تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/10/16 - 11:55
کد خبر: 189544

در سایه پیشنهاد بی سر و صدای اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها؛

کـدام اردوی مختلط؟! +عکس و فیلم

کـدام اردوی مختلط؟! +عکس و فیلم

خبر تایید برگزاری اردوهای مختلط توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها منتشر شد. این در حالی است که موضوع اردوهای مختلط و کنسرت‌های موسیقی یکی دو سالی گریبان دانشگاه‌ها را گرفته و مایه جنجال میان دانشجویان، مسئولین دانشگاه‌ها و وزارت علوم شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از رسمیت یافتن برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها که چندی پیش توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصویب شد، امروز خبر تایید برگزاری اردوهای مختلط توسط همین شورا نیز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه ها پیشنهاد کردند تا اردوهای آموزشی که بنا به ضرورت باید به صورت مختلط برگزار شود نیز با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شود.

این در حالی است که موضوع اردوهای مختلط و کنسرت‌های موسیقی یکی دو سالی است بیشتر از قبل گریبان دانشگاه‌ها را گرفته و مایه جنجال میان دانشجویان، مسئولین دانشگاه‌ها و وزارت علوم شده است؛ تا پیش از ورود شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به این ماجرا دستپاچگی مسئولین وزارت علوم و اظهارات ضد و نقیض در این خصوص نشان می‌داد که برنامه مدونی برای این موضوع وجود ندارد.(+) و (+)

ماجرای اردوهای مختلط از کجا آغاز شد؟

علی رغم انتشار اخبار و عکسهایی از اردوهای مختلط دانشجویان اما این رهبر معظم انقلاب بودند این موضوع را برای اولین بار در دیدار رمضانیه امسال دانشجویان تذکر دادند؛ از آنجا بود که یواش یواش صدای مسئولین کمیسیون اموزش مجلس درآمد.

هشدار کمیسیون آموزش به وزارت علوم

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش در این باره گفت: برخی از این دانشگاه ها در سال گذشته در چند نوبت و همچنین یک مرتبه هم در سال تحصیلی جدید اقدام به برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی به یکی از کشورهای اروپایی کردند که این مسئله تخلف بوده است.(اینجـــــــا)

زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش نیز چند روز پس از اظهارات فیاضی، ابراز داشت: کمیسیون آموزش حدود 6 ماه قبل وزیرعلوم و معاون فرهنگی وی را به کمیسیون دعوت کرد و گزارش و فیلم هایی را که موجود بود به وی نشان داد.(اینجــــــا)

معاون فرهنگی وزیر علوم: برگزاری اردوی مختلط جرم است

از طرفی با بالاگرفتن موج اعتراضات و حرف و حدیث‌هایی که در این رابطه ایجاد شد، ضیاهاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم این موضوع را تکذیب کرد و گفت: اردوهای دانشجویی مختلط جرم و بر اساس اساسنامه وزارت علوم، برگزاری این نوع اردوها ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.(اینجـــــا)

وزیر علوم: اردوی مختلط نداشته و نداریم

وزیر علوم نیز در گفتگویی تاکید کرد که ما تاکنون اردوی مختلط نداشته و نخواهیم داشت! این اظهارات وی این شائبه را تقویت می‌کرد که آیا وزیر محترم از روند برگزاری اردوها در دانشگاه‌ها علی رغم تذکرات مسئولین کمیسیون آموزش، بی خبر بوده است؟ (اینجـــــــــا)

معاون وزیر بهداشت: برگزاری اردوهای مختلط اشکلی ندارد

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اما نظر متفاوتی داشت؛ وی گفت: وجود اردوهای مختلط در دانشگاه ها در صورت عدم بروز مشکلات شرعی فاقد اشکال است، همان گونه در اتوبوس‌های بین شهری مسافرین هم آقا هستند و هم خانم! برگزاری اردوی علمی مختلط اما به شرط رعایت شئونات چه اشکالی دارد؟ شما در دانشگاه هم کلاس مختلط دارید.(اینجــــــا)

کدام اردوی مختلط؟

بدون شک، بالارفتن هزینه‌های آموزشی و تولید علم در کشور، یکی از دلایل کاهش شتاب سرعت رشد علمی است؛ با این وجود برگزاری اردوهای مختلط علمی برای کاهش هزینه‌های جاری در جامعه علمی قابل توجیه است، اما تصاویری که امروز از گوشه و کنار دانشگاه‌ها تحت عنوان اردوهای مختلطی که غالبا توسط تشکل‌های دانشجویی منتشر می‌شود، نشان دهنده تعریف نادرستی است که امروز از اردوی مختلط جا افتاده است.

برگزاری تورهای علمی با هداف عالی پیشرفت و تولید محصولات علمی و فناوری، بلاشک مورد اعتراض هیچ فکری و عقیده‌ای قرار نخواهد گرفت اما داستان از آنجایی جالب می‌شود که طبق گفته رهبر معظم انقلاب، دختر و پسرهای دانشجو تحت عناوین پرطمطراق تشکل علمی یا اسلامی، به سفرهای گردشی بروند و نه تنها بازده علمی نداشته باشند، بلکه تصویر عکسهای سلفی و دسته جمعی، عکسهای یادگاری و ... دانشجویان در محیطهای تفریحی منتشر شود. (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+)

وتصاویری از اردوهای مختلط دانشجویان دانشگاه‌های ایران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/10/18 - 23:57

باور کنید درج تصاویر لازم نیست. تقوا تقوا تقوا
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top