تاریخ انتشار: شنبه 1395/01/14 - 12:39
کد خبر: 196389

دانشگاه‌های خوزستانی در سالی که گذشت؛

از جولانگاه تشکل‌های دولتی تا حاشیه‌های ادغام دو واحد دانشگاه آزاد

از جولانگاه تشکل‌های دولتی تا حاشیه‌های ادغام دو واحد دانشگاه آزاد

دو سال سیاست زدگی سبب افت کمی و کیفی علم در دانشگاه شهید چمران اهواز گشته بود که با رفتن رعایایی از سرپرستی دانشگاه و تعیین خواجه از دانشکده دامپزشکی به ریاست دانشگاه شهید چمران؛ از التهاب های دانشگاه کاسته شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه ها در سالی که گذشت با فراز و فرود زیادی همراه بود؛ مسئله ای که می توان سال 94 را به عنوان یکی از سیاسیترین چندسال اخیر دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از استانهایی که  که در سال گذشته دانشگاه های آن، با حواشی زیادی همراه بود، دانشگاه های استان خوزستان بود.

دانشگاهای خوزستان در سال 94 سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و تغییر و تحول های اساسی و اعتراضات دانشجویی پای ثابت دانشگاه های خوزستان بود.

دانشگاه شهید چمران کانون تحولات آموزش عالی خوزستان
کانون این تحولات در دانشگاه شهید چمران اهواز بود که پس از 2 سال بلاتکلیفی دانشگاه شهید چمران توانست صاحب رئیس دانشگاه شود.

دو سال سیاست زدگی سبب افت کمی و کیفی علم در دانشگاه شهید چمران اهواز گشته بود که با رفتن رعایایی از سرپرستی دانشگاه  و تعیین خواجه از دانشکده دامپزشکی به ریاست دانشگاه شهید چمران؛ از التهاب های دانشگاه کاسته شد.

جشنواره علمی که گفته می شود چند میلیارد تومانی بوده است، و دعوت از بازیگران سینما داخلی و خارجی بنام دانشگاه و به کام سیاسیون تهرانی مسئله بود که مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت که این اعتراض های تشکل های انقلابی سبب شد خسرو نشان از خرداد ماه 1394 با تقدیم استعفا کشتی بحران زده دانشکاه شهید چمران را بحرانی تر کند.

در دوران رعایایی برخورد با نشریات انقلابی و تشکل های انقلابی و رونق بازار تشکل های دولتی رو شاهد بودیم که در این دوران فقط از تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان بیش از 3 نشریه بدون دلیل قانع کننده و واقعی مهر خاموشی گرفته و دبیر این تشکل به کمیته انضباطی روانه شد. (اینجــا)

بالاخره پس از ماه ها گمانه زنی رئیس دانشگاه شهید چمران مشخص شد و غلامحسین خواجه به ریاست دانشگاه رسید ولی تودیع و معارفه سرپرست پیشین و ریاست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز بی حاشیه تمام نمی شود و در ابتدا حضور یکی از اساتید پشت دانشگاه و سخنرانی بدون ذکر نام خدا و حمله به بسیج دانشجویی و متهم کردن وی به سیاسی کاری اولین حاشیه این جلسه تودیع و معارفه بود که در ادامه قرار گرفتن خود رعایایی در پشت تریبون و حمله به دولت احمدی نژاد و اینکه من اجازه کارهای سرهنگی را ندادم تودیع و معارفه پر حاشیه را رقم زد. (اینجــا)

این مسئله با واکنش  جدی برخی مسئولان همراه بود که اولین واکنش را مسئول دفتر نهاد رهبری انجام داد که این صحبت ها را خلاف اخلاق و انصاف دانست.

هر چند امید می رفت دانشگاه بعد از این بوی آرامش را ببیند 16 آذر سیاه در دانشگاه شهید چمران اهواز رخ داد.

در این روز یکی از تشکل های اصلاح طلب دولتی با حمایت مسئولان دانشگاه اقدام به دعوت دو متهم امنیتی به دانشگاه می کنند که این دو متهم که سابقه زندانی نیز داشتند با اسکورت شخص استاندار خوزستان راهی دانشگاه شهید چمران اهواز می شوند.

حمله مجدد به یکی دیگر از دانشجویان/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی +فیلم و عکس

حضور دو متهم فتنه گر در دانشگاه موجب اعتراض دانشجویان انقلابی در دانشگاه شهید چمران می شود و دانشجویان به صورت خودجوش مانع از حضور این دو متهم می شوند ولی مسئولان امنیتی دانشگاه بدون توجه به خواست هزاران دانشجوی معترض با اسکورت استاندار و فرماندار از درب پشتی دانشگاه وارد دانشگاه می شوند.

