تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/01/05 - 14:52
کد خبر: 195921

نامه انجمن اسلامی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به سرافراز

احتمالا صدا و سیما با این تفکر که برنامه‌های مذکور و امثالهم می توانند جایگزین مناسبی برای برنامه‌های ماهواره ای و شبکه های خارجی باشند و از این طریق مخاطبین آن شبکه ها را به سمت خود جذب کنند به اینگونه برنامه‌ها بدین صورت میدان می دهند که بایست گفت به شدت اشتباه می کنند!

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نامه ای خطاب به محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه داشجویان ایران» متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

"اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد موسیقی را حذف کنید نترسید که از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید. باشد ما کهنه پرستیم، همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بیندازند .این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند بگذارید از جای دیگر بگیرند.شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم برمی گردند به اینجا . این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد در رادیو آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند حالا اگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم! ما باید خیانت کنیم! موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد. کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. آنهایی را که می بینید می گویند اگر تلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که اینها عادت کرده اند". صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201

رییس محترم صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی
جناب آقای سرافراز

سلام علیکم
حتما مستحضرید که جمهوری‌اسلامی طی سال های پس از انقلاب تا به همین لحظه از طرف معاندین و منافقین بواسطه رسانه های سازمان یافته و فراگیرشان مورد تهاجم خطرناک فرهنگی قرار گرفته است که اگر چرخی در سطح خیابان ها و کوچه ها و مغازه ها و ... بویژه در کلان شهرها که بیشتر درمعرض این رسانه ها قرار دارند بزنید خیزش قابل توجه ارزش های عده زیادی از ملت علی الخصوص جوانان، به سمت ارزش های مادی و بواقع آنچه در غرب رواج دارد قابل مشاهده است و این نشان می دهد طرح آندلسیزه کردن جمهوری‌اسلامی که فقط برای استحاله فرهنگی و مذهبی کشور متمدن و مسلمان مان برما اعمال می شود تنها یک قصه نیست!

آقای سرافراز
متاسفانه مدتی است صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی که قرار است دانشگاه عمومی باشد و به رشد و ترقی جامعه به سمت آرمان های امام ره و انقلاب اسلامی کمک کند برنامه‌هایی را به روی آنتن می برد که نه تنها هیچ سنخیتی با روح وجان فرهنگ غنی این مرز و بوم ندارد بلکه کاملا متضاد آن و به طرز مشکوکی در راستای ترویج برنامه‌ های شبکه ها و رسانه های غربی می باشد. برای مثال اختصاص تلویزیون و رادیو به برنامه‌های پرشمار اینچنینی مثل شب کوک، خندوانه، لباهنگ، سه شو! به همراه موسیقی های آنچنانی، مسابقات خوانندگی و... چه اولویت و لزومی دارد تا این حد و دقیقا به سبک شبکه‌های ماهواره ای به آنها پرداخته شود؟ آیا تغییر ذائقه ملت و بازهم تاکید میکنم قشر جوان به این سمت جز این است که جامعه را از حکمت دور و فرهنگ آن را پوچ و بی محتوا می کند؟

احتمالا صدا و سیما با این تفکر که برنامه‌های مذکور و امثالهم می توانند جایگزین مناسبی برای برنامه‌های ماهواره ای و شبکه های خارجی باشند و از این طریق مخاطبین آن شبکه ها را به سمت خود جذب کنند به اینگونه برنامه‌ها بدین صورت میدان می دهند که بایست گفت به شدت اشتباه می کنند! اینها نمی دانند که از این طریق حتی قشر حزب اللهی و سالم جامعه را نیز مسموم می کنند و پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی هیچ اثری از همت و اراده ای که برای انقلاب و اسلام به پاخیزد نخواهند یافت!

ریاست صدا و سیما
مدتی قبل مقام معظم رهبری مد ظله العالی درخصوص نفوذ در جامعه اسلامی ما صحبت کرد و حتما شما بهتر لمس می کنید که صدا و سیما بعنوان تاثیرگذارترین بخش جمهوری‌اسلامی به همان اندازه که می تواند عامل بازدارنده این نفوذ درعرصه فرهنگی و مذهبی باشد اگر به درستی، سازمان یافته و بامحتوای متعالی فرهنگ ایرانی اسلامی و غیرغربی اداره نشود به همان اندازه می تواند به بزرگترین عامل نفوذ در کشور تبدیل شود!

لذا از شما برادر متدین و ان شاءالله انقلابی خواهشمندم تا دراین خصوص اقدامات لازم، صحیح و به موقع را با مشورت گیری از نخبگان ارزشی جامعه برطبق موازین صریح و وزین جمهوری‌اسلامی صورت دهید.

و من الله التوفیق
مرتضی دهقان
دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top