تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/08 - 04:27
کد خبر: 203356

حجم خوری این روزهای اینترنت

حجم خوری این روزهای اینترنت

حجم اینترنت ما به شکل غیر طبیعی کم می شود. این ادعایی است که این روزها بسیاری از کاربران اینترنتی دارند، فرقی هم نمی کند از کدام اپراتور اینترنت خریداری کرده باشند، مهم اینست که حجم اینترنت آنها ناگهان ناپدید می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: "حجم اینترنت ما به شکل غیرطبیعی کم می شود" این ادعایی است که این روزها بسیاری از کاربران اینترنتی دارند، فرقی هم نمی کند از کدام اپراتور اینترنت خریداری کرده باشند، مهم اینست که حجم اینترنت آنها ناگهان ناپدید می شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، این روزها میان کاربران اینترنتی اصطلاح تازه‌ای به گوش می‌خورد. «حجم خوری»، اصطلاحی که همراه با گله و شکایت از شرکت‌های اینترنتی خدمات‌رسان عنوان می‌شود. واقعیت این است که معضل اینترنت با سرعت پایین و کمبود حجم ترافیکی برای کاربران، معضلی گسترده و همه‌گیر است؛ کم و کیف آن اما در هر جایی متفاوت است.

فردی می‌گفت، در حالی که در یک روز‌، 5 گیگابایت حجم ترافیکی از یکی از شرکت‌های اینترنتی خدمات‌رسان خریداری کرده بوده،‌‌ در ‌سه ساعت این حجم اینترنتی به شکلی باور‌نکردنی و تنها در جریان یک وب گردی ساده تمام شده است.

شخص دیگری عنوان کرد: حجم اینترنتم زمانی به پایان رسید که مدت‌ها بود حتی مودم را نیز روشن نکرده بودم. با شرکت‌های خدمات‌رسان اینترنتی که تماس گرفتم، گفتند: میزان دانلودهای شما بسیار زیاد بوده و همین امر باعث تمام شدن حجم ترافیکی شما شده است!

این معضل تنها گریبان کسانی که از مودم‌های خانگی استفاده می‌کنند را نگرفته و کسانی که از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده می‌کنند نیز اصطلاح «حجم‌خوری» را به زبان می‌آورند.

یکی از کاربران اینترنتی که از اینترنت سیم‌کارتش استفاده می‌کند، به خبرنگار برنا، گفت: اینترنت قبلا دو گیگ بود و مبلغ 10 هزار تومان پرداخت می‌کردیم، اما این روزها حجم اینترنت به یک گیگابایت کاهش یافته اما مبلغ پرداختی دوبرابر شده است.

واکنش همراه اول به حجم خوری
خبرنگار برنا برای پیگیری ماجرا با شرکت همراه اول تماس گرفت و اصطلاح باب شده میان کاربران اینترنتی را برای یکی از مسئولان روابط عمومی همراه اول عنوان کرد.

اما کیهان، مسئول روابط عمومی همراه اول، نسبت به این خبر واکنش نشان داد، آن را شایعه خواند و به خبرنگار برنا گفت: کاربران زیادی از اینترنت همراه اول استفاده می‌کنند و آن‌ها می‌توانند با خرید بسته‌های مخصوصی که برایشان درنظر گرفته شده است، حجم و مبلغ پرداختی خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بسته‌های آلفا با آلفا پلاس(+) متفاوت است و آلفا+ها به علت سرعت بالاتری که دارند گران‌تر هستند.

کیهان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از سیم‌کارت‌ها اینترنت 4G را پشتیبانی نمی‌کنند، بیان کرد: اگر مشترکان سیم‌کارت‌های خود را تعویض کرده و به USIM تغییر دهند، می‌توانند از اینترنت‌های 3G و 4G بهره‌مند شوند اما در ایران حدود 10 درصد از تلفن‌های همراه اینترنت 4G را پشتیبانی می‌کنند.

مسئول روابط عمومی همراه اول در پایان خاطرنشان کرد: کاهش و افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی ارتباطی با 3G یا 4G بودن اینترنت ندارد.

پاسخ ایرانسل به افزایش قیمت و کاهش حجم اینترنت
شیرزادی، روابط عمومی ایرانسل نیز در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: در رابطه با افزایش قیمت و کاهش حجم چیزی نشنیده‌ام و قیمت‌ها نسبت به گذشته هیچ تغییری نداشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: میزان قیمت‌ها با توجه به بسته‌هایی که مشترکان انتخاب می‌کنند متفاوت است و برای کاربران محدودیت‌های حجمی 3G و 4G تفاوتی ندارد.

مشکل از نحوه استفاده کاربران است!
یکی از کاربران اینترنتی به برنا گفت: با وجود اینکه حجم ترافیکی مودم به پایان نرسیده است اما زمانی که وای‌فای خود را روشن می‌کنم، اینترنت وصل نمی‌شود، بارها با شرکت خدمات‌رسانی که از آن‌ها اینترنت تهیه کرده‌ام تماس گرفته‌ام و پس از پایان تماسم اینترنت وصل شده است.

وی افزود: هربارعلت اینکه چرا تا زمانی‌که با این شرکت تماس نگیرم، نمی‌توانم از اینترنت استفاده کنم را جویا شدم از پاسخ دادن سرباز زدند.

خبرنگار برنا با مسئول روابط عمومی شرکت مذکور تماس گرفت، وی گفت: چنین مساله‌ای امکان ندارد و احتمالا مودم شما را هک کرده‌اند. وصل شدن اینترنت شما به شرکت مربوط نمی‌شود و اگر حجم اینترنت شما با سرعت کم می‌شود، مشکل از اینترنت و نحوه استفاده شما از آن است!

وی در پاسخ به این سوال که چرا حجم خریداری شده پیش از زمان موعود به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: بسیاری از سرویس دهنده‌های اینترنت حجم مشخصی را برای سرویس های مختلف خود تعیین کرده اند و اگر میزان استفاده کاربر از حد تعیین شده بیشتر شود اینترنت او قطع شده و مجبور به پرداخت وجه بیشتر برای تمدید سرویس می شود.

این مسئول روابط عمومی افزود: اگر می‌گویید از اینترنت استفاده نکرده‌اید بازهم به هک شدن اینترنت شما مربوط می‌شود. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا مودم تمام کاربران اینترنتی هک شده است؟

اینترنت رایگان اما بدون پهنای باند
برخی دیگر از افراد می‌گویند: برخی‌ شرکت‌های اینترنتی در بعضی ساعات شب، اینترنت رایگان ارائه می‌کنند؛ اما پهنای باند را به حدی محدود می‌کنند که عملاً دانلود برای کاربران غیر ممکن می‌شود که شرکت‌های خدمات‌رسان نیز در این خصوص می‌گویند: به علت ترافیک اینترنتی از سرعت اینترنت کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا، حرف‌های کاربران اینترنتی با گفته‌های مسئولان متفاوت است. این مشکل تبدیل به یک معضل همه‌گیر شده است؛ ولی‌ برای برخی کم و برای برخی بسیار. این داستان‌ها تا چه حد واقعیت دارد و رسیدگی به این موضوع برعهده چه کسی است؟ این تصور که همه دروغ می گویند غیر از اپراتورها، حتما تصور غلطی است و به نظر می رسد اتفاقاتی رخ می دهد که اصلا عادی نیستند.

منبع: برنا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top