تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/09/18 - 11:12
کد خبر: 187078

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره حوادث روز 16 آذر

به نظر مسئولان دانشگاه عزمی برای مقابله با حضور فتنه گران نداشتند وگرنه قبل از تبلیغات محیطی این برنامه می توانستند مانع حضور فتنه گران شوند که واقعا مایه تأسف است.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره حوادث روز 16 آذر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
دانشگاه مبدا تحولات است امام خمینی (ره
)

بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر تیم اجرایی در دانشگاه شهید چمران اهواز، متأسفانه دانشگاه در اوضاع نابسامانی قرار گرفت.

در این  20 ماه حضور سرپرست منصوب دولت روحانی در دانشگاه  شهید چمران شاهد اتفاقات ناخوشایندی شدیم از برگزاری جشنواره چند میلیاردی تا سقوط رتبه علمی تا ورود تشکل های فله ای تا 20 ماه بلاتکلیفی در مدیریت دانشگاه  بودیم.

همه و همه باعث شد تا وجهه دانشگاه شهید چمران اهواز در بین دانشگاه های کشور بشدت تخریب شده و آن جامعیت خود را در بین دانشگاه ها از دست دهد.

همه باید به این پایبند باشیم که دانشگاه محل عقلانیت است، محلی برای تضارب آراء، محلی برای ارائه نظرات مختلف، البته در چارچوب قانون.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز همیشه این اصل را سرلوحه کار خود قرار داده و معتقد است همه جناح ها و جریانات باید در فضایی آرام و منطقی حرف شان را بزنند و باید اجازه دهیم تا دانشجویان با شنیدن استدلال و منطق دوطرف راه و فکر درست را قبول کنند و پیروی کنند.

ما این اصل را نه فقط به زبان و گفتار که با عمل اثبات کردیم، دعوت از افراد سیاسی با جناح های مختلف، از دکتر صادق زیباکلام، مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری تا دکتر قدیری ابیانه، دکتر لنکرانی و ... در عمل نشان دادیم.

ما نکته مهم و اصل غیر قابل اغماض صحبت های مقام معظم رهبری است که معظم له بارها تاکید کردند فتنه 88 و عناصر نامطمئن خط قرمز نظام هستند و جایی در دانشگاه ندارند.

مسئولان دانشگاه شهید چمران باید مواظب باشند و اجازه ندهند افرادی که در سال 88 علیه جمهوریت نظام شوریدند، در دانشگاه ها حضور پیدا کنند. این محکومان فتنه 88 که امروز با استفاده از رَحِم اجاره ای دولت روحانی دنبال تطهیر خود هستند بدانند جایی در دانشگاه ها ندارند.

متأسفانه بسیاری از افراد و ارگان های دولتی هم به مدد و یاری این فتنه گران آمدند و با تریبون دادن به این افراد سعی در متشنج کردن اوضاع داشته و به دنبال ایجاد پایگاه اجتماعی برای خود می باشند

انجمن اسلامی دانشجویان به شدت حضور فتنه گران را که امروز وقیحانه در دانشگاه ها حضور پیدا می کنند محکوم می کند و اعلام می کند حضور فتنه گران در دانشگاه نباید به امری عادی تبدیل شود.

البته انجمن اسلامی دانشجویان اعتراض اول را به اشتباه فاحش هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه وارد می داند که بدون استعلام درباره مدعوین و سابقه زندانی این فتنه گران؛ اجازه حضور به آنان را می دهد و اشتباه بزرگتر این هیئت عدم لغو مجوز پس از آگاهی از سوابق این افراد است.(طبق اسناد موثق هیئت مزبور از سه شنبه 10 ام آذر ماه در جریان سوابق این افراد قرار گرفته اند. )

به نظر مسئولان دانشگاه عزمی برای مقابله با حضور فتنه گران نداشتند وگرنه قبل از تبلیغات محیطی این برنامه می توانستند مانع حضور فتنه گران شوند که واقعا مایه تأسف است.

در وهله دوم اعتراض به جناب استاندار خوزستان و فرماندار اهواز و شورای تأمین شهر اهواز است که نباید مجوز این برنامه را صادر می کردند. از سوی دیگر جناب استاندار خوزستان به استقبال این فتنه گران در فرودگاه می روند و این التهاب را به بدنه دانشگاه منتقل می کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان بار دیگر ضمن محکوم کردن حضور عوامل فتنه 88 در دانشگاه، از مسئولان دانشگاه می خواهد هر چه سریعتر با مسببین روز 16 آذر سیاه دانشگاه شهید چمران اهواز که به دانشجویان ارزشی حمله ور شدند برخورد لازم را انجام دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top