تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/06 - 13:45
کد خبر: 174197

اظهار نظر عجولانه تخت روانچی درباره همکاری با آمریکا

چراغ سبزی که تیم مذاکره کننده به آمریکا نشان می‌دهد!

چراغ سبزی که تیم مذاکره کننده به آمریکا نشان می‌دهد!

اظهارات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در حالی با یک روزنامه ضد ایرانی مطرح شده است که همواره مسئولان عالی رتبه نظام اعلام کزده اند که توافق هسته ای را سر منشا روابط با آمریکا نمی دانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در مصاحبه ای با روزنامه ضد ایرانی تلگراف انگلیس می گوید: توافق هسته‌ای فرصت هایی برای کار با آمریکا علیه داعش فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تخت روانچی در این مصاحبه خاطر نشان می کند که فعلا زود است که در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا صحبت کرد و همه چیز به انجام و اجرای برجام وابسته است.

روزنامه تلگراف که در تهران با تخت روانچی مصاحبه کرده است می نویسد:

 Mr Ravanchi said: “There is a bitter history between Iran and the United States. As I said, this nuclear deal can be the foundation for possible future interaction.”
تخت روانچی روابط ایران و آمریکا را تلخ توصیف کرده است که توافق هسته ای می تواند پایه ای برای روابط آینده باشد.
 
اظهارات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در حالی با یک روزنامه ضد ایرانی مطرح شده است که همواره مسئولان عالی رتبه نظام اعلام کزده اند که توافق هسته ای را سر منشا روابط با آمریکا نمی دانند.
 
حتی در ماجرای داعش که به نظر در ظاهر هدف ایران و آمریکا نابودی داعش است ایران همواره همکاری با آمریکا را رد کرده است. جالب تر آنکه مسئول بالا دستی تخت روانچی یعنی محمد جواد طریف هم این خواسته آمریکایی ها را سال گذشته رد کرده بود که رهبر انقلاب در این خصوص گفته بودند: بعد از آن هم همین آقاى وزیرخارجه‌اى که این حرف را آمد جلوى چشم همه‌ى دنیا پشت دوربین گفت که «ما از ایران همکارى نمیخواهیم»، همین ایشان، شخصاً از آقاى دکتر ظریف درخواست کرده بود که بیایید ما در این قضیّه همکارى کنیم؛ دکتر ظریف رد کرد. معاون او هم - که او هم یک زنى است که مى‌بینید، مى‌شناسید - از آقاى عراقچى در مذاکراتش درخواست کرده بود که بیایید ما همکارى کنیم؛ اینها رد کردند. بعد از آنکه آنها رد کردند و ما صریحاً گفتیم با شما در این قضیّه همکارى نمیکنیم، حالا میگویند ما ایران را نمیخواهیم وارد کنیم!
 
پیش از پایان مذاکرات هسته ای جو رسانه ای از سوی منابعی محدود ایجاد شد که توافق را سر منشا اقدامات آتی ایران با آمریکا اعلام کردند و حتی از بازگشایی لانه جاسوسی آمریکا در ایران حرف زده بودند.
 
آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید فطر هم همکاری نکردن با آمریکا را مجددا در هر صورتی تکرار کردند و گفتند: نکته‌ی بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. 
 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top