تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/27 - 16:20
کد خبر: 166585

در واکنش به برگزاری تئاتر منافی اخلاق صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز مقابل دفتر ریاست +فیلم و عکس

تجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز مقابل دفتر ریاست +فیلم و عکس

حدود 500 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به آنچه عملکرد ناصواب معاونت فرهنگی دانشگاه می‌دانند، مقابل دفتر سرپرست دانشگاه تجمع کرده‌اند. بر اساس این گزارش هم اکنون موج اعتراض دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز را فراگرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز هم اکنون مقابل دفتر سرپرست دانشگاه تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حدود 500 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به آنچه عملکرد ناصواب معاونت فرهنگی دانشگاه می‌دانند، مقابل دفتر سرپرست دانشگاه تجمع کرده‌اند.

دانشجویان تجمع کننده معتقدند عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه در طی حضورش در این منصب اشکالات فراوانی داشته و اکنون چاره ای جز تجمع و اعتراض ندیده اند.

بر اساس این گزارش هم اکنون موج اعتراض دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز را فرا گرفته است.
 
گفتنی است این تجمع به علت اجرای تئاتر منافی اخلاقی که هفته ی گذشته در این دانشگاه از سوی معاونت فرهنگی اجازه اجرا گرفته انجام شده است.
 
هنوز آمار دقیقی از تعداد شرکت کنندگاکن در این تجمع و اتفاقات دیگر آن به دست نرسیده است اما گفته ها حکایت از تجمع 500 نفری دانشجویان جلوی درب اتاق سرپرست دانشگاه می کند.

بخشی از فیلم این تجمع

دانلــــــود

بیانیه پایانی دانشجویان

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود. امام خمینی(ره)

بی شک؛

پس از بهمن انقلاب مستضعفین در سال 57، "نهِ" بزرگ مردم ایران به اباحی‌گری، شهوت پرستی و ابتذالی که دنیا را در کام خود فروخورده بود، خواب را بر چشمان جهان پیچیده در ایسم‌های انسان مدار آشفته ساخت و کاخ اهریمنان غرب و شرق را به لرزه انداخت، تا جایی که دیوصفتان پلید جهان‌خوار علیه‌مان دست بر هر ابزار فشاری بردند، بر کوس جنگ نواختند، قطعنامه‌ها صادر کردند و فرات‌ها بر رویمان بستند...

اما...

ما دلیرمردانه ایستادیم تا مصداق "یخرجونهم من الظلمات الی نور" شویم و در این راه چه داغ‌ها بر دل نهادیم و چه خون‌ها ریختیم و چه بسیار جوانانی را که با چشمانی خون بار به کام ضحاکان زمان فرستادیم، تا مبادا از صفوف "هل من ناصر ینصرنی" امام زمانمان باز بمانیم.

اما متاسفانه و امروز پس از گذشت سی و شش سال از آغاز آن حرکت الهی، عده‌ای خود فریفته که زرق و برق عالم مادیات، چشم هایشان را از قتلگاه کربلا به خزانه‌های بیت‌المال کشانده، پست و منصب را نه بعنوان کرسی خدمتگذاری به آرمان‌های اسلام و مردم بلکه بعنوان کعبه‌ی آمال خویش قرار داده‌اند و دانشگاه را جولانگاه آمال نفسانی خویش ساخته‌اند.

بنابراین؛

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به نمایندگی از خیل جامعه‌ی دانشگاهی، امروز در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا ضمن محکوم نمودن حرکت‌های ساختار شکنانه، وقیحانه و ضد ارزشی مسئولین دانشگاهی، که باعث وارد آمدن خسارات بسیاری به بدنه دانش و دانشگاه و همچنین تضییع گسترده‌ی بیت‌المال توسط معاونت فرهنگی شده است را، بصورت بیانیه‌ای با شش بند مجزا اعلام داریم.

بند اول: ما جمعی از دانشجویان دانشگاه ضمن محکوم نمودن برنامه‌های غیر ارزشی و مغایر قانون، توسط معاونت فرهنگی، اعلام می‌داریم؛ بدلیل بی اعتمادی نسبت به روند در پیش گرفته از سوی نهاد مذکور، توقف هر چه سریع‌تر تمام برنامه‌های معاونت فرهنگی تا برقراری نظم جدید و تغییرات اساسی در نهاد مذکور را خواستاریم.

بند دوم: با توجه به تضییع شدید بیت‌المال و بوجه دانشگاه، در برنامه‌های معاونت فرهنگی و با توجه به فقر شدید امکانات آموزشی ـ رفاهی برای دانشجویان و اساتید در دانشگاه، ما مجازات صریح و برخورد قاطع با متخلفین امر و همچنین جبران خسارات وارده آمده مادی و معنوی به بدنه ی دانشگاه را خواستاریم.

بند سوم: ضمن محکوم نمودن هرگونه مسامحه و مصالحه غیر معمول مسئولین ذیربط، که باعثات گسترش فرهنگ منکرات در محیط علمی دانشگاه، از جمله گسترش عدم رعایت پوشش متعارف و مطابق با عرف و شان دانشگاهی توسط برخی از دانشجویان را فراهم آورده است، خواستار نظارت و اجرای دقیق قوانین معین در جهت رفع این پدیده شوم و متقابلاً ایجاد فضایی مناسب برای آغاز تلاش‌هایی در جهت درونی نمودن ارزش‌های اسلامی- ایرانی را برای جامعه‌ی دانشگاهی خواستاریم.

بند چهارم: با توجه به تلاش‌های مسئولین فرهنگی طی ماه‌های اخیر در جهت گسترش رفتارهای دور از شان محیط علمی دانشگاه که معطوف به ترویج موسیقی مبتذل، برپایی جشن‌های پر هزینه و مغایر با عرف اسلامی، نمایش‌های توام با ترویج روحیه‌ی اباحی‌گری و پوچ‌گرایی و... بوده است، ما خواستار مقابله‌ی جدی با عوامل دخیل در اجرای برنامه‌های مذکور و همچنین متقابلا خواستار اجرای طرح هایی مناسب در جهت زدودن عواقب ناشی از تلاش‌های غیر مسئولانه پیشین می‌باشیم.

بند پنجم: نظر به روند ضعیف و منحط پیش روی معاونت فرهنگی، خواستار تغییر رویه‌ی موجود در جهت برقراری نظمی نوین در دانشگاه بر اساس قانون و ارزش‌های اسلامی می‌باشیم.

بند ششم: بدیهی‌ست ما جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران به نمایندگی از خیل عظیم جامعه‌ی دانشگاهی، تا به سرانجام رسیدن خواسته‌های خویش، در جهت بسط و گسترش روحیه اسلامی و علمی در محیط دانشگاه، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

و من ا... التوفیق

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

تصاویر این تجمع را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/02/27 - 16:17

آخه 500 نفر توی یه راهرو جا میشه ؟ کار شما هم که کم مشکل نداشت حداقلش ترویج بی قیدی و پای بند نبودن به قانون بود بهتر نیست بیشتر فکر کنید و بعد حرف بزنید و اینجوری عمل کنید؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
1394/02/28 - 08:39

مسئولين دانشگاه بايد پاسخگو باشند.
مسئوليت، مسئوليت مي آورد.
خانم هستم
1394/02/31 - 22:47

وقتی مسول فرهنگی بی قیدوبندباشه دانشجوابایداعتراض کنن بچهامچکریم
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top