تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/10/18 - 10:50
کد خبر: 153593

معنی «آزادی مسئولانه» سایت منتسب به معاونت مطبوعاتی؛

از مقایسه نظام ستمشاهی با جمهوری اسلامی تا توهین به رزمندگان اسلام

از مقایسه نظام ستمشاهی با جمهوری اسلامی تا توهین به رزمندگان اسلام

سه سال پیش و در همین ایام سالگرد قیام نوزده دی مردم قم بود که سایت خبرآنلاین منتسب به حسین انتظامی مطلبی موهن علیه جمهوری اسلامی را منتشر کرد. در این مطلب که به قلم حسین علایی در خبرانلاین منتشر شده بود، جمهوری اسلامی با نظام ستمشاهی مقایسه شده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سه سال پیش و در همین ایام سالگرد قیام نوزده دی مردم قم بود که سایت خبرآنلاین منتسب به حسین انتظامی مطلبی موهن علیه جمهوری اسلامی را منتشر کرد. در این مطلب که به قلم حسین علایی در خبرانلاین منتشر شده بود، جمهوری اسلامی با نظام ستمشاهی مقایسه شده بود و در استدلال هایی کودکانه به ساحت انقلاب به بدترین شکل ممکن توهین شده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دلیل محتوای مجرمانه مطلب حسین علایی از بازنشر آن معذوریم اما گفتنی است، حسین علایی در مطلبی که در خبرآنلاین منتشر کرده بود، برای مستند کردن نامه‌ی خود و برای اینکه شبیه‌سازی‌های بین جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی، مو به مو واقعی به نظر برسد، کل مبارزات سیاسی، انقلابی و مکتبی امام خمینی(ره) و مردم ایران با نظام شاهنشاهی را تا حد یک اعتراض ساده‌ی خیابانی (آن هم از نوع اغتشاشات فتنه سال ۸۸) پایین می‌آورد و به صراحت ادعا می‌کند که اگر شاه مثلا مانع حضور مردم در مجالس ترحیم فرزند امام خمینی(ره) نمی‌شد، مشکلی برای حکومتش پیش نمی‌‌آمد!

روز گذشته نیز سایت خبرآنلاین که این روزها مسئولین و گردانندگان آن در نهادهای نزدیک به دولت یازدهم مشغول هستند - حسین انتظامی رسما به عنوان معاون مطبوعاتی ارشاد فعالیت می کند- در مطلبی سراسر توهین آمیز رزمندگان دفاع مقدس را مورد هتک حرمت قرار می دهد و درحمله به سپاه می نویسد: بیم آن میرود که در انتخابات مجلس خبرگان و انتخاب رهبری آینده نیز احساس وظیفه و تکلیف شرعی نماید.

نویسنده مطلب منتشر شده در خبرانلاین در ادامه با پیش بینی خاصی، آینده کشور را با لیبی و مصر مقایسه می کند و می نویسد: [سپاه] بیش از مفید بودنش می تواند خطرناک باشد. با این روند ممکن است در آینده کشورمان،  نظامیان نسل جدید  آنهائیکه احیانا خاطرات جنگ و دفاع مقدس را فقط در صفحه لب تابهایشان دیده اند. همان نقشی را که نظامیان در مصر و سوریه و پاکستان و عراق (قبل از اشغال امریکا) و ترکیه (قبل از اردوغان) داشته و دارند پیدا کنند.

وی سپس ادعاهای رادیو اسراییل و صدای آمریکا و همه اپوزوسیون علیه این نهادانقلابی رایکجا جمع می کند و می آورد:« نکند در سایه فساد سیستمی فرا گیر در کشور یک روز همچون ارتش عراق اعلام شود به 50 هزار نظامی بدون آنکه وجود خارجی داشته باشد حقوق پرداخت میشده است؟»

اگرچه این چندمین بار است که مطالب موهن در صفحه سایت منتسب به معاون مطبوعاتی ارشاد منتشر می شود، اما به نظر می رسد سیاست اصلی خبرانلاین در حاشیه سازی و دادن خوراک به رسانه های ضد انقلاب برنامه ریزی شده است. چراکه پیش از این نیز در موارد متعدد ماجرای اسید پاشی تلاش کرده است تا به نهادهای انقلابی به بهانه مختلف حمله کند.

همانطور که نویسنده این مطلب موهن در مطلب قبلی خود که باز هم توسط خبرآنلاین منتشر شده است می‌نویسد: تصور کنیم امام علی(ع) با پدیده اسیدپاشی چه می کرد؟ که نشان از تلاش وی برای همسان‌سازی‌های تحریف‌شده از تاریخ اسلام است.

حسین انتظامی اختتامیه نمایشگاه مطبوعات

نمایشگاه مطبوعات امسال در حالی برپا شد که شعار خود را «آزادای مسئولانه» انتخاب کرده بود و اکنون رسانه ای های نزدیک به معاونت مطبوعاتی خود در محک پایبندی به این شعار قرار دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1393/10/18 - 11:26

دیگه چه انتظاری دارید از اینها!!!
ناشناس
1393/10/18 - 11:32

سایتی که مسئولش در سطح بالای دولت پست بگیره بهتر از این نمیشه!
دانشجو
1393/10/18 - 11:36

دیگه نگید خبرآنلاین؛ درستش هست ... آنلاین
رحیمی
1393/10/18 - 11:55

سلام
ممنون از روشنگری تون
واقعا سایت خبرآنلاین متعلق به دولت بوده؟
....
1393/10/18 - 12:47

آزادی مسئولانه شون را هم دیدیم!!!
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top