تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/15 - 22:59
کد خبر: 218453

مناظره روز دانشجو با حضور «قنبری و رامین» در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد

مشاور مطبوعاتی دولت نهم در جواب به حرف دکتر قنبری که گفته بود تمدید ده ساله تحریم های داماتو بر خلاف روح برجام است گفت: برای شفای روح برجام صلوات بفرستید البته این روح خبیث به این سادگی ها شفا نمی یابد پذیرش روح خبیث برجام علت استیصال برخی ها در جهان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور مطبوعاتی دولت نهم در جواب به حرف دکتر قنبری که گفته بود تمدید ده ساله تحریم های داماتو بر خلاف روح برجام است گفت: برای شفای روح برجام صلوات بفرستید البته این روح خبیث به این سادگی ها شفا نمی یابد پذیرش روح خبیث برجام علت استیصال برخی ها در جهان است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری برنامه سرانجام یک اعتماد کرد در این برنامه محمدعلی رامین مشاور مطبوعاتی دولت نهم با داریوش قنبری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ماهدشت به مناظره پرداختند. رامین به عنوان مخالف برجام گفت: در سال 72 تا 76 فضاسازی فوق العاده سنگینی علیه ایران انجام شد که دولت وقت در صدد بود از این جو رسانه ای جان سالم به در ببرد و به خاطر همین بعضی گروگان های لبنان آزاد شدند البته در آن سال های تصمیم دادگاه آلمان باعث می شد که هاشمی رفنسجانی و برخی مسئولان ایران تحت تعقیب بین المللی قرار بگیرد.

مشاور مطبوعاتی دولت نهم در ادامه افزود:  هاشمی رفنسجانی در تلاش بود با ترتیب و شکل دادن به حزب کارگزاران از یک مصونیت بین المللی برخوردار شود. و وقتی  با پیشنهاد هاشمی مبنی بر پیشنهاد مادام العمری رئیس جمهوری ایشان به خاطر مخالفت رهبری آغاز شد رفنسجانی از همان سال 76 یک سناریوی دیگر آغاز کرد که به عبارتی به نوعی باج دادن به خارجیان برای کوتاه آمدن از اجرایی کردن این قانون بود این سناریو همان سناریو تقلب در انتخابات بود که از همان سال ها مطرح شد.

وی با اشاره به دولت خاتمی گفت: دولت خاتمی تصمیم به مذاکره و سازش با آمریکا داشت و به همین جهت رهبر انقلاب در تابستان 76 می گوید فکر نکنید اگر به مذاکره به آمریکا بپردازید داماتو لغو می شود.

رامین در ادامه تصریح کرد: سخاوت دولت ما نسبت به آمریکا باعث شد فناوری هسته ای به دست دشمنان سپرده شود .

وی در ادامه با کنایه گفت: بنده تمدید تحریم های ده ساله داماتو را تبریک عرض می کنم .

مشاور مطبوعاتی دولت نهم در جواب به حرف دکتر قنبری که گفته بود تمدید ده ساله تحریم های داماتو بر خلاف روح برجام است گفت: برای شفای روح برجام صلوات بفرستید البته این روح خبیث به این سادگی ها شفا نمی یابد پذیرش روح خبیث برجام علت استیصال برخی ها در جهان است .

رامین در ادامه گفت: بر اساس اساسنامه سازمان انرژی جهان سایر کشورها باید به ما در راستای انرژی هسته ای صلح آمیز کمک کنند حالا این که ما را سرکار گذاشته اند و پول هایمان را خورده اند سرجایش بماند.

وی در مورد چهره حقیقی آمریکا گفت: آمریکا را اشرار و دزدان اروپایی برپا کردند و همین ها بودند که به هیچ کدام از بومیان احترام نمی گذاشتند جنگ های خانمان سوز درونی در آمریکا تا نیمه قرن 19 ادامه داشت.

رامین در ادامه افزود: مگر موسس حقوق بشر جنایتکاران هستند که ما از آن ها پیروی کنیم ما که تابع پیامبران الاهی هستیم چه طور می توانیم بر مبنای اصول اشرار جهان حرکت کنیم .

مشاور مطبوعاتی دولت نهم در مورد برجام تصریح کرد: اساس ادعای دولت روحانی برای مذاکره و برجام رفع تحریم ها بود اما بعد از آن حرفشان را عوض کردند و گفتند مذاکره می کنیم برای رفع تهدیدها من حرفم این است مگر در زمان احمدی نژاد کسی جرائت داشت ایران را تهدید کند که حالا در زمان آقای روحانی عربستان و قطر هم ما را تهدید می کنند .

