تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/04/24 - 13:20
کد خبر: 172901

ماجرای توقیف نشریات دانشجویی و اعتراض دانشجویان؛

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران: اگر مجیزگویی کنیم، کاری به کار نشریات ندارند!

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران: اگر مجیزگویی کنیم، کاری به کار نشریات ندارند!

کمیته ناظر بر نشریات طی احکامی عجیب و غریب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز را به توقیف نشریات و مسئولین این تشکل انقلابی را توبیخ کرده اند. جالب اینجاست که در این احکام استناد به ماده هایی از قانون نشریات شده که هیچ گونه ارتباطی با موضوع مطروحه ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای توقیف نشریه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و کش و قوس‌ها میان دانشجویان و مسئولین دانشگاه دردسر ساز شد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میلاد خدری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در این باره گفت: کمیته ناظر بر نشریات طی احکامی عجیب و غریب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز را به توقیف نشریات و مسئولین این تشکل انقلابی را توبیخ کرده اند. جالب اینجاست که در این احکام استناد به ماده هایی از قانون نشریات شده که هیچ گونه ارتباطی با موضوع مطروحه ندارد.

خدری اضافه کرد: نشریات توقیف شده اگر به مجیز گویی مسئولین بپردازند یا نسبت به کارهای اشتباه مسئولین بی تفاوت باشند، کسی کاری به کارشان ندارد؛ اما اگر فکر افشای کم کاری ها، اسراف، بی قانونی و اشتباهات مسئولین به سرشان بزند، با برخورد جدی و محکم مسئولین مواجه خواهند شد.

بر همین اساس، «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصل نامه توبیخ و توقیف نشریات و همچنین جوابیه و اعتراض انجمن اسلامی به این حکم را در ادامه می‌خوانید:

نامه توقیف نشریات توسط کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه

 

**********

متن نامه توقیف نشریات توسط کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه:

جناب آقای میلاد خدری

مسئول محترم انجمن اسلامی دانشجویان

با سلام و احترام

به آگاهی می رساند موارد تخلف انجمن اسلامی دانشجویان در تکرار انتشار نشریه های بدون مجوز، در جلسه ی کمیته ناظر بر نشریات مورخ 26/3/94 طرح و بررسی شد که با توجه به رعایت نکردن حکم ارفاقی مصوب جلسه 19/9/93کمیته ناظر (ابلاغ شده به تاریخ 1/10/93) (به اشتباه در نامه 94 آورده شده است.)از سوی انجمن اسلامی دانشجویان و نیز تخلفات تازه ی این تشکل، عین رأی کمیته ی ناظر بر نشریات مصوب جلسه 26/3/94 به شرح زیر ابلاغ می شود:

توقیف نشریه ی تلنگر طبق ماده ی 38 آیین نامه ی نشریات

توقیف نشریه ی یه خط در میون طبق ماده ی 38 آیین نامه ی نشریات

برابر ماده 38 آیین نامه ی نشریات دانشگاهی، به خاطر تکرار تخلفات، شخص حقوقی (انجمن اسلامی دانشجویان) تا 3 سال و اشخاص حقیقی (مدیرمسئول و سردبیر) تا پایان مقطع تحصیلی حق انتشار و شرکت در انتشار هیچ نشریه ای را نخواهند داشت. اما کمیته ی ناظر با ارفاق دوباره و البته رعایت قانون، 3 سال را به یک سال تخفیف داد و بنابراین: صاحب امتیاز (انجمن اسلامی دانشجویان)، مدیر مسئول (میلاد خدری) و سردبیر (یونس محمدی، کیانوش کاوی نژاد) طبق ماده ی 38 آیین نامه ی نشریات، به مدت یک سال حق انتشار و شرکت در هیچ نشریه ای را نخواهند داشت.

**********

متن جوابیه و اعتراض انجمن اسلامی به صدور این حکم:

جناب آقای دکتر جوکار

دبیر محترم کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه

با سلام و احترام و عرض قبولی طاعات و عبادات

قبل از هرچیز لازم می دانم تا به اطلاع جنابعالی و کمیته ناظر بر نشریات برسانم که نشریه صدای دانشجو قوی ترین نشریه دانشجویی استان خوزستان می باشد و با 8 سال سابقه و 69 شماره با دوام ترین نشریه دانشجویی تاریخ دانشگاهی استان خوزستان میباشد.

و لذا همیشه با مشکلاتی از قبیل شکایت و جوابیه هایی از سوی بسیاری از مسئولین و بعضا دانشجویان مواجه بوده است.

پیرو نامه کمیته ناظر بر نشریات به شماره 24752/07/3/94 در تاریخ 94/04/06 با موضوع تخلف انجمن اسلامی دانشجویان در قسمت انتشار نشریات نکاتی را در چند بند لازم دیدم تا به عرض تان برسانم.

بند 1- حکم به اصطلاح ارفاقی در تاریخ 93/10/01 مربوط به نشریه "ذره بین" و "صدای دانشجو" بوده و ارتباطی به نشریات "تلنگر" و "یه خط درمیون" توبیخی ندارد.

بند 2- استناد به ماده 38 آیین نامه ی نشریات، نشان از بی اطلاعی دفتر نشریات دارد، چرا که این ماده ناظر بر نشریاتی است که مجوز انتشار ندارند در صورتی که نشریات صدای دانشجو، تلنگر و یه خط درمیون هر سه مجوز رسمی و قانونی خود را از کمیته ناظر بر نشریات اخذ نموده اند و تنها درخواست تغییر مدیر مسئول و سردبیر بوده که در تاریخ 20/12/93 تقدیم دفتر نشرات شده و طبق ماده 26 آیین نامه نشریات کمیته ناظر موظف است ظرف یک ماه موافقت یا عدم موافقت خود را به صورت مکتوب به صاحب امتیاز اعلام نماید که متاسفانه این قضیه بعد از گذشت 4 ماه از درخواست انتقال هنوز ابلاغی نسبت به موافقت یا عدم موافقت به انجمن اسلامی دانشجویان نرسیده است.

بند 3- اگر بنا به تخلف در نشریات و با اطلاع از این موضوع بود قطعا درج نام و مشخصات و در شناسنامه نشریه اعمال نمی شد.

بند 4- با توجه به اینکه نشریات مطرح شده (تلنگر و یه خط درمیون) چندین شماره از آنها چاپ شده بود. بدون دریافت حتی یک تذکر کتبی در طی چاپ های گذشته مواجه نشده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top