حمله مجدد به یکی دیگر از دانشجویان/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی +فیلم و عکس

این مسئله سبب ایجاد درگیری فیزیکی از سوی دانشجویان اصلاح طلب شده و با حمله به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران و ضرب و شتم وی، او را راهی بیمارستان نمی کنند البته این دانشجویان به این بسنده نکرده و در اقدامی خلاف شان دانشگاه به اموال عمومی خسارت وارد کرده و صندلی و درب سالن دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران را به شدت مورد آسیب قرار می دهند.(اینجــا، اینجــا و اینجــا)

حمله مجدد به یکی دیگر از دانشجویان/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی +فیلم و عکس

دانشگاه علوم پزشکی، جولانگاه تشکل های دولتی
دانشگاه علوم پزشکی هر چند کمتر وارد حاشیه ها می شد ولی روانه شدن بیش از 27 هزار نفر در اثر گرد و غبار به بیمارستان ها این دانشگاه را سرتیتر اخبار دانشگاه های خوزستان کرد.

گرد و غباری که با وجود گذشت سالیان سال و وعده های مکرر دولت ها همچنان در خوزستان قربانی می گیرد و بانوی سبز دولت روحانی به نظر بیشتر دنبال سیاسی کاری است تا حل این معضل زیست محیطی!

در این سالی که گذشت انجمن اسلامی تحکیم با شعار توسعه موسیقی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز پا به عرصه تشکل های دانشجویی خوزستان گذاشت تشکلی به شدت دولتی و از بالا به پایین که صرفا عنوان دانشجویی را یدک کشیده و در برخی مقاطع به عنوان مجری برنامه های اصلاح طلبان در خوزستان نقش آفرینی می کند.

این تشکل دولتی به اصلاح دانشجویی که به شدت مورد حمایت مدیران است و البته این حمایت بی پاسخ نمانده و این تشکل همواره و از هر رسانه و کانالی به مدیران بذل محبت کرده و در بین دانشجویان به تشکل دانشگاهی معروف گشته است.

نفوذ مراجع فکری ناسالم و خط گیری های این تشکل از برخی افراد معلوم الحال آینده اسلاف تحکیم را برای این تشکل دور از تصور نمی کند و حال باید پرسید مصلح ناصالح آیا صلاحیت صلح را  دارد؟

حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از  این تشکل نورچشمی در قیاس با سایر تشکل ها بارها مورد اعتراض تشکل های دیگر قرار گرفته است و جالب است این تشکل در بدو ایجاد برای استقرار با حمایت مسئولان دانشگاه با خالی کردن بخشی از یک پژوهشکده آن هم در کمتر از چند ساعت و با حالت کودتایی صاحب دفتر گشته و اعضای هیئت علمی که در آن دفتر مشغول به پژوهش بودند به زور بیرون رانده شدند.

در دوران انتخابات نیز این تشکل با حمایت مستقیم از نامزدهای اصلاح طلب در خوزستان کارکرد انتخاباتی خود را به نمایش گذاشت و در روزهای قبل انتخابات این برنامه تبلیغاتی برای نامزدهای اصلاح طلب در دانشگاه برگزار کرد.

تمام اخبار این دانشگاه در سال گذشته از اینجــا ببینید.

دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و مشکلات دانشجویان ادغام شده واحدهای اهواز و علوم تحقیقات خوزستان
دو واحد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و علوم تحقیقات خوزستان به دلیل مشکلات مالی و نداشتن دانشجو در هم ادغام شدند که نداشتن سازوکار مناسب سبب مشکلاتی برای دانشجویان شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در باره فضای حاکم بر دانشگاه ازاد گفت: دانشگاه دچار خفقان و رخوت است که اجازه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به دانشجویان داده نمی شود.

ساکن بودن و رخوت فصل ممیز دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر دانشگاه ها است و به نظر دانشگاه آزاد اعتقادی به فضای باز و کار فرهنگی در دانشگاه ندارند.

دانشگاه رامین و بریدن روبان های طرح های دولت احمدی نژاد
دانشگاه کشاورزی . منابع طبیعی رامین خوزستان دانشگاهی که تنها دانشگاه تخصصی کشاورزی در خوزستان است و این روزها طرح های دولت پیشین را که 90 درصد انجام شده بود به افتتاح می رساند ولی به دلیل عدم اشتیاق دانشجویان با شیب منفی دانشجو روبرو است.

تعیین تکلیف دانشگاه های صنعتی خاتم الانبیا بهبهان و علوم و فنون دریایی خرمشهر
دانشگاه های صنعتی بهبهان و علوم و فنون دریایی خرمشهر با تغییر در روسای خود منتظر تغییر و تحولات هستند به طوری که چند ماه پیش سید نژاد به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی بهبهان و خواجه پور به عنوان سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر منصوب شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top