تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/01 - 13:01
کد خبر: 151510

بافتهای فرسوده مجددا به خط نوسازی می‌روند

خبرنامه دانشجویان ایران: در دوره جدید نوسازی بافتهای فرسوده که تا ۳۰۰ هزار واحد هدفگذاری شده است به کیفیت ساخت و ساز و مقاومت ساختمان توجه جدی داریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدسعید ایزدی گفت: محدوده بافتهای فرسوده در 495 شهر شناسایی شده است که نوسازی و بهسازی آنها مورد حمایت دولت قرار دارد.

ساخت 300 هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده

وی افزود: برای سال جاری و سال آینده حدود 300 هزار واحد در این محدوده ها با شرایط جدید ساخته می شود و 22 بانک عامل اعم از دولتی و خصوصی در این طرح همکاری دارند و سهم هر کدام از آنها مشخص شده است.

ایزدی افزود: برای ساکنان بافتهای فرسوده همچنین ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است تا در طول دوره ساخت و ساز بتوانند در مکانهای دیگری ساکن شوند و دولت 9 درصد سود تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن در بافت های فرسوده و همچنین 10 درصد از سود  وام ودیعه مسکن را تقبل می کند.

وی گفت : اولویت واگذاری این واحدها نیز مشخص شده است که امیدواریم با همکاری سازندگان و مردم به نتیجه خوب برسیم.

شروط پرداخت وام به انبوه سازان مسکن در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از شروط پرداخت وام به انبوه سازان مسکن در بافت‌های فرسوده ،اولویت واگذاری مسکن به زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار و گروه های کم درامد است.

محمدسعید ایزدی افزود : زوج‌های جوان جزو سازندگان این طرح نیستند اما انبوه سازان باید اولویت واگذاری واحدها را زوج‌های جوان قرار دهندو همه شرایط  هم مشخص می شود.

ایزدی گفت : محدوده بافت های فرسوده و محدوده های پرخطر در همه شهرها مشخص شده است تا نوسازی بافت های فرسوده با استفاده از این تسهیلات ساماندهی شود.از 640 هزار هکتار مساحت شهرهای کشور حدود 72 هزار هکتار مساحت بافت فرسوده است که تاکنون 9000 هکتار بازسازی شده و 63 هزار هکتار آن باقی مانده است.

ساخت 68 واحد مسکونی با نوسازی هر هکتار بافت فرسوده

با نوسازی هر هکتار بافت فرسوده حدود 68 واحد مسکونی ایجاد می‌شود.

بر اساس برنامه پنجم توسعه نوسازی، سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری باید نوسازی شود.

با نوسازی در بافت‌های فرسوده، به ازای هر 57 مترمربع ساخت و ساز یک شغل ایجاد می‌شود که به رونق اشتغال و حمایت از کار ایرانی کمک می کند و با تخریب هر واحد فرسوده شهری 3،2 (سه و دو دهم) واحد نوساز ایجاد می‌شود که به اصلاح سیمای شهری ، جذب جمعیت جدید و به نوعی توسعه درونی شهرها و تجدید حیات در این مناطق هم کمک می کند.

تاکنون طرح بهسازی و نوسازی 71 شهر به مساحت 24655 هکتار تهیه شده که به تصویب استانی رسیده و طرح بهسازی و نوسازی 28 شهر به مساحت 11131 هکتار تهیه شده است.

بنابراین گزارش میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 200 میلیون ریال است.

میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنین در بافت های فرسوده

میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنین در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در کلانشهرها 200 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر 150 میلیون ریال و سایر شهرها 100 میلیون ریال است.

وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مکلفند در قالب تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع و شناسایی گروه های هدف طرح به منظور تهیه مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات و یارانه های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت واگذاری مسکن به زوج های جوان، گروه های کم درآمد و زنان سرپرست خانواری است که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند.

وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) مکلف است براساس سهمیه ابلاغ شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توزیع استانی تسهیلات با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (به تفکیک بانک های عامل تعیین شده) و شناسایی متقاضیان واجد شرایط و معرفی آنها جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top