تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/17 - 16:13
کد خبر: 162852

چرا کی‌روش ساز مخالف می‌زند؟

چرا کی‌روش ساز مخالف می‌زند؟

بر خلاف اینکه به نظر می‌رسید کی‌روش که پیش از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کشورمان با تیم‌های ملی شیلی و سوئد استعفا داده و مایل به ادامه سرمربیگیری تیم ملی ایران نیست اما اظهارات مسئولین فدراسیون فوتبال چیز دیگری را حکایت می‌کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای ماندن یا رفتن سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان، بی شک یکی از داغ ترین مباحث مطروحه در دید و بازدیدهای نوروزی امسال، در کنار حرف و حدیث‌های پیرامون مذاکرات هسته‌ای بوده و البته گمانه‌زنی‌ها در این باره نیز هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر خلاف اینکه به نظر می‌رسید کی‌روش که پیش از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کشورمان با تیم‌های ملی شیلی و سوئد استعفا داده و مایل به ادامه سرمربیگیری تیم ملی ایران نیست اما اظهارات مسئولین فدراسیون فوتبال چیز دیگری را حکایت می‌کرد.

اما کی روش هم که خصوصا بعد از حذف ایران با باخت مقابل تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا می‌خواست نشان دهد تمایلی برای ماندن در ایران ندارد و بارها با دست پس زد و با پا پیش کشید، این دفعه با واکنش فدراسیون فوتبال مواجه شد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که اسدی دبیر فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد: "همیشه سعی داشته‌ایم با انجام صحبت‌های سازنده و ارائه اطلاعات درست و صحیح به مردم فوتبال دوست ایران، کاری هر چند کوچک برای آنها انجام دهیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم در حال حاضر به جای افزودن بر بار فوتبال ایران به اقدامات زیربنایی بپردازیم و در آینده نزدیک و در کنفرانسی خبری همه حقایق را در مورد فوتبال ایران و ترسیم آینده‌ای روشن برای آن مطرح و بازگو خواهیم کرد.".

اسدی پیش از این نیز با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال از عملکرد کی‌روش رضایت ندارد، تلویحا از تمایل فدراسیون با قطع همکاری با این مربی پرتغالی حرف زده بود.

ماجرای فرار مالیاتی و ممنوع‌الخروجی کی‌روش باب دیگری را برای آغاز مجدد گربه رقصانی‌های این مربی پرتغالی باز کرد، تا جایی که وی به شهرام دبیری، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد: "به من اتهام دلالی و دزدی زده‌اند" و به صورت رسمی بار دیگر استعفای خود را اعلام کرد.

این اظهارات کی‌روش حتی علی کفاشیان را که بیشترین تلاش برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی بعد از جام جهانی داشت، وادار به واکنش کرد؛ کفاشیان در این خصوص اعلام کرد: کی‌روش قبل از این که آقای اسدی به فدراسیون بیاید زمزمه‌های رفتن را سر داده بود؛ یعنی حتی قبل از جام ملت‌های آسیا می‌خواست از تیم ملی جدا شود. او برای این کار دلایل خاص خودش را دارد. ما گفته‌ و اعلام کرده‌ایم که آمادگی این را داریم کی‌روش را حفظ کنیم اما با توجه به این که کی‌روش برای جدایی‌اش دلایل مختلف می‌آورد، خودم فکر می‌کنم شاید از جای دیگری پیشنهاد دارد و به آنها فکر می‌کند. شاید ایران دل او را زده است. در هر صورت ما آمادگی کار با او را داریم و این موضوع را به صورت کتبی اعلام کرده‌ایم. حال تصمیم با کی‌روش است که بین ماندن و نماندن یکی را انتخاب کند. سیاست فدراسیون حفظ کی‌روش است اما او بعد از بازی با شیلی در ایمیلی که به فدراسیون زد، گفته است نمی‌تواند در تیم ملی بماند.

این در حالی بود که فضای رسانه‌ای کشور خصوصا برنامه‌های تلویزیونی حامی سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال فضا را طوری جلوه می‌دادند که انگار کی‌روش دلش می‌خواهد بماند اما مسئولین ورزشی کشور نمی‌گذارند؛ نظر سنجی معروف برنامه 90 بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا نمونه کوچکی از این ماجرا بود.

گزارشگر بازی ایران و سوئد هم تمام تلاش خود را برای حفظ کی‌روش کرد؛ از تعریف و تمجیدهای مکرر تیم ملی و سرمربی پرتغالی آن تا کشاندن کار به ایسنتاگرام حسن روحانی و متوسل شدن به رئیس جمهور کشور برای حفظ سرمربی فوتبال! (هر چند که در شرایط فعلی کشور به نظر نمی‌رسد که روحانی بدش بیاید با ورود خودش به ماجرا کی‌روش ماندنی شود)

در این میان قطعا می‌شود گفت که کی‌روش در این مدت واقعا به فکر رفتن نبوده است؛ تکرار زیاد واژه استعفا و تلاش وی برای انتشار موضع عدم تمایل برای ادامه مربیگری در تیم ملی ایران، فرستادن دسته گل به عنوان تسلیت توسط وی برای مراسم ترحیم مادر حسن روحانی و البته حواشی به وجود آمده بین وی و فدراسیون، بیش از هر چیز این ادعا را ثابت می‌کند.

با این حال هنوز نمی‌شود گفت که دلیل بهانه‌گیری‌های متعدد و گربه‌رقصانی‌های کارلوس کی روش در تیم ملی ایران چیست در حالی که بعد از گذشت یکماه از استعفای وی، هنوز رسما از تیم ملی ایران جدا نشده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top