تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/16 - 16:04
کد خبر: 209353

اعتراض دانشجویان، واحد علوم و تحقیقات را مجبور به واکنش کرد؛

دانشگاه آزاد، حذف «پرتوپزشکی» را گردن وزارت علوم انداخت

دانشگاه آزاد، حذف «پرتوپزشکی» را گردن وزارت علوم انداخت

معاون آموزشی وزارت علوم نیز در توضیحی که در این خصوص ارائه کرده و در مورخ ۸ شهریور ماه جاری در خبرگزاری مهر درج شده به صراحت تاکید کرده که حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی با ابلاغیه وزارت علوم بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رسانه‌ای شدن حذف رشته پرتوپزشکی، بالاخره صدای واحد علوم‌تحقیقات دانشگاه آزاد را درآورد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره ماجرای جنجالی حذف رشته پرتوپزشکی که اعتراض دانشجویان را در بر داشته است، اعلام کرد که از بناینگذاران این رشته تحصیلی بوده و از آن حمایت کرده است.

این واحد دانشگاهی در جوابیه‌ای که به خبرگزاری دانشجو ارسال کرده است، چند نکته را متذکر شده است که گزیده‌ای را در ادامه می‌خوانید:

1- واحد علوم و تحقیقات از بنیانگذاران رشته پرتوپزشکی بوده و همواره از ایجاد این رشته حمایت کرده و امکانات بسیار مناسبی برای این رشته و توسعه آن فراهم نموده و به هیچ وجه موافق منسوخ شدن آن در هیچ مقطعی از جمله مقطع کارشناسی نبوده است این واحد امیدوار است وزارت علوم با تصحیح اقدام خود، ادامه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این رشته مهم را که یکی از شاخه های مهم به کارگیری صلح جویانه انرژی هسته است دوباره امکان پذیر نماید. ضمن اینکه هم اکنون تنها مقطع کارشناسی رشته پرتو پزشکی از دفترچه حذف شده و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته کماکان برقرار است.

2- به دانشجویانی که در حال حاضر در مقطع کارشناسی رشته پرتوپزشکی تحصیل می کنند مدرک این رشته داده می شود و تنها از سال ۹۵ مقطع کارشناسی این رشته از دفترچه حذف شده که البته واحد علوم تحقیقات تمام تلاش خود را برای ادامه پذیرش این رشته به عمل آورده است. هم چنین این واحد نظر کارشناسی خود را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جهت جلوگیری از حذف این رشته و انعکاس آن به وزارت علوم به عمل آورده است.

3- تصویب یا حذف یک رشته از اختیارات شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و جای تعجب است که بدون نظرخواهی از واحد علوم تحقیقات که از ابتدا پیشنهاد دهنده این رشته در مقطع کارشناسی بوده و اولین دانشگاهی است که در این مقطع به تربیت دانشجو پرداخته و تاکنون نیز فارغ التحصیلان ارزشمندی را تحویل جامعه داده اقدام به حذف این رشته شده است.

4- معاون آموزشی وزارت علوم نیز در توضیحی که در این خصوص ارائه کرده و در مورخ ۸ شهریور ماه جاری در خبرگزاری مهر درج شده به صراحت تاکید کرده که حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی با ابلاغیه وزارت علوم بوده است.

اما مرور اخباری که در روزهای اخیر پیرامون این ماجرا، فضای رسانه‌ای به خصوص دانشگاهی کشور را معطوف به خود کرده، جالب توجه است:

پرتو پزشــک‌ها روی لبـه پرتـــگاه
اختلاف بر سر تخصص، ماجرایی است که بین رادیولوژیست‌ها و پرتوپزشک‌ها شایع شده است و وزارت علوم نیز در نهایت، رای به حذف رشته پرتوپزشکی داده و ظاهرا قرار است دیگر پرتوپزشک‌ها هم در مراکز درمانی استخدام نشوند. (اینجـــــــا)

استقبال پزشکان و رادیولوژیست‌ها از حذف پرتو پزشکان
در مقابل این اعتراض دانشجویان پرتوپزشکی، رادیوتکنولوژیست‌ها و متخصصین فیزیک پزشکی هستند که معتقدند: چگونه می‌توان تحمل کرد که یک شخص بدون سواد کافی و صرفا با درصدهای منفی و پرداخت هزینه وارد دانشگاه آزاد شده است جای رادیوتکنولوژیست‌ها و فیزیک پزشکان که با ممارست و تلاش به این رشته‌ها در وزارت بهداشت راه یافته، را بگیرند. (اینجـــــــا)

رشته‌ای که با وجود دانشجو «منسوخ» اعلام شد
فارغ از اینکه حذف این رشته توسط وزارت علوم و تبعات خوب و بد آن، صحیح یا نا صحیح باشد، بد نیست که مسئولین محترم آموزشی وزارت علوم سری به بخش کامنت‌های این خبر بزنند و از نزدیک، حرف‌های دانشجویان بشنوند تا دیگر شائبه‌ای در خصوص حذف این رشته برای مسئولین دانشجویان باقی نماند. (اینجــــــا)

تجمع دانشجویان پرتو پزشکی در مقابل وزارت علوم +تصاویر
بعد از پیگیری‌های مکرر دانشجویان رشته پرتوپزشکی برای جلوگیری از حذف این رشته و بیکار شدن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، جمعی از این دانشجویان و فارغ التحصیلان، صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند. (اینجـــــــا)

خبر میرزاده برای رفع مشکلات دانشجویان پرتوپزشکی
رئیس دانشگاه آزاد درخصوص حذف رشته پرتو پزشکی گفت: معاونت پزشکی دانشگاه درحال گفتگو با وزارتخانه های علوم و بهداشت در این زمینه است. (اینجـــــا)

واکنش وزارت علوم به حذف رشته پرتوپزشکی
معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی دانشگاه آزاد توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: دانشجویان این رشته نگران نباشند.  آن رشته محل های دانشگاه آزاد که دارای مجوز هستند، همه در سامانه آموزش عالی وزارت علوم وجود دارند. (اینجــــــــا)

حال باید دید که آخر این ماجرا به کجا ختم می‌شود؛ وعده‌های رئیس دانشگاه آزاد و معاون اموزشی وزارت علوم، آیا نگرانی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پرتوپزشکی را برطرف می‌کنند یا این مصوبه به قوت خود باقی خواهد ماند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top