تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/04 - 17:13
کد خبر: 197917

صادرات اپلیکیشن و توجه به دانش‌بنیان‌ها

خسرو سلجوقی با بیان اینکه در جشنواره امسال در تداوم برنامه‌های سال گذشته روی سه بخش تمرکز شده و هدف معرفی افراد موفق و ممتاز این رشته است که الگوسازی برای جوانان داشته باشد، گفت: در بخش اول بیشتر هدف این است که روی اپلیکیشن‌نویسی و شرکت‌های نوپا که کارهای نویی را انجام داده و نوآوری داشته‌اند تمرکز شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: خسرو سلجوقی با بیان اینکه در جشنواره امسال در تداوم برنامه‌های سال گذشته روی سه بخش تمرکز شده و هدف معرفی افراد موفق و ممتاز این رشته است که الگوسازی برای جوانان داشته باشد، گفت: در بخش اول بیشتر هدف این است که روی اپلیکیشن‌نویسی و شرکت‌های نوپا که کارهای نویی را انجام داده و نوآوری داشته‌اند تمرکز شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته روی نرم‌افزارنویسی و اپلیکیشن‌نویسی مانور چندانی داده نشده بود، گفت: در سال گذشته بیش از 50 هزار نرم‌افزار نوشته شده بود و به نظر می‌آید که باید نمونه‌های موفقی که توانستند کسب‌وکار و صادرات کنند را بیشتر به جامعه معرفی کرد. همان‌طور که فناوری در دنیا با سرعت روی تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌نویسی متمرکز شده، این دوره از جشنواره نیز خودش را با این مقوله منطبق‌تر دیده و تمرکزش را روی نوآوری و بالاخص در مقوله سرویس و خدماتی که روی تلفن همراه داده می‌شود گذاشته است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بخش دوم این جشنواره را توجه به شرکت‌های نوپا دانست و افزود: امسال بیشتر از سال‌های گذشته به شرکت‌های نوپا توجه شده؛ مخصوصا راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها و مسابقاتی که تحت عنوان رویدادهای آخر هفته برگزار می‌شود و فضایی را فراهم کرده که بتوانیم بیشتر در خدمت استارت‌آپ‌ها باشیم.

سلجوقی با اشاره به نحوه شرکت استارت‌آپ‌ها به دو روش ثبت‌نام از طریق شبکه‌های مجازی و ثبت‌نام حضوری افزود: در این بخش تمرکز بیشتر بر اساس میزان صادرات، اشتغال و نوآوری است که به هرکدام از این شاخص‌ها امتیازهایی داده شده و علاوه بر جایزه معنوی که معرفی این افراد از طریق رسانه‌های جمعی است، جوایز کمی هم گذاشته شده که در روز مسابقه اعلام خواهد شد.

وی بازی‌های رایانه‌ای را محور سوم جشنواره اعلام کرد و توضیح داد: وقتی از بازی‌های یارانه‌ای سخن می‌گوییم، شاید همه فکر کنند بازی است، اما بازی‌های رایانه‌ای امروز مجموعه‌ای از بازی‌ها هست که آموزش و تغییر رفتار و کارهای فرهنگی از طریق آن انجام می‌شود و حتی نوعی از آموزش سلامت و بحث بهداشت در بازی‌های رایانه‌ای نهفته است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اهمیت بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای به معنای اخص بازی نیست بلکه ابزاری برای ایجاد تغییر در رفتارهای اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی جامعه است. به علاوه اینکه در قدیم بازی فقط مخصوص کودکان بود، امروز بازی برای تمام سنین است و ابزارهایش که در قدیم شاید به میدان محدود بود، امروز به یک تلفن همراه و تبلت و لپ‌تاپ محدود شده و نوع بازی‌ها اجتماعی و انفرادی بوده و قدرت مانور زیادی به مقوله بازی داده است.

سلجوقی در ادامه افزود: تنوعی از حمایت‌های معنوی و مادی مطرح و همکاری‌های نزدیکی بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شورای عالی فضای مجازی، سازمان فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت فناوری و نوآوری ایجاد شده؛ به اضافه اینکه یک کارگروه مختص وام وجوه اداره‌شده برای بازی‌های رایانه‌ای تشکیل دادیم و همچنین به دنبال این هستیم که یک سری آموزش‌های مربوط به دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری بازی‌های رایانه‌ای را هم در کشور فعال کنیم.

وی با اشاره به حضور و نقش بخش خصوصی در جشنواره فاوا اظهار کرد: از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) به عنوان نماینده بخش خصوصی استفاده و سعی می‌کنیم کارها را با آنها هماهنگ کنیم. حداقل در دولت تدبیر و امید با سازمان نصر هماهنگ پیش رفتیم و کارهایی از قبیل وام وجوه اداره‌شده، برگزاری جشنواره، داوری‌ها و ارزیابی‌ها توسط آنها انجام می‌شود و در شورای سیاست‌گذاری و اجرا و برنامه‌ریزی نیز حضور دارند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین به واگذاری فعالیت‌های اجرایی فناوری اطلاعات به بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: این یک تعامل دوجانبه است، هم بخش خصوصی باید خودش را آماده کرده و علاقه‌مند باشد و هم برای بخش دولتی یک اعتماد قلبی حاصل شده باشد که این کار از طرف خصوصی شدنی است. اما به نظر می‌رسد ارتباط‌ها نسبت به سال‌های قبل خیلی بیشتر شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رسانه‌های عربی: رکورد‌شکنی تولید نفت ایران با وجود تحریم‌‌‌ها ادامه دارد
وزیر ورزش: "خادم‌الرضا" یکی از بهترین‌ نام‌ها برای کاروان المپیک است
بستری شدن ۴ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی
آخرین دستور رئیس‌جمهور شهید به وزیر فرهنگ چه بود؟ +فیلم
افزایش ۸۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویان
احیای بیش از ۸ هزار کارخانه راکد و نیمه‌راکد توسط آیت الله رئیسی
طحان‌ نظیف: تمام مراحل ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری است
قطعی شدن کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری
تعداد شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۹۸۴ نفر رسید
بزرگترین عرضه زعفران در بورس فردا سه شنبه انجام می‌شود
بخش صنعت در ۹ ماه سال قبل رشد رشد ۴.۲ درصدی داشت
تامین ۱۰.۱ میلیارد دلار برای واردات در سال جاری
بهرامی : در سال‌های آینده در دروس عمومی چیزی به نام کنکور نداریم
بررسی نامگذاری معبری به نام آیت الله رئیسی
تصمیم خنده آور وزارت بهداشت برای مهار قلیان!
دامنه عمل مردم در جمهوری اسلامی
عراقچی: تهدید هسته‌ای اسرائیل تغییر عقیده ایران در موضوع هسته‌ای را در پی خواهد داشت
مسکن ملی آزادشهر افتتاح شد
سینمای آمریکا هجدهمین نخل طلا را از کن گرفت
خانلری سرپرست دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال شد
عضو شورای شهر: پرداختن به کار مردم به دور از اختلافات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top