تاریخ انتشار: شنبه 1394/10/05 - 08:35
کد خبر: 188482

مراسمی که ظاهراً خیریه بود اما بدون حضور یکی از میهمانان لغو شد؛

هوچی‌گری پس از افشاگری ماهیت ترانه‌سرای خواننده‌ی ضدانقلاب

با نگاهی به سوابق مونا برزویی می توان حدس زد که برگزارکنندگان مراسم ظاهراً خیریه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قصد داشتند در چارچوب پوشش خیریه پای چه کسی را به دانشگاه بازکنند که پس از انتشار گزارش «ترانه‌سرای خواننده‌ی ضدانقلاب، به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می رود!» - که منجر به بروز انتقاداتی به مسئولان فرهنگی دانشگاه گردید- در نهایت صرفاً با حضور این ترانه سرا از سوی دانشگاه مخالفت صورت گرفته شده است، اصل مراسم را لغو می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالیکه طی روزهای گذشته انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نصب تبلیغاتی در سطح دانشگاه و انتشار در شبکه های اجتماعی اعلام کرده بود که قصد دارد عصر امروز شنبه 5 دی ماه مراسم ظاهراً خیریه ای را جهت کمک به کودکان تحت عنوان «یلدای شعر و ترانه» در تالار «دکتر شریعتی» این دانشگاه برگزار نماید؛ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این مراسم لغو گردیده است.

پیگیری های خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» حاکیست که این مراسم صرفاً پس از آنکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور یکی از سه میهمان به نام مونا برزویی در مراسم مذکور مخالفت نموده اند، با انتشار بیانیه ای از سوی تشکل برگزار کننده لغو شده است.

گفتنی است در حالی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لغو مراسم مذکور را با آب و تاب و طرح این مقدمه که "در آستانه فصلی سرد برآن شدیم تا با گرمای شعر به پیشواز سرمای پیش رو برویم و در این بین یادی از کودکان بی‌سرپرستی کنیم که در همین شهر و در کنارمان نفس می‌کشند، اما بوران ارزش‌هایی بی‌پایه و خودساخته زودتر از سرمای زمستان دامن گیرمان شد." اعلام لغو نموده که با توجه به بلیط فروشی صورت گرفته شده از روزهای پیش از مراسم و اعلام اینکه مراسم به صورت خیریه و کمک به کودکان می باشد، علی القاعده این تصمیم نمی تواند دلیل اصلیش نگرانی از استقبال مراسم بوده باشد. چرا که بلیط های مراسم طی روزهای قبل به فروش رسیده و هدف اصلی مراسم می بایست کمک به کودکانی بوده باشد که در تبلیغات مراسم اعلام شده و این هدف آنقدر می تواند برای مخاطبان ارزشمند باشد که برگزارکنندگان مراسم با انتشار یک بیانیه آن را لغو نکنند.

اما با نگاهی به سوابق مونا برزویی می توان حدس زد که برگزارکنندگان مراسم ظاهراً خیریه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قصد داشتند در چارچوب پوشش خیریه پای چه کسی را به دانشگاه بازکنند و پس از انتشار گزارش «ترانه‌سرای خواننده‌ی ضدانقلاب، به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می رود!» - که منجر به بروز انتقاداتی به مسئولان فرهنگی دانشگاه گردید- در نهایت صرفاً با حضور این ترانه سرا از سوی دانشگاه مخالفت صورت گرفته شده است، چرا اصل مراسم را لغو می کنند.

اما نکته دیگر که می بایست به به آن پرداخت اینکه در حالی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برخلاف قوانین مصرح شورای عالی انقلاب فرهنگی رأساً و بدون کسب مجوزهای قانونی از هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه با برگزاری مراسم مذکور موافقت نموده است که بخشی از بیانیه تشکل برگزارکننده خود حکایت از ماهیت سیاسی برنامه ای دارد که عنوانی فرهنگی هنری و ظاهری خیریه ای دارد. آنجا که آورده شده: "آن‌ها هنوز نه با هویت ما که با هویت اصلاح‌طلبی آشنایی ندارند، نمی‌دانند امید بذر هویت ماست و ما فردا پویا و فعال‌تر از امروز باز هم در راه اعتدال و اصلاحات قدم بر می‌داریم."

