تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/13 - 15:37
کد خبر: 206266

طرح صهیونیستی ـ سعودی‌؛

توطئه‌ ضد ایرانی با همکاری «عباس» و «مریم»

مقایسه میان اظهارنظرهای پیش و پس از برجامی مقامات صهیونیستی و سعودی نشانگر این واقعیت است که پیش از برجام صدای مخالفت نتانیاهو بلندتر بود اما در پسابرجام، نتانیاهو ظاهرا آرام‌تر شده است و مقامات سعودی با فریادهای خود علیه ایران جای او را پُر کرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مقایسه میان اظهارنظرهای پیش و پس از برجامی مقامات صهیونیستی و سعودی نشانگر این واقعیت است که پیش از برجام صدای مخالفت نتانیاهو بلندتر بود اما در پسابرجام، نتانیاهو ظاهرا آرام‌تر شده است و مقامات سعودی با فریادهای خود علیه ایران جای او را پُر کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از جام نیوز، دیدار غیرمنتظره «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین از زوایای مختلف قابل ارزیابی و نگریستن است:

1. برخی رسانه‌ها مانند بخش فارسی بی بی سی فارسی تلاش می‌کنند این دیدار را به روابط فتح و منافقین در گذشته دور و پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران گره بزنند و به نوعی این دیدار را عادی جلوه دهند.

این رسانه انگلیسی می‌گوید برخی از اعضای منافقین در جنگ داخلی لبنان در کنار جنبش فتح جنگیده‌اند و برخی از اعضای جنبش فتح نیز به منافقین در عملیات مرصاد کمک کرده بودند.

اما با همه این تفاسیر و با وجود پذیرش صلح و نزدیکی جنبش فتح به صهیونیست‌ها و دور شدن از ایران و محور مقاومت، چنین دیداری در چنین سطحی سابقه نداشته است. بنابراین نمی‌توان دیدار محمود عباس و مریم رجوی را دیداری عادی و ساده دانست و به سادگی از کنار آن عبور کرد.

2. در یک سال و نیم گذشته با روی کار آمدن حاکمان فعلی آل‌سعود، دشمنی عربستان با ایران به شدت افزایش یافته است. گرچه روابط ایران و عربستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار فراز و فرودهای بسیاری بوده، اما تنش در این اندازه و سخنان ضد ایرانی مقامات سعودی به این گستردگی کمتر دیده شده است.

عربستان به دنبال آن است که به هر شکلی شده مقابل ایران بایستد و دشمنی خود را آشکار کند. این رویکرد، پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ملموس‌تر شده است. نگاهی به ادبیات به کار رفته در سخنان وزیر خارجه سعودی که به ادبیات نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک‌ شده، سیاست ضد ایرانی پادشاهی جدید عربستان را به تصویر می‌کشد.

مقایسه میان اظهارنظرهای پیش و پس از برجامی مقامات صهیونیستی و سعودی نشانگر این واقعیت است که پیش از برجام صدای مخالفت نتانیاهو بلندتر بود اما در پسابرجام، نتانیاهو ظاهرا آرام‌تر شده است و مقامات سعودی با فریادهای خود علیه ایران جای او را پُر کرده‌اند.

سیاستمداران آل‌سعود برای نشان دادن دشمنی خود با ایران در یک ماه گذشته دو ابتکار جدید هم به کار بستند: اول، حضور ترکی الفیصل در نشست منافقین در پاریس و گفتن این جمله که "من هم خواستار نابودی نظام ایران هستم." دوم، حضور هیأت سعودی به ریاست "انور عشقی" از افسران بازنشسته عربستان در سرزمین‌های اشغالی و دیدار وی با مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی.

بنابراین دیدار محمودعباس و مریم رجوی را خارج از این چارچوب و رویکرد کلامی و عملی مقامات آل‌سعود در پسابرجام نمی‌توان ارزیابی کرد و باید این دیدار را در راستای دستور مقامات سعودی و در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی عربستان برشمرد.

