تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/02/28 - 13:01
کد خبر: 166686

شنیده‌های هولناک از امنیت جنسی دانشجویان؛

تجمع دانشجویان دانشگاه گنبد کاووس در اعتراض به یک اتفاق زشت +فیلم

تجمع دانشجویان دانشگاه گنبد کاووس در اعتراض به یک اتفاق زشت +فیلم

«دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «مسئولین کوغیرت کوغیرت»، «هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «امنیت، آسایش حق ماست» بخشی از شعارهای دانشجویان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه گنبد کاووس در هفته های گذشته آبستن حوادث عجیب و بعضاً هول آوری است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فضای نامناسب فرهنگی دانشگاه آنقدر نامناسب است و دانشجویان آنقدر آش را شور دیده اند که در هفته های گذشته دست به تجمع زده اند.

بر این اساس جمعی از دانشجویان دانشگاه گنبد کاووس در صحن این دانشگاه تجمع کردند تا صدای خود را به مسئولان و رسانه ها برسانند. بیشتر معترضان، از دانشجویان دختر این دانشگاه هستند.

اعتراض دانشجویان هم بر این است که فضای نامناسب فرهنگی در سایه اهمال کاری برخی مسئولان ذی ربط، آرامش روانی و امنیت جنسی(!) را از دانشجویان این دانشگاه سلب کرده است.

این فضای نامناسب دون شان دانشگاه تا جایی است که «خبرنامه دانشجویان ایران» از بیان آن معذور است اما در یکسال گذشته دانشجویان هرچه کرده اند نه تنها نتوانستند تغییر محسوسی ایجاد کنند بلکه برخی از آنها نیز با برخورد انضباطی و سلبی دانشگاه همچون «تعلیق ترم و تذکر و درج در پرونده» مواجه شده اند.

چندی پیش دانشجویان در اعتراض به این زورآزمایی برخی مسئولان در کف دانشگاه و برخورد با دانشجویان، دست به تجمع زدند. فیلمی که در ذیل می آید بخشی از این تجمع است.

«دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «مسئولین کوغیرت کوغیرت»، «هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «امنیت، آسایش حق ماست» بخشی از شعارهای دانشجویان است.

«خبرنامه دانشجویان ایران» در صورت عدم رسیدگی مسئولان و رفع مشکلات دانشجویان جزئیات بیشتری را در آینده منتشر خواهد کرد.


دانـلـود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/02/30 - 19:23

با گشت وگذاری که در سایتتان زدم به نظر می رسد که داعیه ولایتمداری و ارزشی بودن دارید اگر چنین است !!! بهتر است که در انعکاس اخبار خدا را در نظر داشته باشید و نه اینکه فقط به فکر خودنمایی یا طرفداری صرف از کسی یا جناحی و یا مخالفت با کسی و جناحی باشید . اصل جریان دانشگاه گنبد کاملا متفاوت بود و اینکه شما منعکس کرده اید آن چیزی است که چند مسئول عزل شده و 30-40 دانشجو میگفتند و نه حقیقت . توصیه میکنم اگر ولایت مدارید از سیره ولی فقیه پیروی کنید نه هوای نفس.
ناشناس
1394/02/31 - 11:23

من به عنوان یک دانشجو بسیار متاسفم که دانشجویان هم دانشگاهیم بازیچه یک جریان سخیف اداری شده اند و برای چندمین بار نشان دادند که متاسفانه در میان جامعه دانشجویی هستند افرادی که پتانسیل مورد استفاده ابزاری قرار گرفتن را دارند.
من خودم هم ممکنه نسبت به عملکرد مسئولین دانشگاه انتقاداتی داشته باشم ولی اولا باید وضعیت فعلی را با سه چهار سال قبل تر مقایسه کرد نه وضع اید ه آل و در ثانی بچه ها خیلی براتون متاسفم ما که دانشگاه تهران نیستیم که همه بشناسنمون بلکه خودمون باید نشان بدیم که توی یک دانشگاه کوچیک شهرستانی خیلی از دوستای هم دانشگاهیمون رتبه های تک رقمی ارشد و آوردند. و دانشگاهمون رو با این واقعیت به همه معرفی کنیم نه با تجمع چند نفر که خیلیاشون رو میشناسیم...
رضا
1394/02/31 - 11:30