مونا برزویی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اصلاح طلب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حالی در بخشی از بیانیه خود نسبت به فضای سیاسی، فرهنگی، هنری و حتی مذهبی دانشگاه ابراز نگرانی کرده و آورده است: "کسانی که تا دیروز شاکله‌ی برنامه‌های سیاسی را با دندان نگرانی‌شان پاره می‌کردند، امروز فرهنگ و هنر را هدف قرار داده اند و چه بسا هدف فردایشان، برنامه‌های مذهبی باشد". به نظر می رسد می بایست به اعضای تشکل مذکور یادآور شد که «مونا برزویی» فردی که از سوی تشکل مذکور جهت حضور در دانشگاه از وی دعوت به عمل آمده بود و قرار بود اقدام به ترانه سرایی نماید، بیش از 10 ترانه خواننده ضدانقلابی همچون «شادمهر عقیلی» را سروده و همچنان با وی همکاری و ارتباطات نزدیکی دارد.

براساس این گزارش ارتباطات وی با این خواننده ضدانقلاب در حدی است که در کتابی تحت عنوان «تقدیر» که توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است وی تحت عنوان «ش ع» برای وی می نویسد:

وی همچنین با افرادی همچون یغما گلرویی که سابقه ترانه سرایی برای خواننده هتاکی همچون شاهین نجفی را در پرونده کاری خود دارد، ارتباط دارد.

براساس این گزارش یغما گلرویی در کنار فردی به نام سیدمهدی موسوی از دیگر ترانه سراهای «شاهین نجفی» - که در 16 آذرماه سال 92 و پس خبری شدن حضورش در مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اتهام توهین به مقدسات، تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با رسانه‌های خارجی و هنرمندان اپوزیسیون خارج از کشور بازداشت و در تیرماه سال جاری از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به ۹ سال حبس و ۹۹ ضربه شلاق محکوم گردیده است- حلقه ای را در بین اهالی علاقمند به شعر و ترانه سرایی مدیریت می کنند که در شبکه های اجتماعی به تبلیغ بی بند و باری جنسی و انحرافات اخلاقی و تولید اشعار سیاسی در حمایت از فتنه 88 مشغولند.

مهدی موسوی چه کسی است؟

مهدی موسوی که تخصصش داروسازی است نقش پدر خوانده این حلقه را برعهده دارد. وی خود را بنیانگذار غزل پست مدرن و جنبش شاعران پیرو پست مدرنیسم در ایران می داند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از وبلاگش از سال 89 به همکاری با خواننده مرتد مشغول است.

یغما گلرویی در کنار مهدی موسوی و شاهین نجفی، مثلثی را تشکیل داده اند تحت عنوان "ما شریم". گروهی با رویکرد و هدف مشخصی که ترانه های "شاهین نجفی" ویترین آن می باشد.

گلرویی فردی است که اشعار ضدانقلاب هم می سراید و به دست خوانندگان به اصطلاح آن ور آبی می رساند و از این کار خود ابایی هم ندارد، صراحتاً با آنها عکس می گیرد و می گوید که فلان شعر را من گفته ام؛ یغما گلرویی ترانه سرایی است که این روزها محتوای بسیاری از فعالان هنری "ضدامنیت فرهنگی کشور" را تامین می کند و با این خانم ترانه سرا نیز ارتباط دارد.

تحقیقات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد که جریانی سازماندهی شده در تلاش است تا افراد کمتر شناخته شده مرتبط با مثلث «گلرویی، موسوی و شاهین نجفی» را وارد تورهای فرهنگی کرده و در قالب مراسم ها و کارگاه های درون دانشگاهی و برون دانشگاهی عضویابی گسترده ای را انجام دهند که لغو مراسم مذکور پس از مخالفت مسئولان دانشگاه با حضور مونا برزویی می تواند نشان دهنده اهدافی غیر از آنچه اعلام شده است را هویدا نماید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top