تاریخ انتشار: جمعه 1395/06/12 - 12:55
کد خبر: 208875

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

افرادی که آب خوردن مردم را در گرو برجام می دانستند، سخت در اشتباه بودند

افرادی که آب خوردن مردم را در گرو برجام می دانستند، سخت در اشتباه بودند

متین منتظمی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امروز جمعه 12 شهریورماه از تریبون نماز جمعه تهران پیرامون مسائل مختلفی چون برجام، قراردادهای نفتی، حقوق های نجومی، محیط زیست و... با مردم سخن گفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه برخی با بهانه‌های واهی سعی در به ذلت کشاندن عزت این مردم هستند، گفت: برجام باید به عنوان سند خیانت و غیرقابل اعتمادبودن شیطان بزرگ نام‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متین منتظمی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امروز جمعه 12 شهریورماه از تریبون نماز جمعه تهران پیرامون مسائل مختلفی چون برجام، قراردادهای نفتی، حقوق های نجومی، محیط زیست و... با مردم سخن گفت.

متن سخنان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از تریبون نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج

وای بر آن انقلاب و انقلابی که در بامداد پیروزی بخواهد، به محیط  آرام و آسایش دهنده ی انقلاب پیروز شده، دل ببندد و با شهادت و مبارزه و پیکار خداحافظی کند. "شهید مظلوم دکتر بهشتی"

عرض سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و سلام خدمت رهبر معظم انقلاب و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران و همچنین تسلیت بابت شهادت مظلومانه امام جواد(ع). اینجانب متین منتظمی نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بزرگترین تشکل دانشجویی کشور و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تبریز خداوند متعال را شاکرم که توفیق شد تا به عنوان نماینده جمعی از دانشجویان انقلابی در سنگر نماز جمعه در رابطه با چندی از مسائل که به عنوان دغدغه دانشجویان و ملت شریف ایران است ، سخن بگویم.

از امام خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم که با اعتماد و اعتقاد ایشان به نسل جوان و آینده ساز انقلاب اسلامی این تریبون مهم در اختیار جوانان کشور قرار گرفت و جا دارد که یک قدردانی ویژه از ستاد نماز جمعه داشته باشیم که برای تحقق این امر رهبری پیش قدم شده و از دانشجویان برای حضور در این تریبون ها دعوت کرده اند.

در وهله اول می خواهم در رابطه با مسئله ای صحبت کنم که شاید چندین بار بر آن تاکید شده و اکنون عده ای درصدد انجام عمل های مخالف آن برآمده اند. حفظ عزت ملی و کرامت ملت ایران یکی از مهمترین مسائلی است که شاید عده ای به بهانه های متعدد سعی در معامله کردن آن بر سر هیچ! هستند. عزتی که این ملت شریف برای رسیدن به آن انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و 8 ماه دفاع در برابر فتنه گران را در تاریخ خودثبت کرد تا عزتش حفظ شود و کسی نتواند دست بالا برای وی داشته باشد. اما مثل اینکه برخی وعده و وعید های انتخاباتی چشم آقایان را کور کرده و این افراده با بهانه های واهی و دروغ پردازی سعی در به ذلت کشاندن عزت این مردم هستند.

آمریکا و انگلیس و اسرائیل و  سایر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بارها وبارها در طول تاریخ ثابت کرده اند که مانع پیشرفت ایران و ملت آن خواهند بود و در طول تاریخ هر کشوری که به آنها اعتماد کرده است چیزی جز ذلت برایشان عاید نشده است. با این همه جای سوال دارد که چرا عده ای از مسئولین با آغوش باز و ولع تمام خواستار غش کردن برای چهره بزک شده این دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند.

موضوع مهمتر اینکه اکنون زمان آن است که با صراحت، صلابت و قدرت تمام در برابر این زورگویان ایستاد چرا که اینان با عدم عمل به قول هایشان بار دیگر ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند و عده ای که بر حسب حرف آنها آب خوردن و معیشت مردم را به برجام گره زده بودند باید بدانند سخت در اشتباه بوده اند و باید شفافانه با ملت سخن بگویند و اعلام کنند که برجام نه تنها سندی برای عزت ایران اسلامی نیست بلکه باید به عنوان برگ زرینی تحت عنوان سند خیانت و غیر قابل اعتماد بودن شیطان بزرگ نام گذاری گردد.