بچه هایی که با این حرکت بچگانه آبروی خودتون، خودمون و دانشگاهمون رو بردید واقعا براتون متاسفم. مثلا اسم این رو میذارین مطالبه دانشجویی؟ به خبرنامه دانشجویان ایران هم باید بگم درسته این عده جمع شدند این شعارا رو هم دادند ولی شما که چنین خبری را می گذارید چقدر از ماجرا را می دونید که این جوری با آبروی دانشگاه ما بازی می کنید؟ شما مثلا دوست مایید؟ اگر راست می گید یک خبر هم از موفقیت هامون بذارید.
ناشناس
1394/02/31 - 14:42

با سلام
اصل ماجرا و جمعیت را فیلم پیوست نشان می دهد. کسی که این جمعیت را 30 تا 40 نفر می بیند احتمالا چشم را بر روی تمام واقعیت ها که در دانشگاه گنبد کاووس اتفاق می افتد بسته است، حداقل اینکه مسئولین قبلی دانشیار بودند و از دانشگاه آزاد مدرک نگرفتند
ناشناس
1394/02/31 - 14:44

با این اتفاقاتی که در این دانشگاه می افتد کسی فرزندان دخترش را به این دانشگاه می فرستد؟؟؟ کسانی که می خواستند دانشگاه گنبد کاووس را در سطح شهر مطرح کنند این بود عملکرد آنان.
ناشناس
1394/02/31 - 14:50

آن دوستی که می گوید در این دانشگاه رتبه تک رقمی ارشد داشتیم این مربوط به 3 تا 4 سال قبل است همین را بدانید که دانشگاه گنبد کاووس طی یک سال گذشته حتی یک رشته هم به رشته های گذشته اضافه نکرده است و فقط به دنبال مسائل تبلیغاتی است لطفا سایت دانشگاه را ملاحظه کنید.
ناشناس
1394/02/31 - 16:51

خیلی باحالید به خدا همتون. همه سر و ته یه کرباسند مگر رئیس قبلی که دانشیار شد( همه آقایان دانشیار که گفتید در دوره ریاست و معاونتشون دانشیار شدند. چه گلی به سر دانشگاه زده بود. غیر از اینه که اونقدر مس مس کرد که حتی رشته خودش هم تعطیل شد نکرد که اقلا ارشد رشته خودش رو بیاره تا حالا از روی ناچاری نره به بچه های رشته های دیگه درس بده. بچه ها همه سره کاریم اساسی....
ناشناس
1394/03/01 - 08:11

چطور ممکنه یه نفر هم مدیر باشه و هم بتونه ارتقای علمی پیدا کنه؟ آقای ناشناسی که احتمال بسیار زیاد از مسولین قبلی دانشگاه هستی حتما خاطر مبارک هست که اتاق مسئولین دانشیار!!! تبدیل به کلاس درس شده بود و به جای مدیریت مجموعه وقت ایشان صرف گسترش دانشکده کشاورزی بود نه ارتقای کیفی دانشگاه گنبدکاووس. با یک نگاه اجمالی به سایت دانشگاه و رشته های موجود در دانشگاه گنبد میشه دید که به رشته های دانشکده های دیگه کم لطفی شده و فقط رشته های دانشکده کشاورزی زیاد شده و فرایند جذب اعضای هیات علمی هم معطوف به جذب افراد در حوزه کشاورزی بوده. رشته هایی که بعضیاشون حتی یک دانشجو هم جذب نکرده و هیات علمی موجود داره به زور واحدهای موظف خودشو تو دانشکده علوم پایه میگذرونه آقای دانشیار!!!
بچه گنبدی
1394/03/02 - 00:16

سلام دوستان
اینجا دانشگاه گنبد کاوسه
این شهر بیشترش از اقوام ترکمن هستن
ولی چرا رییس دانشگاه همه نیروهای ترکمن برکنار کرده?
تازه در مطالب خوندم که خود مسول دانشگاه از دانشگاه آزاده. ما که دانشگاه دولتی درس میخونیم دوست نداریم این طوری باشه.
لطفا رسیدگی بشه
فلسفه ورودی 92
1394/03/02 - 00:27

پس از گذشت یک سال از تغییر مدیریت در این دانشگاه ، مسایلی عجیب اتفاق افتاده که خوب خوانندگان مطلع شوند
چندین فقره تعرض به خواهران دانشجو.
آتش سوزی در خوابگاه.
انتصاب برخی افراد بدسابقه در مسولیت های حساس دانشگاه.
زندانی کردن دو دانشجوی بسیجی در پی شکایت ریاست دانشگاه که این اتفاق در تاریخ کشور بی سابقه است.
برخورد با منتقدین و تبعیض در برخورد با کارکنان دانشگاه.
بیکار کردن برخی کارکنان و جذب قریب به 20 نفر به توصیه برخی افراد که در روی کار آمدن رییس نقش داشتند
و خیلی موارد دیگر...
اینها یعنی مدیریت ندارید...
زیباکلام
1394/03/02 - 12:25

