تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/20 - 13:48
کد خبر: 150456

زائران اربعین در بازگشت به ایران صبوری کنند

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: لازم است زائران عزیز در بازگشت به ایران صبوری به خرج داده و خدمتگزاران را یاری دهند تا مردم به سهولت از مرزها تخلیه شده و وارد شهرها و مناطق خود شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تراکم بیش از حد جمعیت در کربلا و فشردگی غیرقابل توصیف جمعیت زائران در راه‌های ورودی و حضور میلیونی زائرانی که از گوشه و کنار جهان به خیل عظیم عزاداران حسینی پیوسته‌اند، از زائران عزیز ایرانی درخواست کرد تا پس از زیارت قبر مطهر حسین بن علی (ع) و دیگر شهدای کربلا، به تدریج از کربلا خارج شوند تا امکان بهره‌گیری معنوی برای میلیون‌ها عاشق زائر دیگر نیز فراهم گردد.

وی افزود: هرچند سازمان حج و زیارت با هماهنگی تمامی نهادها و ارگان‌ها پیش‌بینی انتقال زائران از مرزها به درون کشور را انجام داده است، لیکن زائران عزیز لازم است صبوری به خرج داده و خدمتگزاران را یاری دهند تا انشاء الله مردم به سهولت از مرزها تخلیه شده و راهی شهرها و مناطق خود شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: امسال علی‌رغم وجود مشکلات فراوان به‌‌‌حمدالله با همکاری دولت و ملت عراق و نیز بسیج همه نیروهای مخلص و تلاشگر در نهادها و ارگان‌های مختلف و نیز مردم شریف و بزرگوار خوزستان و ایلام و ائمه محترم جمعه این مناطق تاکنون حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از مرزها عبور کرده و به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: در اربعین امسال بزرگترین تجمع مسلمانان شکل گرفت و به جهانیان نشان داد تکفیری‌های دست‌نشانده قدرت‌های شیطانی، هرگز نمی‌توانند اراده ملت‌هایی که تصمیم گرفته‌اند مستقل زندگی کرده و از ذلت و ننگ بدور باشند را تسلیم خواسته‌های ناجوانمردانه خود کنند.

وی افزود: معنویت گرایی، برادری و اخوت دینی، ایثار و فداکاری، وحدت و یکپارچگی، عشق به خدا و پیامبر واهل بیت آن حضرت(ع) از ویژگی‌های برجسته این تجمع بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه از مردم خواست با توجه به اینکه پس از اربعین آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف اعزام زائران به عتبات عالیات توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بررسی خواهد شد از همگان خواست نقطه نظرات و انتقادها و پیشنهادهای خود را در اولین فرصت به دفتر بعثه مقام معظم رهبری منعکس نمایند تا انشاء‌الله از هم اکنون برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی شده و هماهنگی‌های لازم به‌عمل آید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راهبرد آیت الله رئیسی در قبال عراق با قوت ادامه خواهد یافت
کشاورزان مراقب محصولات خود باشند/ هشدار تخریب محصولات کشاورزی به ۱۶ استان
ادای احترام رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کوبا به مقام بزرگ شهید رئیسی
توقف تمام فعالیت‌های تجاری ترکیه با اسرائیل
اعلام آمادگی ۲۳۰ منتخب برای شرکت در مجمع عمومی فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم
قهرمانی تیم ملی هاکی ایران در آسیا
چگونه فرش دستباف را در منزل شست و شو دهیم؟
دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
آخرین خبر از چگونگی حضور عارف در انتخابات ریاست جمهوری
قالیباف وارد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟
بن سلمان به ایران می آید +جزئیات
برای آشپزخانه های صنعتی به چه دستگاه هایی نیاز است؟ +نکات بهداشتی مهم
دوره ICDL در تبریز/ آموزشگاه آپادانا تبریز
۱۲ ویژگی مهم یک فلزیاب حرفه ای
مزایده آنلاین خودرو راهی سریع و موثر برای خرید خودرو
واکنش مادر رئیسی بعد از دیدن پیکر پسرش +فیلم
اولین واکنش همسر رئیس جمهور شهید بعد از شهادت +فیلم
گفت‌وگوی رهبر انقلاب با همسر شهید امیرعبداللهیان
حمله به دو خواننده معروف +جزئیات
استاد رفیعی: اخلاق را در انتخابات رعایت کنید +فیلم
آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ از فردا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top