تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/08/25 - 12:58
کد خبر: 185218

کمیسیون آموزش: اردوهای مختلط اروپا، سال گذشته و امسال برگزار شده!

وقتی وزیر علوم از برگزاری اردوهای مختلط اروپایی بی‌خبر است +فیلم

وقتی وزیر علوم از برگزاری اردوهای مختلط اروپایی بی‌خبر است +فیلم

تاکید رهبر انقلاب بر توجه وزرای علوم و بهداشت به زیردستانشان که مسئول مستقیم برگزاری مراسمات دانشگاه‌ها هستند، بیش از پیش نیازمند توجه است تا وزیر محترم در شرایطی که بیش از چند اردوی مختلط به اروپا! توسط چند دانشگاه برگزار شده است، اظهار بی اطلاعی نکند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حالی که خبر از ابلاغ بخشنامه ممنوعیت برگزاری اردوهای مختلط داد، برگزاری هرگونه اردوی مختلط را نیز تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد فرهادی درباره برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها به تسنیم گفت: درباره اردوهای مختلط بخشنامه کردیم. بارها هم به مسئولان دانشگاه توصیه کردیم اردوی مختلط نداشته باشند.

وی که سخنان رهبر انقلاب را توصیه‌های جدی درباره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها برشمرد، تصریح کرد: اینکه دانشگاه محل علم، تحقیق و فرهنگ است و چه چیزهایی مصداق مسائل فرهنگی نیست، از نمونه همین سخنان است.

وزیر علوم اما در اظهارنظری عجیب اضافه کرد: ما اردوی مختلط نداشتیم و نخواهیم داشت.

سخنان فرهادی از آنجایی تامل‌برانگیز می‌شود که بساط راه اندازی اردوهای مختلط دانشجویی به ویژه در اروپا، در دولت جدید پهن شده است؛ هرچند اردوی مختلط در سال‌های پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم و وزارت علوم پرحاشیه‌ی توفیقی، فرجی‌دانا و فرهادی نیز مسبوق به سابقه بوده است اما نفی برگزاری اردوهای مختلط به خصوص اینکه رفتن به اروپا نیز مرهون الطاف خفیه همین وزارت علوم است، مضحک به نظر می‌رسد.

اظهارات فرهادی در حالی است سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، چندی پیش از برگزاری این اردوهای مختلط، پرده برداشت و گفت: متاسفانه در سال گذشته و همچنین در سال جاری از سوی برخی دانشگاه های غیرانتفاعی، تخلفات مالی و فرهنگی را شاهد بودیم که به همین منظور کمیسیون آموزش این مسئله را از وزارت علوم پیگیری کرد.

عبدالوحید فیاضی افزود: برخی از این دانشگاه ها در سال گذشته در چند نوبت و همچنین یک مرتبه هم در سال تحصیلی جدید اقدام به برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی به یکی از کشورهای اروپایی کردند که این مسئله تخلف بوده است.(اینجـــــــــا)

از طرفی اقدام وزارت علوم در خصوص بخشنامه کردن ممنوعیت برگزاری اردوهای مختلط توسط دانشگاه‌ها در شرایطی رقم خوده است که رهبر انقلاب در دیدار رمضانیه با دانشجویان و دیدار اخیر با روسای دانشگاه‌ها، در این خصوص هشدار دادند؛ اما مسکوت ماندن این قضیه توسط مسئولین وزارت علوم علی‌الخصوص معاون فرهنگی که کار را به هشدار رهبری رساند نیز موضوع قابل بحثی است.

به نظر می‌رسد تاکید رهبر انقلاب بر توجه وزرای علوم و بهداشت به زیردستانشان که مسئول مستقیم برگزاری مراسمات و برنامه‌های این‌چنینی هستند، بیش از پیش نیازمند توجه است تا وزیر محترم در شرایطی که بیش از چند اردوی مختلط به اروپا! توسط چند دانشگاه برگزار شده است، اظهار بی اطلاعی نکند.

البته این موضوع در مسئولان قبلی وزارت علوم نیز مورد انتقاد که چرا در دروان مسئولیت خود، بخشنامه ای و حرکت جدی در برخورد با این پدیده اندیشیده نشده است.

در ادامه، فیلم اظهارات رهبر معظم انقلاب درباره اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید:

دانلــــــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نام و تصویر وزیر سابق که به ۳سال حبس محکوم شد +جزئیات
ورق بورس برگشت/ افزایش ۴ هزار و ۲۷۳ واحدی شاخص کل
کارت آزمون استخدامی رشته شغل دبیری و هنرآموز منتشر شد
مطالبات یک دانشجوی یاسوجی از اژه‌ای +فیلم
دادستانی شیراز نظرش درباره قتل شهردار را پس گرفت
تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران
پاسخ به شایعه/ تکذیب ادعای قتل‌های زنجیره‌ای کودکان در اصفهان
جلسه شکایت سپاهان از فدراسیون فوتبال در CAS برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی‌ها +فیلم
واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل +عکس
ثبت نکردن موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت تخلف است
مهدی تاج پذیرفته اشتباهات داوری عمدی است!
انتقاد رئیس پلیس راهور به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی
نماهنگ "جان جواد"/ گروه سرود صدر عشق شهریار
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ژنو +فیلم
درخواست زلنسکی از آمریکا در دیدار با بلینکن
اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا
اخراج سرمربی بزرگ از لیگ عربستان
تغییرات مهم مدیریتی در پرسپولیس
راه حل های کوتاه مدت و میان مدت خروج بورس از بحران
کلاهبرداری تلگرامی با نقاب پشتیبان دیوار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top