همه دوستانی که کامنت گذاشتند توجه کنن که هدف اصلاح مشکلات است نه تسویه حساب شخصی.
مشکلاتی که ما هم شنیدم تو اون دانشگاه هست بر طرف بشه که کسی ناراحت نمیشه
اگر رسیدگی بیشتر لازمه یا تغییر سمت ها لازمه خوب انجام بدید
ان شاءالله بهتر بشه
ناشناس
1394/03/02 - 12:54

تو دانشگاه گنبد دو دانشجو به خاطر پیگیری این قضیه و هشدار دادن به رئیس دانشگاه با شکایت آقایان چند روزی به زندان رفته بودند خودتون قضاوت کنید تو این دانشگاه مسئولین غیرت دارند یا ن؟
صادق
1394/03/02 - 15:03

چقدر جالبه. کسانی که در زمان مدیریت خودشون اوووون همه مشکلات و فضاحت ها رو به بار آوردند حالا انقدر ظرفیت ندارند که بعد تموم شدن دوره مدیریتشون یکم سعه صدر داشته باشن و انقدر سیاه نمایی نکنن و با چوب لای چرخ گذاشتن روند رو به رشد دانشگاه از اون حالت ساکن قبلیش که فقط رشته های کشاورزی رو گسترش میدادند ( رشته هایی که حتی نامه ی منع و تعدیلش به علت نداشتن کاربرد و نبود زمینه کاری اومده بود) برای دانشجویان و بقیه مشکل درست نکنن
جالبه میان تو همین سایت و نظر هم میذارن. یکی نیست بگه آخه وجدانتون کجا رفته؟ آیا اصلا ازش بویی بردید؟ همینطور راحت راحت تهمت میزنید و بزرگنمایی و سیاه نمایی میکنید و بحث های التقاطی میکنید و میرید؟
من به عنوان یه دانشجو به این حرکات زشت شما اعتراض دارم.!!!
اون 30 -40 نفر هم عناصر اصلی اون تجمع بودند که اگر بخواهید منطقی نگاه کنید با جمع شدن چنین تعدادی بدیهیه که بقیه بچه ها هم از سر کنجکاوی بخوان دورشون جمع بشن و نگاهی بندازند.
اما متاسفانه نمیدونستند که میشن سوژه دست یه مشت موج سوار که فقط میخوان از هر فرصتی سوء استفاده کنن و از آبهایی که خودشون سعی در گل آلود کردنشون دارن ماهی بگیرن.
بچه ها گول این بازی ها رو نخورید!
این دوستان اگه خیلی لالایی بلد بودن زمان خودشون اون فضاحت های عجیب و غریب رخ نمیداد . . . .
چرا اون زمان کسی نیومد و اونا درشت و بولد کنه؟
دانشجوی دام
1394/03/02 - 15:28

کاملا روشن است این مطالب کاملا کذب و دروغ توسط یکی از معاونین سابق یعنی ف م تنظیم و هدایت میشه راستی لطفا رابطه از دست دادن منافع ایشان و رفقایش با آن مدیریت فرهنگی شان را با یکسال تحریک و فتنه در دانشگاه پیدا کنید.
ناشناس
1394/03/02 - 15:45

صادق جان، کاملا با حرفات موافقم
واقعا که خیلی از بچه ها تو جریان نیستند و ناخواسته درگیر یه سری حاشیه های مسئولین اسبق میشن
هیچکدوممنون یادمون نرفته سر اون جریان اختلاس یک ملیاردی که در زمان مدیریت قبلی رخ داده بود صدای یه نفر از این آقایون به اصطلاح حق گو در نیومد که هیچ
بلکه شب و روز تلاششون برای سرپوش گذاشتن روی این قضیه ی صرف کردن.
آخرشم هیچی به هیچی شد و انگاااااااااااااار نه انگار که این اتفاق فوق عجیب که مربوط به همه ی دانشجو ها چه بسا متعلق به همه ی مردم ما هست و بیت المال حساب میشه افتاده و کلا محوش کردن.
به نظر ما دانشجوهای دانشگاه گنبد کاووس اتفاق هووووووولناک اینه
نه این چیزی که این افراد خواهانش هستند و در جستجوی براه انداختن جریانند و اصلا می خوان تو دانشگاهمون جریان سازی راه بندازند تا به اهدافشون برسن.
ما این حرکت رو محکوم می کنیم.
ه-ا چوب
1394/03/02 - 18:49