3. در فضایی که گروه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی کارایی خود را از دست داده‌اند برخی دولت‌های غربی و پادشاهان عربی تلاش می‌کنند منافقین را زنده کنند. در فضای امروز دیگر صدایی از اپوزیسیون ایران شنیده نمی‌شود، دیگر تحریم انتخابات جواب نمی‌دهد، دیگر کسی به تحلیل‌های تکراری شخصیت‌های فراری و فرسوده توجه چندانی ندارد،...

برای مقابله با جمهوری اسلامی نیاز به صدای بلندتر و رساتر است، نیاز است که یک نفر دوباره زنده شود و در رسانه‌ها و مجامع بین المللی حضور یابد تا صدای غربی ـ عربی از زبان او به گوش برسد. گویا این مأموریت در غیبت مسعود رجوی بر گردن مریم رجوی گذاشته شده است.

پوشش گسترده نشست منافقین در پاریس از العربیه، الشرق الاوسط، الحیات و دیگر رسانه‌های عربی وابسته به پادشاهان و بازتاب گسترده حاشیه‌های این نشست در رسانه‌های غربی این سخن را تأیید می‌کند.

و اکنون پس از ترکی الفیصل، محمودعباس به کمک آمده تا بار دیگر رجوی جای خود را در رسانه‌ها باز کند و همچنان زنده بماند. البته همه خوب می‌دانند که با توجه به سابقه تیره و تاریک منافقین در ترور و قتل  خشونت و نفرت مردم ایران از این گروهک، صدای مریم رجوی جز توجه چند روزه رسانه‌ها در نهایت به جایی نخواهد رسید.

بنابراین محمودعباس به دستور مقامات آل‌سعود تن به این دیدار داد تا به واسطه او، سرکرده کنونی منافقین به زودی فراموش نشود و همچنان در اخبار و تحلیل‌ها باقی بماند.

4. بیشترین نفع از سیاست جدید آل‌سعود را رژیم صهیونیستی می‌برد و در واقع سیاستمداران تازه‌کار سعودی، برنامه این رژیم را در منطقه پیاده می‌کنند.

در میان این معرکه این صهیونیست‌ها هستند که پیام ضد ایرانی خود را از زبان سعودی‌ها و منافقین بیان می‌کنند، به سعودی‌ها نزدیک‌تر می‌شوند، پای تروریست‌های منافق را به رسانه‌های بین المللی باز می‌کنند، در جهان اسلام اختلاف می‌افکنند، گروه‌های فلسطینی را نزد ایرانیان بدعهد و زشت جلوه می‌دهند، بین گروه‌های فلسطینی جدایی و دودستگی می‌اندازند و...

باید دقت کرد که دیدار محمودعباس با مریم رجوی در محدوده خود نگریسته شود و به این بهانه سیاست اصولی حمایت از مظلومان فلسطین زیر سؤال نرود. به خصوص زمانی که "ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطینی" دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با سرکرده منافقین را در راستای سیاست دیکته شده عربستان دانسته‌اند و در بیانیه تندی از محمودعباس به دلیل این دیدار انتقاد کرده‌اند.

ائتلاف گروه های فلسطینی متشکل از ده گروه فلسطینی جنبش های جهاد اسلامی  فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل، جبهه مبارزه مردمی فلسطینی، سازمان صاعقه، حزب کمونیست انقلابی فلسطین جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، جبهه آزادیبخش فلسطین شاخه ابو نضال الاشقر وحماس است.

این ائتلاف تأکید کرده که به حضور دوشادوش ایران و محور مقاومت علیه دشمن صهیونیست ادامه خواهد داد.

بنابراین با وجود این دیدار، راه درست، حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم اشغالگر قدس است و با این رویدادها و دیدارها نمی‌توان و نباید در راه درست شک کرد و در مسیر مورد علاقه صهیونیست‌ها گام برداشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top