تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/21 - 10:28
کد خبر: 153903

مجوز ۱۵ رشته علوم انسانی مشروط شد

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس کارگروه مدیریت شورای‌تحول علوم انسانی گفت: مقررشده تا زمانی که تغییرات لازم در سرفصل‌های ۱۵ گروه علوم انسانی شورای تحول ایجاد نشده شورای گسترش حتی الامکان مجوز ایجاد این رشته ها را صادر نکند.

دکتر لطف الله فروزنده، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امروز بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید در ۱۵ گروه سازماندهی شده شورای تحول علوم انسانی کار را شروع کرده اند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه زیرساخت این کار فراهم شده، امیدواریم به این دغدغه مقام معظم رهبری رهبری پاسخ داده شود و سرعت و روند بازنگری و تحول در علوم انسانی بیشتر شود.

رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: سیاست گذاری در تحول علوم انسانی در چهار حوزه اسلامی کردن، بومی سازی، کارآمدی و به روز کردن پیش بینی شده و همچنین پنج محور برای تحول مشخص شده که می توان به تحول در حوزه سرفصل‌ها و برنامه های درسی، محتوا ، دانشجو، اساتید و فعالیت های تحقیقاتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقررشده یک نماینده از شورای تحول در شورای گسترش وزارت علوم حضور داشته باشد و همچنین ، تا زمانی که تغییرات لازم برای رفع مشکلات کوتاه مدت در سرفصل های ۱۵ رشته علوم انسانی شورای تحول  را ایجاد نکرده ایم مجوز این رشته ها حتی الامکان صادر نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حضور دکتر فرهادی همکاری بیشتری بین شورای تحول و وزارت علوم ایجاد شود، افزود: به عنوان مثال، مقطع کارشناسی رشته روانشناسی تمام شده و برای ابلاغ ارسال شده است، همچنین برخی گرایش های رشته های زبان، علوم سیاسی و مدیریت نیز تصویب و برای ابلاغ ارسال شده است و مابقی رشته ها نیز به نوبت در شورای تحول بررسی خواهند شد.

فرزنده افزود: روز جمعه گذشته نیز در یک نشست اساتید دانشگاه های کشور و مدیران گروه های مدیریت جمع شدند و در خصوص دروس عمومی بحث کردیم، و کمیته های تخصصی تشکیل دادیم .

وی یادآورشد: من فکر می کنم این مسیر را گفتمان قالب کنیم، یعنی بحث تحول از اساتید شروع شود چون محیط علمی طوری است که باید عالم آن را بپذیرد و خوشبختانه در جلسه ما تمام اساتید اصل رویکرد را قبول داشتند منتهی برای رسیدن به این رویکرد نظرات مختلفی داشتند که طبیعی است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top