تاریخ انتشار: شنبه 1393/07/19 - 20:14
کد خبر: 144553

تولید کننده اولین تلفن همراه ایرانی اعلام کرد؛

رونمایی از اولین تبلت مجهز به گیرنده دیجیتال

 رونمایی از اولین تبلت مجهز به گیرنده دیجیتال

شرکت ارتباط گویا اروند با نام تجاریGLX، شرکتی است که در وضعیت نابسامان تولید محصولات ایرانی در حال مبارزه‌ای نابرابر با بازار کالای خارجی است تا با تولید محصولاتی متناسب با جامعه ایرانی بتواند پرچم تولید کالای بومی را به اهتزاز درآورده و راه را برای شرکت‌های علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هموار سازد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ایران و ایرانی مدت‌ها است زخم خورده اقتصاد وارداتی شده است. اقتصادی که اگرچه در ظاهر باعث ارتقاء کیفیت و پیشرفت شده اما زیاده روی در بها دادن به آن تا آنجا پیش رفته است که اعتماد به نفس و تولید داخلی را در برخی موارد به زانو درآورده و بدتر از آن تابویی را در جامعه ایجاد کرده است که هرگونه تلاش برای تولید محصول ایرانی را در نطفه خفه می‌کند.

در این میان، سایه اقتصاد وارداتی در برخی صنوف مانند تولید‌کنندگان تلفن همراه سنگین‌تر است به طوری که براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس تنها یک درصد این بازار در اختیار تولیدکننده داخلی بوده و از 99 درصد باقی‌مانده 90 درصد کالای قاچاق و 9 درصد به صورت رسمی وارد کشور شده است.

سری به بازار‌های معروف تلفن همراه مانند علاءالدین، ایرانیان و پایتخت که بزنید خواهید دید که همه‌جا پر شده از برندهای جور واجور خارجی که هریک با رنگ و لعاب خاصی به جذب مشتری مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قریب به  2 دهه فعالیت تلفن‌های همراه همواره جای یک برند ایرانی که بتواند پاسخگوی نیاز کاربران ایرانی باشد حس می‌شد. از همین رو چند سالی است که برندی ایرانی با نام GLX در این حوزه ورود کرده و با طراحی و تولید انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت به عنوان اولین شرکت تولید کننده تلفن همراه ایرانی فعالیت می‌کند.

شرکت ارتباط گویا اروند با نام تجاریGLX، شرکتی است که در وضعیت نابسامان تولید محصولات ایرانی در حال مبارزه‌ای نابرابر با بازار کالای خارجی است تا با تولید محصولاتی متناسب با جامعه ایرانی بتواند پرچم تولید کالای بومی را به اهتزاز درآورده و راه را برای شرکت‌های علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هموار سازد.

در همین راستا سعید یعقوبی، مشاور مدیرعامل شرکت GLX در گفتگو با خبرنگار علمی "خبرگزار دانشجو"، با اشاره به فراز و نشیب‌های تولید کالای ایرانی در خصوص کاملا بومی بودن محصولات GLX، سهم  گوشی همراه ایرانی در بازار و مظلومیت کالای ایرانی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

 لطفا راجع به سابقه فعالیت شرکت ارتباط گویا اروند توضیح دهید.

این شرکت با مدیریت حمید سعیدی در سال 86 و در خرمشهر و با هدف تولید گوشی همراه ایرانی با استفاده از نیروی کار ایرانی تاسیس شد که اکنون توانسته است علاوه بر تولید گوشی تلفن مراه کلاسیک و هوشمند تولید تبلت را نیز در دستور کار خود قرار دارد.

حمید سعیدی، مدیرعامل این شرکت با تعطیلی کارخانه خود در کشور چین که در زمینه تولید اسپیکر بود، با هدف اعتلای نام ایرانی و کارآفرینی، سرمایه خود را به ایران و شهر خرمشهر، در قالب شرکت و کارخانه ارتباط گویا اروند انتقال داد.

این شرکت با ایجاد یک فضای کارآفرین موجب اشتغال 50 نفر شد که هم‌اکنون این عدد به 3000 نفر رسیده است و با هدف یکه تازی در تولید گوشی ایرانی، رویای جهانی شدن را در ذهن خود می‌پروراند.

در تولید محصولات بومی همواره شائبه‌هایی در مورد چینی بودن محصولات وجود داشته است و برخی معتقدند که همین موضوع از اصلی‌ترین دلایل عدم استقبال کاربرن از کالاهای بومی است. محصولات GLX در این خصوص در چه وضعیتی قرار دارد؟

برخلاف تصوری که متاسفانه علیرغم تلاش‌های فراوان تیم سازنده GLX"" در تولید محصولی ایرانی و باکیفیت، شکل گرفته است، محصولات ""GLX با فکر و طراحی کاملا ایرانی عجین شده است و به هیچ وجه چینی یا وابسته به کشور دیگری نیست.