من دانشچوی دانشگاه دیگر هستم خیلی از کامنت ها را که شما می نویسید نمی فهمم چون اصل ماجراها را نمی دانم ولی فیلم را که نگاه کردم تعداد دانشجویان زیاد بود و شعارها هم کاملا مشخص، معمولا دانشجویان تا کارد به استخوانشان نرسد دست به اقدام نمی زنند چون از کمیته انظباطی و حراست می ترسند و از طرف دیگر دانشجویان می گویند که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم این یعنی قبلا کسی آنها را از ماجرا و بیان آن ترسانده است.
سهیل
1394/03/02 - 21:46

من دانشجوی ترم 3 دانشگاه آزاد علی آباد کتول هستم و دو سه تا دوست تو دانشگاه گنبد کاووس از همشهریام دارم
تو هر دانشگاهی اعتراض و تجمع چیز معمولی هستش و ممکنه در همه ی زمان ها و در زمان هر مدیریتی اتفاق بیافته
اما با یه نگاه اجمالی که به این سایت و کامنت های مخالف و موافق انداختم به یه رابطه بین خبر و نظرات رسیدم
همونطوری که هممون باید بصیرت رو سرلوحه دیدگاهمون قرار بدیم
انگار یه سری افراد دارن عمدا و بصورت جهت دار برخی حرکات رو مدیریت میکنن. واقعا غیرقابل منطقیه که خبر اون جریان اختلاس یک میلیاردی زمان مدیریت اسبق هیچ جا درز نکرد و حتی یه سایت معمولی هم از درج این خبر به صورت واقعی دفاع نکرد. اون موقع خبر این خیانت مالی حتی به دانشگاه ما که چندین کیلومتر با اونجا فاصله داره رسیده بود.
و این خبر و نحوه نگارش این کامنت ها یه علامت سوال بزرگ رو در ذهن من فعال کرده که چطور میشه یه کار خیلی زشت و گنده و هولناک (به قول نوشتار ها) مثل اون اختلاس یک میلیاردی کلا ماست مالی بشه و بره و خلاص.
اما بعد زمان مدیریت این افراد کوچکترین مشکلی ریز بینانه دنبال بشه و مثل بمب در همه جا ازش یاد بشه و اینطور کارارو واسش انجام بدن.؟!؟!؟!؟؟
دانشگاهی
1394/03/02 - 21:47

دوستان عزیز
توهین بهم نکنید
مشکلات حل کنید.
با نظر زیباکلام موافقم
شجاعانه مشکلات قبول کنید و حل کنید. دانشگاه جای آبرومندی هست
رضا
1394/03/02 - 22:00

والا تا اونجایی که ما یادمونه زمان مدیریت قبلی ما دانشجوها حتی جرات نزدیک شدن به در دفاتر مدیران ارشد دانشگاه رو هم نداشتیم چه برسه به گفتگو و . . . . .!
خدایی مدیریت قبلی ختی جواب سلام کارمندانشو هم نمیداد. ما دانشجوها که ماست خودمونو با این طرز برخورد کیسه کرده بودیم
انصافا تیم جدید با همه ی مشکلات موجود تیم نرمی هستن و انقدر اعتماد بنفس تومون ایجاد کردن که حد اقل ازشون نمیترسیم و حرفامونو در قالب شوراهامون بهشون انتقال میدیم اونا هم در حد بضاعت و توانشون بررسی و حلش میکنن
تو زمان مدیریت قبلی فضای دانشگاه انقدر جو سنگین و خفقانی داشت که نمیشد بری یه انتقاد ساده به حضرات مسئولین بکنی
از امور دانشجوییش بیگیر تا روسای آموزشش
همیشه نگاهشون نگاه از بالا به پایین بود
الآنم که افراد قبلی دیدن موقعیت و پست و مقام هاشونو از دست دادن دارن با این کارا و کارشکنی ها زخمای بی دلیلشونو التیام میدن
واقعا متاسفم. تو رو خدا بذارین یکم دانشگاهمون پیشرفت کنه مگه ما چه گناهی کردیم که باید بازیچه اهداف و خواسته های نفسانیه یه عده دیگه بشیم؟
ناشناس
1394/03/03 - 07:44

