تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/02 - 23:09
کد خبر: 158755

پیشنهاد وزیر علوم احمدی نژاد برای تغییر قانون اساسی

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه نباید مذاکرات فرسایشی شود، گفت: فرسایشی شدن مذاکرات شتاب را متوقف می‌کند و دشمن به دنبال همین است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در مراسم روز مهندس که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در این دانشگاه برگزار شد، گفت: 36 سال است که ما در انقلاب هستیم البته اگر سال 42 را مبدأ قرار دهیم سال‌های بیشتری است که ما در انقلابیم.

وی افزود: انقلاب مانند موج است و ایستایی ندارد، انقلاب موتور محرکه می‌خواهد و جمهوری اسلامی ایران محصول انقلاب اسلامی است که اگر قرار باشد پویایی و حرکت داشته باشد باید به گفتمان امام و انقلاب و به پیشرفت علم و فناوری به عنوان دو موتور اصلی برای حرکت به جلو توجه کرد و این دو موتور باید با هم حرکت کنند.

وی افزود: خلاصه گفتمان امام(ره) و انقلاب استکبارستیزی است و تا استکبارستیزی نباشد رسیدن به اهداف انقلاب حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی گفتمان امام (ره) استکبارستیزی است و دانشگاه محل گفتمان‌سازی است و نباید اجازه داد گفتمان انقلاب از بین برود.

وزیر علوم دولت دهم تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ملت را تحقیر کند تا استکبارستیزی را از آن بگیرد، یک زمان هم می‌گویند گفتمان امام و انقلاب به درد موزه‌ها می‌خورد این مسئله هم به خاطر این است که استکبارستیزی را از ملت بگیرند، دشمن اگر با تحقیر و جنگ نتواند به اهداف خودش برسد با مذاکره وارد می‌شود.

دانشجو یادآور شد: استکبار با نام جمهوری اسلامی مشکل ندارد. استکبار با استکبارستیزی این نظام مشکل دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و فناوری همانطور که گفته شد موتور دوم پیشرفت کشور است. ما به اندازه کافی حرف برای گفتن در دنیا داریم و دنیا تا به اندازه‌ای به حرف ما گوش می‌کند که ما علم و فناوری داشته باشیم.

وی افزود: دشمن می‌خواهد شتاب پیشرفت در علم و فناوری را بگیرد و اگر این موتور شتاب خود را از دست بدهد برای رسیدن به شتاب باید زمان بسیاری را صرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌دانست که اگر پیشرفت ما در علم و فناوری ادامه پیدا کند ما جزء 5 کشور برتر جهان خواهیم شد و بیشتر از این‌ها حرف برای گفتن خواهیم داشت به همین خاطر تلاش می‌کند در مقابل پیشرفت‌های علمی ما بایستد.

دانشجو تأکید کرد: یکسری از فناوری‌ها هستند که وقتی حرکت می‌کنند مابقی فناوری‌ها را به جلو می‌برد مانند انرژی هسته‌ای که متأسفانه عده‌ای از روی جهالت یا مسائل دیگر می‌گویند مگر مسئله هسته‌ای برای ما چه داشته است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: اینکه مذاکرات هسته‌ای فرسایشی شود به ضرر ملت است، فرسایشی شدن شتاب را متوقف می‌کند و دشمن نیز به دنبال همین مسئله است.

وزیر علوم دولت دهم ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای یک عده می‌گفتند چیزی که ما می‌نویسیم توافقنامه نیست و تفاهم‌نامه است. ما روی اسم این موضوع مشکل نداریم. هر چیزی که امضا پای آن بیاید و برای ایران الزام‌آور باشد باید در یک جا بیاید، به خاطر اینکه موتور پیشرفت علمی نباید شتابش کند شود.

وی با بیان اینکه اگر در علم پیشرفت کنیم پایه‌های اقتدارمان محکم‌تر خواهد شد، گفت: ما در سال 69 ساخت اولین هواپیمای طراحی شده ایران را آغاز کردیم و با تمام سختی‌ها توانستیم آن هواپیما را طراحی کنیم و بسازیم و هواپیمایی که ساختیم امروز هدیه‌ای شده که رؤسای جمهور ما به کشورهای اطراف خلیج فارس می‌دهند.

دانشجو ادامه داد: هر یک سال در علم عقب بیفتیم از نظر محتوایی 10 سال عقب خواهیم افتاد پس باید بسیار مراقب باشیم. اگر بخواهیم حرکت کنیم بیشتر از بودجه و اعتبار اراده لازم است و اگر اراده باشد حتما «ما می‌توانیم».

دانشجو یادآور شد: همانطور که حضرت علی (ع) فرمودند آنهایی که زمانی رهبرشان یاری می‌خواهد در خواب هستند زیر لگد دشمن از خواب بیدار می‌شوند پس باید مراقب باشیم تا زیر لگدهای دشمن از خواب بیدار نشویم.

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با بورسیه‌ها گفت: بحث بورسیه‌ها یک فضاسازی بوده است و سه هزار بورسیه را برای این مطرح کردند که بگویند هر کدام از اینها یک میلیارد هزینه داشته است که می‌شود سه هزار میلیارد و این سه هزار میلیارد همان سه هزار میلیارد معروف است.

وی در ادامه به آیین‌نامه‌‌هایی که در رابطه با بورسیه‌ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: کسانی که بحث بورسیه‌ها را مطرح کردند اگر نیتی نداشتند چرا از سال 68 به بررسی بورسیه‌ها نپرداختند؟ آنها می‌خواستند پیشرفت‌های علمی را هم سیاه‌نمایی کنند.

دانشجو در رابطه با سوال دیگری افزود: وقتی ما در جنگ در مقابل استکبار ایستادیم چیزی نداشتیم ولی امروز به جایی رسیدیم که موشک‌های ما رژیم صهیونیستی را به لرزه درمی‌آورد. امروز اگر دانشجویان و دانشمندان ما از سال 57 قوی‌تر نباشند ضعیف تر نیستند و دشمنان ما از این پیشرفت‌ها و از امثال شهید احمدی‌روشن‌ها می‌ترسند.

دانشجو ادامه داد: من آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و امیدواریم با تلاش دانشجویان و دانشمندان ما به پیشرفت‌های علمی بسیار بزرگ دست پیدا کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: مسلما پیشرفت علمی اقتدار می‌آورد البته باید برخی از خواص توانایی‌های ما را باور کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: احمدی‌نژاد یک رئیس‌جمهور بسیار پرتلاش و پرتحرک بود و در کارهای اجرایی نیز بسیار موفق خود را نشان داد.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر من می‌توانستم قانون اساسی را تغییر دهم می‌گفتم هر کسی دو دوره رئیس ‌جمهور شد دیگر نتواند رئیس‌جمهور شود. برای اینکه دندان طمع خدمت کشیده شود. بعد از حضرت آقا هر کسی که رئیس‌جمهور بوده دوباره می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و به نظر من بس است دیگر.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top