در همین راستا مسئله قراردادهای نفتی پیش می آید که مردم باید در جریان امورات آن قرار گیرند ، استفاده از لفظ محرمانه بودن برای مردمی که بارها در مقابل دشمنان ایستاده اند و اکنون در جبهه دیگری با نفوذ دشمن مبارزه می کنند ، در شان این ملت نیست . مطالبه جنبش دانشجویی و مردم ایران اسلامی این است که این قرار داد های نفتی به صورت شفاف و دقیق در خانه ملت بررسی شده و اجازه داده نشود تا شرکت هایی که خون و حق این ملت را در کرسنت ها و قبل تر از آن به شیشه گرفته اند دوباره راهی برای نفوذ به کشور داشته باشند.

از طرفی اکنون چند ده روز  از تاکید مقام معظم رهبری برای مقابله با فیش های نجومی می گذرد اما همچنان اقدام قاطع و در خور شانی با این افراد که به ناحق بیت المال مسلمین را به تاراج برده اند انجام نمی گیرد. در حالی که انتظار می رفت با این افراد به شدت برخورد شود. در شرایطی که پدر یک خانواده در گذران زندگی و معیشت خانواده اش هزاران دغدغه دارد و همچنان دیدگانش منتظر اقدام قاطع با تاراج کنندگان بیت المال می باشد ، عده ای از تریبون های رسمی به جای برخورد با گیرندگان فیش های نجومی آن ها را ذخیره نظام می خوانند و به جای در خواست از قوه قضاییه برای برخورد با اینان ، می گویند نمی شود که همه را به صف کرده و تنبیه نمود. مطالبه ملت شریف ایران و دانشجویان این است که قوه قضاییه با قاطعیت نسبت به تاراج کنندگان بیت المال مسلمین وارد عمل شود و اجازه ندهد عده ای دوباره طمع دست درازی به بیت المال را داشته باشند . حال که شعار های توخالی و قرارداد های 1 و 2و 3 و... نتوانسته گرهی از مشکلات معیشتی مردم باز نماید شاید بهتر باشد مسئولان نسبت به این مسئله محکم تر ورود نمایند و علاوه بر کوتاه نمودن دست مفسدین اقتصادی و دور ماندن از فضای انتخاباتی فکر به حال اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشند. در همین راستا بهتر است دولتمردان دست از فعالیت های شعاری در عمل به اقتصاد مقاومتی برداشته و اقدام و عمل را جایگزین تبلیغات این امر مهم نمایند.

و اما دیگر مسئله مهمی که نباید از آن غافل شد محیط زیست است. متاسفانه دریاچه ارومیه ، گرد و غبار خوزستان و سایر استان های کشور و سایر مسائل زیست محیطی در حاشیه برخی فعالیت ها و موضع گیری های سیاسی قرار گرفته است و مسئولان ذیربط باید به جای ارائه پاسخ های سیاسی و دفاع و تهاجم های حزبی و جناحی ، به مسائل محیط زیست بپردازند تا در آینده از طرف این بحران های زیست محیطی خطری ملت شریف ایران را تهدید نکند.

و اما دانشگاه...که مهمترین دغدغه دانشجویان انقلابی است . علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تشکل های انقلابی ، برخی از مسئولین به جای ارج دادن به این موضوع از تشکل ها و دانشجویان انقلابی به دلیل گذاشتن علامت تعجب ! به دستگاه قضایی شکایت کرده اند . آیا این اقدام چیزی جز خدشه دار کردن روحیه مطالبه گری دانشجویان نیست؟ علاوه بر آن موضوع مهمی که در همین جهت مطرح می شود؛ سیاست زده کردن دانشگاه است. عده ای درصدد آنند که با تریبون دادن به فتنه گران زمینه سازی جدیدی برای وجود آوردن فتنه 88 دیگر ایجاد نمایند. اما کور خوانده اند ! باید بدانند که دانشجویان انقلابی هیچگاه اجازه حضور فتنه گران و منسوبین فتنه را در دانشگاه نخواهند داد.

اللهم احفظ لنا سیدنا و قائدنا الامام خامنه ای
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، در دیدار 12 تیرماه با دانشجویان چند نکته را متذکر شدند که یکی از مهم ترین قسمت های این سخنرانی، ارتباط برقرار کردن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با مردم از طریق نماز جمعه برای انتقال مواضع انقلابی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1395/06/12 - 14:20

... و وقتی که موسیقی و تفریح مهمتر از نان شب مردم می شود، باید در حلال و حرام آن جر و بحث کرد، نه نان شب مردم.
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top