تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/06 - 15:37
کد خبر: 180475

در پی دروغ رسانه‌های حامی دولت مبنی بر نیمه تمام گذاشتن سفر رئیس جمهور؛

اگر قرار بر عوام فریبی‌ست، حداقل یک پوپولیست شریف باشید!

اگر قرار بر عوام فریبی‌ست، حداقل یک پوپولیست شریف باشید!

روحانی وعده داده بود عزت به پاسپورت ایرانی باز می گردد اما اتفاقات دو سال گذشته از اخراج دانشجویان ایرانی در کشورهای اروپایی و ویزا ندادن به سفیر ایران در سازمان ملل و واقعه جده و غیره غیره آبرویی برای پاسپورت ایرانی نگذاشته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ممکن است برخی معتقد باشند که کار حسن روحانی در ناتمام نگذاشتن سفرش به نیویورک، درست بوده و فاجعه ی منا و کشته و مفقود شدن صدها ایرانی نیازی به ناتمام ماندن سفر رییس جمهور نداشته است؛ خب این یک نظر است فارغ از درستی و یا نادرستی! و البته می توان در مقابل نظرات بسیار دیگری را با توجه به شواهد تجربی و تاریخی مورد توجه قرار داد که روسای جمهور کشورها در مواردی به مراتب پایین تر از فاجعه ی منا سفرشان را نیمه تمام گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کبری آسوپار در مطلب نوشت:  ممکن است شما معتقد باشید که کار آقای روحانی در ناتمام نگذاشتن سفرش به نیویورک، درست بوده و فاجعه منا و کشته و مفقود شدن صدها ایرانی نیازی به ناتمام ماندن سفر رئیس‌جمهور نداشته است؛ این نظر شماست و فی نفسه ایرادی هم ندارد که کسی چنین نظری داشته باشد. من هم می‌توانم مخالف نظر شما باشم و به موارد متعدد از رؤسای جمهور کشورها اشاره کنم که در مواردی به مراتب پایین‌تر از فاجعه منا سفرشان را نیمه‌تمام گذاشته‌اند. پادشاه اردن در آمریکا بود که خبر سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش رسید و سفرش را ناتمام گذاشت و به کشورش بازگشت. حامد کرزی در راه سفر به چین بود که خبر آمد چند نظامی افغانستانی توسط نیروهای آمریکایی کشته شده‌اند و سفرش را ناتمام گذاشت و به کشورش بازگشت. اوباما در مرخصی سالانه‌اش به سر می‌برد که خبر تیراندازی در یک مدرسه آمریکایی و کشته شدن چند دانش‌آموز را شنید و سفرش را لغو کرد و به کاخ سفید بازگشت. فرانسوا اولاند در بروکسل و اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپایی به سر می‌برد که خبر از یک حمله تروریستی به کارخانه‌ای در لیون فرانسه منتشر شد و اجلاس سران اتحادیه اروپایی را ترک کرد و به کشورش بازگشت.

این یک عرف سیاسی است که اولین فایده‌اش بیان اهمیت موضوعات داخلی و بالاخص جان مردم کشور به همه دنیا و ملت خود خواهد بود. همیشه درصد اهمیت و احترامی که دنیا به یک ملت می‌گذارد موثر از درصد احترامی خواهد بود که مقامات آن کشور برای مردمشان قائل هستند. از سویی لغو سفر نشانه‌ای بر اوج اهمیت اتفاق روی‌داده خواهد بود. رئیس‌جمهور یک کشور با ناتمام گذاشتن سفرش به دنیا می‌گوید این واقعه آنقدر مهم است که من باید سریع به کشورم بازگردم. نکته بعدی اینکه مردم ایران، بویژه خانواده‌های عزادار که برای شنیدن یک اسم یا یک خبر از عزیزانشان، این روزها مدام پای اخبار نشسته‌اند، خنده‌های ناگزیر رئیس‌جمهور در دیدارهای حاشیه اجلاس سازمان ملل را می‌بینند و آن را اگرچه نادرست اما بی‌اعتنایی به غم بزرگشان تلقی می‌کنند. با همه این توضیحات، باز هم شما می‌توانید اهمیت حضور رئیس‌جمهور در نیویورک را آنقدر بالا بدانید که معتقد باشید فاجعه منا نیازی به رها کردن برنامه‌های عادی رئیس‌جمهور ندارد. ماندن آقای روحانی در نیویورک هم نشان می‌دهد دولت با شما موافق است و ترجیح داده که این سفر ناتمام نماند اما...

اما شرافتمندانه خواهد بود که دولت و حامیانش آنقدر صداقت داشته باشند که همین نظرشان را صریح بیان کنند، نه اینکه در اقدامی پوپولیستی بگویند رئیس‌جمهور سفرش را به خاطر فاجعه منا نیمه‌تمام گذاشت و از مردم پنهان کنند که سفر او از ابتدا هم قرار بود تا 7 مهر باشد.

از طرفی، اگر نیازی به ناتمام گذاشتن سفر نبوده، پس چرا الان تبلیغ می‌کنید که دارد به خاطر فاجعه منا بازمی‌گردد؟! چرا رئیس‌جمهور می‌خواهد کاری را کند که نیازی به انجامش نبوده است؟!
سفر آقای روحانی تنها ساعت‌هایی کوتاه شده تا رئیس‌جمهور که برای فاجعه منا به کشور بازنگشت، حال بتواند حداقل در مراسم ورود اولین کاروان پیکرهای جان‌باختگان ایرانی منا حضور داشته باشد بنابراین همین کوتاه کردن چند ساعته هم برای اصل فاجعه منا نیست و اگر جان‌باختگان منا را به جای سه‌شنبه، چهارشنبه به کشور بازمی‌گرداندند، همین چند ساعت کوتاهی سفر هم وجهی نمی‌یافت. عملکرد دولت در مواجهه با دولت عربستان و فاجعه منا چندان وضعیت مناسبی ندارد و حامیان دولت حداقل در برابر این اتفاقات سکوت کنند، وقتی انصاف انتقاد ندارند. عدم حضور رئیس‌جمهور در کشور، عدم صدور مجوز برای تجمع ضد سعودی در تهران  و... فقط اشتباهات همین چند روز است؛ حالا کل سیاست‌های غلط چندساله دولت روحانی در قبال دشمنی‌های بروزیافته سعودی‌ها بماند.

حال شما همچنان می‌توانید از عملکرد دولت دفاع کنید اما صداقت چیزی نیست که صرف حلوا حلوا کردن عبارت «دولت راستگویان» محقق شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top