تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/14 - 09:07
کد خبر: 211943

بازداشت پنج نفر در پرونده بانک ملت

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 نسبت به قوانین پیشین در رابطه با نظارت بر ضابطان پیشرفت های زیادی داشته است، نظارت استانی دادستان مرکز استان طبق ماده 27 این قانون را درکنار لزوم تحصیل کارت ضابطان در ماده 30 را مهم ترین مواد این قانون در توسعه اختیارات نظارتی دادستان دانست و گفت: قانون جدید، نظارت دادستان مرکز استان از بعد جغرافیایی و کیفیت نظارت را توسعه داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: وی تاکید کرد: در قانون آیین دادرسی کیفری در مورد نظارت بر ضابطان ظرفیت های قانونی خوبی وجود دارد، اما به منصه ظهور رساندن این ظرفیت ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و به نظر می رسد درعمل به لحاظ برخی مشکلات، امر نظارت مغفول مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، وی بر ضرورت تحول امر نظارت بر ضابطان تاکید نمود و در این راستا با تاکید بر دو جنبه افزایش تعداد بازدیدها (کمیت) و بهبود بازرسی ها (کیفیت) و تمرکز بر وضعیت متهمان، نحوه رفتار با مراجعین و رعایت مقررات را مورد توجه قرار داد و افزود: قانون آیین دادرسی کیفری جدید در سی ماده اختیارات دادستان در امر نظارت را توسعه داده است.

**عملکرد مراجع قضایی از دیدگاه مردم
جعفری دولت آبادی با اشاره به تحقیق میدانی به عمل آمده از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در ارزیابی دیدگاه مردم نسبت به قوه قضاییه گفت: طبق این تحقیق، اقدام مثبت قوه قضاییه همکاری در تامین امنیت و اقدام منفی، گلایه مردم از تاخیر در صدور احکام قضایی ارزیابی شده است.

دادستان تهران به چند پرونده مهم و ملی دادسرای تهران که در این تحقیق مورد پرسش از مردم قرار گرفت اشاره کرد و گفت : به عنوان مثال در یکی از پرونده ها 24 درصد مردم گزینه تا حدی مناسب را انتخاب کرده و 15 درصد بر مناسب بودن این عملکرد نظر داشته اند.

دادستان تهران با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانک ها و همکاری بیشتر آنان با دادستانی تهران، در بیان اهمیت پیشگیرانه این اقدامات اظهار داشت: به عنوان مثال یکی بانک های کشور که پرونده آن در دادستانی تهران تحت رسیدگی است در دوران مدیریتی یک نفر، 1400 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که تا کنون بازپرداخت نگردیده است. این در حالی است که از سال 1392 به بعد اعطای وام های کلان از سوی این بانک تداوم داشته است.

**آخرین وضعیت پرونده بانک ملت
دادستان تهران هم چنین از بازداشت پنج نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود یک هزار میلیارد تومان در پرونده بر خلاف مقررات و بازگشت و توقیف هفتصد میلیارد تومان خبر داد و افزود: بازپرس رسیدگی کننده و ضابطان مرتبط، اقدامات موثری صورت داده اند، اما بخشی از وجوه در خارج از کشور است و تلاش گسترده برای اعاده آن در دست اقدام است.

وی هم چنین اعلام کرد: در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان یک نفر دیگر بازداشت شده است.
دادستان تهران اخبار منتشره مبنی بر باز پس گیری باشگاه راه آهن توسط دادستانی را خلاف واقع خواند و اعلام کرد خریدار باشگاه مرتکب تخلف از قرارداد شده که در این خصوص باید پاسخگو باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
رهبر انقلاب: غزه امروز مسئله اول دنیا است +فیلم
وظایف معاونت پرورشی در بیان رهبر انقلاب +فیلم
دلیل تشکر از معلم از زبان رهبر انقلاب +فیلم
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
گزارش تصویری همایش اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده +عکس
تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال
افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور
وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجری باسابقه ورزشی درگذشت
دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top