البته ذکر این نکته الزامی است که ساخت برخی قطعات به‌دلیل تحریم‌ها و نبود فناوری در ایران امکان پذیر نیست و از همین رو به‌جز موارد خاصی، بقیه قطعات و بردها، قاب و طراحی همگی در ایران انجام می‌شود.

با وجود برندهای بی‌شمار خارجی که بازار تلفن همراه را احاطه کرده است، برند ""GLX چه سهمی از این بازار را به خود اختصاص داده است؟

هرچند که مبارزه با غول‌های سازنده تلفن همراه چون سامسونگ، نوکیا و اپل که ریشه‌ای چند ده ساله درصدر بازارهای جهانی و پشتوانه‌ای چون امتیاز انحصاری تکنولوژی روز را دارند، کاری ساده‌ای نیست اما برندی که فقط 7 سال از تولدش می‌گذرد، با جلب اعتماد مردم توانسته‌است در کنار گسترش کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش، سهم قابل قبولی را از بازار دریافت کند.

خوشبختانه فروش محصولات ""GLX اکنون رضایت بخش است و همه این موفقیت‌ها را باید در کنار این نکته در نظر گرفت که تمام این رشد با تکیه بر کیفیت محصولات و اعتماد مردم بوده است و انحصار تبلیغات همچنان در اختیار برندهای خارجی است.

به نظر شما به چه دلیل انحصار تبلیغات تلفن همراه در دست برند‌های خارجی است و برند‌های ایرانی چون ""GLX حتی در بحث تبلیغات نیز مظلوم واقع شده‌‍‌اند؟

هرچند که وجود تبلیغات نکته‌ای کلیدی در جهش فروش یک محصول، محسوب می‌شود اما پشت همین تبلیغات هزینه‌های گزافی خوابیده است که شرکت‌های رقیب با بالا بردن قیمت تمام شده محصول خود، به نوعی این هزینه ها را جبران می‌کنند.

یکی از سیاست‌های برند "GLX"، تولید گوشی‌های با کیفیت ایرانی با کمترین هزینه است. بنابراین وجود تبلیغات را که مانعی بر حصول این هدف است، به‌صورت کمرنگ‌تر توسط "GLX" دنبال می‌شود.

همچنین به دلیل آنکه این شرکت تماما با سرمایه شخصی بنا شده و علیرغم تمام وعده‌های مالی که به این شرکت داده شده است، تاکنون این وعده‌ها به بار ننشسته و لذا شرکت مجبور است برای ارائه محصولات با قیمت پایین، در این زمینه کمتر فعالیت داشته است.

آیاGLX در بازار‌های خارجی نیز فعالیت داشته‌ است؟

خوشبختانه کیفیت محصولات این شرکت به درجه‌ای رسیده است که از چندین کشور برای صادرات این محصول درخواست‌ داشته‌ایم که پس از بررسی‌های لازم، به‌زودی سهم خود را از بازار جهانی نیز دریافت خواهیم کرد.

گوشی‌های "GLX" در مقایسه با سایر رقبا در چه وضعیتی قرار دارد؟

متاسفانه در گذشته دید منفی نسبت به قیمت‌های پایین تمام شده محصولات در ذهن مرد وجود داشت که خوشبختانه این دید منفی برطرف شده است.

خوشبختانه اکثر گوشی‌های "GLX" دارای فاکتورها و مشخصاتی هستند که اگر از بسیاری مدل‌های گوشی‌های خارجی بالاتر نباشد، کمتر هم نیست. هرچند که در برخی از مدل‌های "GLX"، این برند سر و گردنی کاملا بالاتر از رقبای خود دارد.

تبلت جدید این شرکت  نیز که قرار است خبر ساز شود خود تاییدی بر برتری کیفیت این محصول نسبت به محصولات خارجی است.

شرکت "GLX" چه برنامه‌ای برای ورود محصولات جدید به بازار دارد؟

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده GLX قراراست در روزهای پایانی پانزدهمین نمایشگاه تلکام که هم‌اکنون در حال برگزاری است، مدل‌های جدید گوشی‌ و جدید‌ترین مدل تبلت‌های خود را معرفی کند که یکی از این تبلت‌ها دارای ویژگی منحصر به‌فردی است که تاکنون در هیچ تبلتی به‌کارگیری نشده است.

در واقع تعبیه کردن گیرنده دیجیتال در این تبلت می‌تواند تمامی کانال‌های دیجیتال صدا‌و‌سیما را برای کاربران نمایش دهد که این قابلیت است که با وجود کاربردی بودن آ،ن تاکنون در هیچ تبلتی به‌کارگیری نشده است.

لطفا در پایان توضیحی در مورد نام GLX"" بفرمایید و اینکه این نام از کجا آمده است؟

به دلیل آنکه یکی از اهداف بلند مدت این شرکت حضور برند GLX در بازارهای جهانی است، نام GLX، از مخفف عبارت Good Life eXtera گرفته شده است تا پس از حضور در بازارهای جهانی، با نامی بین المللی شناخته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top