به گزارش ایسنا، مهدی کاظمی خالدی در جلسه هماندیشی پنجمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، اظهار کرد: سازمان دانشجویان به منظور برگزاری مناظرههایی با رعایت اصول مناظره، تصمیم دارد تا در هر دوره، با بسترسازی به ترویج فرهنگ گفتوگو با رویکردی علمی - آموزشی بپردازد.
وی افزود: برگزاری مسابقات مناظره علمی میان دانشجویان مقاطع و رشتههای تحصیلی مختلف در مورد مسائل روز و نیازهای جامعه، باعث رشد و توسعه علم و دانش، شکوفایی فرهنگ گفتوگو و زمینهسازی در راستای یادگیری اصیل و پایدار است.
کاظمی خالدی خاطر نشان کرد: با انتخاب محورهای مشخص و انجام مناظرههایی پر محتوا، دانشجویان میتوانند در مسیر شناخت واقعیات گام برداشته و شواهد و مسائل معتبر و ارزشمند را از غیرمعتبر تمیز دهند.
وی تیمهای مناظره کننده در این مسابقات را متشکل از چهار دانشجو به همراه یک سرپرست از دانشگاهها، دانشکدهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور دانست و گفت: آموزش تیمها در مورد چگونگی برگزاری، اجرای آئیننامهها و انتخاب موضوعات بر عهده دبیرخانه دائمی مسابقات واقع در سازمان دانشجویان است.
کاظمی خالدی با اشاره به اینکه مناظرهکنندگان باید قضاوت هیأت داوران را به عنوان نتیجه قطعی قلمداد کنند، تصریح کرد: فن بیان و رعایت نکات دستوری، استفاده از چارچوب منطقی در بحث و خلاقیت در طرح مساله، تعاریف و نتیجهگیری در طول سخنرانی، از معیارهای امتیازدهی به تیمهای مناظره است.
سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با مشارکت و همکاری اعضای شورا به مدت پنج سال با مسئولیت سازمان در سراسر کشور به صورت سالیانه اجرا میشود.