از شما بچه های خبرنامه دانشجویان ایران میخوایم که همه ی نظرات رو چه موافق و چه مخالف به نمایش بگذارید و به اون رسالت اصلیتون عمل کنین. تا خدایی ناکرده با اعمال سلیقه شخصی به دیدگاه های بقیه افراد کم لطفی نشه
تشکر

دلسوز
1394/03/03 - 09:47

من به مسؤولین گذشته دانشگاه؛ آقایون دکاتیر: م، ج، ا و س توصیه می کنم اینقدر با افکار و عواطف دانشجویان بازی نکنند و بی اخلاقی، ضد فرهنگی بودن، نمایش های مسخره گذشته را به جرم های دیگر خود نظیر اختلاس و سوء استفاده از اموال دانشگاه در جهت منافع شخصی گره نزنند.
چوب خدا صدا نداره؛ اگه بخوری دوا نداره.
دل سوز
1394/03/03 - 17:21

خلاصه نیروهای بیسواد و مشکل داری که بدون آزمون و صلاحیت جذب شدند به یک دردی خوردند. بنشینند ازین مدیریت ویرانگر تعریف کنند. اگر همتی که برای ماله کشی فضاحت های اتفاق افتاده گذاشتید نصفش را برای دانشگاه صرف می کردید دانشگاه را به منجلاب تبدیل نمی کردید.
در جواب دلسوز عزیز بود البته شک دارم دلش داره میسوزه فکر کنم...
ناشناس
1394/03/03 - 17:24

دلسوز جان
خیلی از واژه چوب استفاده نکن یه موقع لو میری.
این استرس ها شماره عینکت میبره بالا.
حق مدیریتی که میندازن جلوت رو بخور و دم تکون بده
زیباکلام
1394/03/03 - 17:28

اوه اوه...
چقدر کامنت و مشاهده
فکر کنم آدمهای الاف تو اون دانشگاه زیادن
این دیگه چه دانشگاهیه؟
به فکر کار مردم باشید نه سمت خودتون.
معلومه این کامنتها برای لاپوشانی مشکلات. کار کنید..!؟
زیباکلام
1394/03/21 - 12:56

سلام
یکی خبر بده خلاصه تو اون دانشگاه مسولان تغییر دادن؟
من دانشجو علمی کاربردی یک گرگان بودم. اونجا چندسال جلوتر مدیرش کارهای خلاف عفت انجام داد. مسولان رسیدگی کردن و انداختنش بیرون.الان شنیدم دانشگاه خوب شده. برای برخی دانشگاهها لازمه
سحر
1394/05/08 - 11:30

سلام من خودم دانشجوی دانشگاه گنبد هستم واقعا مسولین و اساتید عفت ندارن من خودم دخترم به شخصه می ترسم تنها تو اتاق برخی مسولین برم. وضع غذای دانشگاه خیلی بده تو چند مورد سوسک و برگ درخت و... وجود داشته وقتی به مسولین می گیم میگن از این موردها وجود داره. چند نفر از دوستام مسموم شدن و کار به بیمارستان کشید.
زیست90
1394/05/29 - 09:12

شبیه همه جا هست جز دانشگاه گنبد!!!!
دانشجو
1394/06/18 - 14:58

واقعا متاسفم برای اظهار نظر شما... هیچکدوم از شما و حتی کسایی که در دانشگاه تجمع کردن از اصل موضوع خبر ندارند.
متاسفم...
کارمند
1394/06/20 - 20:14

سلام
به همه ی عزیزانی که پیام گذاشتید
من رسماً میگم کارمند دانشگاه هستم و پنج نفر موافق و مخالف ظاهراً از طیف قبلی و جدید مسولین دانشگاه هستند
فکر نمی کردم دعوای بچگانتونو به داخل سایت ها هم بکشید دفعه دیگه پیام بزارید اسم تک تکتونو میگم همین جا بس کنید دیگه یه دانشگاه تازه تاسیس هزارتا مشکل داره درگیر زیر آب زنی همدیگه شدین بجای حل مشکلات
دانشجو
1394/08/04 - 16:50

اووو این همه ادم بودن یکیتون نمیتونست درست درمون فیلم بگیره؟
چرا فیلم از وقتی که بچها صحبت میکردن نذاشتین؟
009
1396/03/15 - 10:57

قراره امسال دانشجوی اونجا شوم
واقعا ناامید شدم ...
تورهای مسافرتی آفری
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top