تاریخ انتشار: شنبه 1393/09/01 - 13:43
کد خبر: 148207

علت لغو برنامه دانشجویی «در انتظار توافق خوب هسته‌ای»

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در آگاه‌سازی افکار عمومی گفت: در همین راستا قصد برگزاری همایشی با عنوان «ملت در انتظار یک توافق خوب هسته‌ای» را داشتیم که مسئولان مجوز برگزاری این همایش را نمی‌دهند.

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در آگاه‌سازی افکار عمومی گفت: مذاکرات هسته ای مسئله ای است که برای مردم ایران و به خصوص قشر دانشجو از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو دفتر تحکیم وحدت در جهت روشن ساختن جهات گوناگون توافقنامه احتمالی، قصد برگزاری همایشی با عنوان «ملت در انتظار یک توافق خوب هسته ای» را داشت و برای این جلسه با بسیاری از افراد صاحب نظر از اقشار گوناگون کشور هماهنگی لازم شده بود.
وی افزود: گروه هایی اعم از اهالی فرهنگ و هنر، کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون، ورزشکاران مدال آور و مطرح کشور، شعرا و جمعی از رجال سیاسی کشور از جمله نمایندگان مجلس، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص و دیگر بخش ها قول شرکت در برنامه را داده بودند. علی رغم اینکه مسولان دانشگاه تهران موافقت اولیه خود را با برگزاری این برنامه اعلام کرده بودند اما به یکباره تحت فشارهای بیرونی تغییر نظر داد و مانع از برگزاری این برنامه شد.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: بنده علت این موضوع را بدبینی بدنه دولت و وزارت علوم به برنامه های تشکل های دانشجویی و در کل به قشر دانشجو می‌دانم که این موضوع در تریبون ندادن به دانشجویان در سخنرانی‌های رئیس جمهور در دانشگاه ها نیز کاملا مشهود است.
دبیر دفتر تحکیم وحدت در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که هدف ما از برگزاری این برنامه حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای و پیامی که قرار بود از این نشست خارج شود پیام حمایت اقشار مختلف مردم از فرزندان انقلاب بود در برابر زیاده خواهی طرف آمریکایی و غربی که با کج سلیقگی مسئولان وزرات علوم و دانشگاه تهران محقق نشد.
بیانی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته برای این برنامه، برگزاری این نشست با کارشکنی مسئولان محقق نشد اما پیگیر هستیم که إن‌شاء‌الله این برنامه را در هفته جاری برگزار کنیم. امیدواریم مسئولان دانشگاه تهران این بدسلیقگی ها را تمام کنند و برای برگزاری این نشست هماهنگی های لازم را صورت دهند.
وی در ادامه گفت: این قبیل اقداماتی که از سوی وزارت علوم و دانشگاه های تابعه آن رخ می‌دهد و به برنامه‌ای در این سطح که با زحمت فراوان دوستان مقدماتش فراهم شده بود مجوز نداد خلاف گفته های خود آقایان است. کسانی که مدعی باز کردن فضا و برگرداندن نشاط به دانشگاه هستند نباید برخوردهایی این چنینی داشته باشند. به نظر می رسد دولت و به دنبال آن وزارت علوم تا جایی به فضای باز دانشگاه اهمیت می‌دهد که به ضرر خودش نباشد و در واقع به صورت سیاسی به این مسئله نگاه می کنند. البته ناگفته نماند اصلا این نشست در تعارض با برنامه های دولت نبود.
دبیر دفتر تحکیم وحدت در پایان گفت: با توجه به فضایی که دولت در مذاکرات ایجاد کرده است و مردم و رسانه ها و نمایندگان مجلس را در جریان قرار نمی‌دهد، به نظر می رسد آقایان با هرگونه اقدام این چنینی که سبب آگاه سازی و بیدار کردن مردم در موضوع مذاکرات هسته ای است مخالفت کنند و علاقه دارند این مسئله در بی خبری کامل مردم اتفاق بیفتد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top