تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/19 - 12:02
کد خبر: 169063

درباره خروج عبدالحسین هراتی از ایران به بهانه درمان؛

مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد دانشجویان با چه تضمینی از ایران گریخت؟!

مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد دانشجویان با چه تضمینی از ایران گریخت؟!

مسئله ای که اینجا مطرح می شود این است که با توجه به محاکمه قطعی وی، چه دلیلی دارد این فرد هتاک به ایران بازگردد. نکته دوم اینجا است که وی در دوره مسئولیتش مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد دانشجویان بوده است، دستگاه های قضایی و اطلاعاتی با چه تضمینی به وی اجازه خروج از کشور را داده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: خروج عبدالحسین هراتی از ایران به بهانه درمان با توجه به سمت وی در دانشگاه آزاد به نظر می رسد واکنش هایی را طی روزهای آینده به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال گذشته و در چنین روزهایی بود که با صدور حکمی از سوی طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، "عبدالحسین هراتی" به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شد، اما این انتصاب دوام زیادی نداشت.

هراتی که با ورودش به ایران از استرالیا و انتصابش به عنوان مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد دانشجویان معرفی شده بود، خیلی زود با واکنش هایی از سوی گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان روبرو شد.

وی پس از افشای مقالاتی با محتوای هتاکی علیه امام(ره) و نظام و همین انتقادات شدید رسانه‌ای، دانشجویی و حتی شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)، مسئولان دانشگاه آزاد را مجبور به عزل وی از سمتش کرد و در خردادماه سال گذشته در خانه‌اش به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات دستگیر و به زندان اوین انتقال یافت.

هراتی بعد از دستگیری و بازداشت به بهانه بیماری در بیمارستان بستری شد و در همان اوایل مرداد سال گذشته با قرار کفالت از بیمارستان از زندان آزاد شد.

این ماجرا ادامه داشت که پس از یک سال جلسه محاکمه وی قرار بود در هفته گذشته برگزار شود که این جلسه به دلیل خروج وی از کشور برگزار نشد!  

سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی وکیل مدافع هراتی یکشنبه با اعلام این خبر به تسنیم می گوید:  قرار بود هفته گذشته  (هفته اول خرداد) جلسه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شود اما با توجه به سفر هراتی به خارج از کشور برای معالجه و درمان بیماری، از دادگاه تقاضای تجدید جلسه را کردم که مورد موافقت قرار گرفت.

وکیل مدافع عبدالحسین هراتی با بیان اینکه شعبه دادگاه هنوز تاریخ جدیدی تعیین نکرده است، افزود: موکلم به صورت قانونی و برای درمان به خارج از کشور سفر کرده است و عدم بازگشت وی به ایران اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد. همسر و فرزندان آقای هراتی در ایران هستند، بنابراین دلیلی ندارد مقیم شوند.

اما خروج هراتی از کشور به نظر می‌رسد طی روزهای آینده وارد مرحله جدیدی از پرونده وی شود،  صبح امروز کیهان در اخبار ویژه خود با انتشار این با عنوان "یک متهم امنیتی بازداشت شده به بهانه درمان از کشور گریخت"، خروج وی را از کشور نامعلوم مطرح کرد.

مسئله ای که اینجا مطرح می شود این است که با توجه به محاکمه قطعی وی، چه دلیلی دارد این فرد هتاک به ایران بازگردد. نکته دوم اینجا است که وی در دوره مسئولیتش مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد دانشجویان بوده است، دستگاه های قضایی و اطلاعاتی با چه تضمینی به وی اجازه خروج از کشور را داده اند.

به هر حال باید دید طی روزهای آینده آیا به گفته وکیل هراتی، وی به ایران بازخواهد گشت؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top