تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/08/05 - 11:12
کد خبر: 145932

مجازات مزاحمت؛

شوخی آبکی با اسیدپاشی!

شوخی آبکی با اسیدپاشی!

رفتار شما قطعا بر ماده 619 قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات مصوب 1375 منطبق است که اعلام می کند : « هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از 2 تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد . »

خبرنامه دانشجویان ایران: در این روز ها که بازار اسید پاشی و حواشی آن داغ داغ است ، شما به یک خانم نزدیک می شوید ، یک بطری آب را که به همراه خود دارید ، به سوی او می پاشید و در حالی که از او دور می شوید ، از وحشت و شوکه شدن آن خانم که خیال کرده اسیر یک اسید پاشی شده است خوشحال هستید  و بلند بلند می خندید . پیش خودتان هم فکر می کنید که اتفاق خاصی نیافتاده ؛ یک شوخی بامزه کرده اید و احتمالا یک کلیپ خنده دار هم درست کرده اید .

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما افراد دیگری هستند که چنین فکر نمی کنند . غیر از هر عقل سلیم و وجدان پاکی که این عمل شما را اخلاقا مذموم می داند و تقبیحتان می کند ، مردان قانون هم در پی شما خواهند بود . این عمل به نظر شما بامزه ، می تواند عواقب خطرناکی برای شما داشته باشد . مثلا :

رفتار شما قطعا بر ماده 619 قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات مصوب 1375  منطبق است که اعلام می کند : « هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از 2 تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد . »

یعنی اگر این بامزه بازی شما به سمع و بصر نیروی انتظامی یا دادستانی برسد ، چند ماهی حبس به همراه چند ضربه شلاق تعزیری در انتظارتان خواهد بود .

و صد البته که این همه ماجرا نیست . مثلا اگر خدای ناکرده آن خانمی که وسیله شوخی شما قرار گرفته اند ، باردار باشند و در نتیجه خنک بازی شما و شوک حاصل آن جنین شان را سقط کنند ، جناب عالی طبق ماده 622 قانون فوق الذکر  علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص حسب مورد ، به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهید شد .  

یا مثلا اگر آن خانم بیماری قلبی یا مشکل دیگری داشته باشند که هیجان برای ایشان خطر داشته باشد ، و بر اثر شوخی شما جان به جان آفرین تسلیم کنند ، به موجب ماده 291 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 ، جناب عالی مرتکب قتل شبه عمد شده اید و دیه ی این خانم بر عهده شما خواهد بود ، در ضمن باید به موجب ماده 616 قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات مصوب 1375 ، یک تا سه سال حبس را هم تحمل بفرمایید ، ولو از بیماری ایشان بی اطلاع بوده باشید .

ضمنا به اطلاع تان برسانیم که اگر این خانم یا یکی از نزدیکان وی یا غریبه ای که در آن جا حضور دارد و  وی او را به مدد بطلبد ، با تصور این که شما قصد پاشیدن اسید بر روی او را دارید ، در مقام دفاع بر بیایند و با رعایت شرایط دفاع مشروع با شما مقابله کنند و این موضوع به آسیب جسمی شما هم منجر بشود ، مسئولیتی متوجه دفاع کنندگان نخواهد بود و هر چه قدر هم که شما بگویید که اسید نبود و آب بود ، تاثیری نخواهد داشت . ( ر.ک. به مواد 156 و 302 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 )

خلاصه درس خوبی می تواند باشد برای کسانی که عادت کرده اند با همه چیز شوخی کنند و به همه چیز فکر کنند ، جز دیگران

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمدرضا
1393/08/05 - 20:40

ممنونم دمتون گرم
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top