وی با خطاب به دکتر ظریف وزیر خارجه ایران گفت: آقای ظریف گفتند که آمریکا با یک بمبش می تواند ایران را از بین ببرد من سوالم این است آیا یک دیپلمات این طور ملتش را تحقیر می کند اصلاً چرا با شرورترین کشورها باید وارد مذاکره شویم و بعد از این که همه چیز هسته ایمان را دادیم و بعد از آن هم تحریم های ده ساله تمدید شدند جبهه گیری محکمی نکنیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی گفت: عملکرد دولت فعلی نه تدبیر است و نه بر اساس مصلحت کشور است آقای ظریف چند ماه پیش گفت تمدید تحریم های داماتو نقض برجام است ولی الان چیز دیگری می گوید اصلاً آقای روحانی بیاید بگوید من اشتباه کردم و ملت ایران او را می بخشند و در غیر این صورت اگر بخواهد به این مسیر ادامه بدهد قطعاً خیانت می کند .

رامین در ادامه یادآوری کرد که باید یادمان باشد که امام خامنه ای این برجام را با 28 شرط پذیرفتند مشاور مطبوعاتی دولت نهم در ادامه به نقد حرف های آقای قنبری مبنی بر لزوم واقع گرا بودن پرداخت و گفت واقعیت این است که تا 38 سال پیش ایران مزدور آمریکا بود و بیش از 100 هزار مستشار آمریکایی ایران را اداره می کردند و شاه عروسک بود واقعیت این است که انقلاب اسلامی به یک نقطه اتکایی تبدیل شد که هر کشور و جریانی که در جهان از آمریکا جدا شد به ایران وصل می شود آیا این که بدون لشکر کشی توانستیم این کار را بکنیم واقعیت نیست.

وی در ادامه گفت: قتل عام آمریکا در منطقه یک واقعیت است اصلاً این چه واقعیت گرایی است که در فناوری هسته ایمان بتن بریزیم.

رامین در ادامه تصریح کرد: اصلاً انقلاب اسلامی هم مثل سازمان ملل و قوانین ظالمانه اش یک واقعیت است ولی چرا یک عده ای نمی خواهند انقلاب اسلامی را به عنوان یک واقعیت ببینند .

مشاور مطبوعاتی دولت نهم با اشاره به سخنرانی احمدی نژاد در لبنان گفت: سخنرانی رئیس جمهور ملت ایران در مرزهای اسرائیل بدون این که اسرائیلی ها جرئت کنند حرکتی انجام دهند یک واقعیت است .

رامین در ادامه با اشاره به ثمرات برجام و سیاست های دولت روحانی گفت: بر اثر برجام کار ما به جایی رسیده که به جای این که آمریکا ما را تهدید کند؛ عربستان و قطر ما را تهدید می کنند به خاطر برجام کار ما به جایی رسیده که نماینده ما را در سازمان ملل راه نمی دهند .

در ادامه این مناظره قنبری گفت: هدف از قانون تحریم داماتو دولت کشور ایران و لیبی بود و دلیل آن بر اساس ادعای آمریکا این بود که ایران از حرکت های تروریستی حمایت می کند بر اساس این قانون سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون دلاری در ایران ممنوع شد و عملاً با این قانون شرکت های سرمایه گذاری از ورود به صنعت نفت و گاز منع می شدند چرا که سرمایه گذاری در این بخش ها به بیش از 20 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز داشت.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رعایت نشدن این قانون در برخی موارد گفت: از لحاظ حقوق بین المللی این قانون که یک قانون ملی است نباید منعی برای فعالیت شرکت های دیگر باشد هر چند که بعد از این قانون شاهد سرمایه گذاری برخی شرکت ها مثل توتال فرانسه در ایران بودیم .

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ماهدشت با اشاره به اقدام اخیر سنای آمریکا گفت: امروز شاهد اجماع بی نظیری در آمریکا علیه ایران هستیم در کنگره آمریکا بری تمدید قانون آماتو فقط یک مخالف هست و در سنای آمریکا همه موافق هستند و این نشان دهنده سیاست های خصمانه هر دو حزب آمریکا نسبت به ایران و موج ایران هراسی است هر چند که موج ایران هراسی در دولت اوباما کاهش یافت.

قنبری با اشاره به متن برجام گفت: بر اساس متن برجام مرتفع شدن تحریم های مرتبط با بحث هسته ای ایران باید انجام شود طبق برجام دو نوع تحریم برداشته می شود اول تحریم های بین المللی که با چند قطعنامه در دوران احمدی نژاد به وجود آمده بودند و در دوم تحریم هایی که از طرف کشورها و مرتبط با صنعت هسته ای ایران وضع شده بود.

وی با انتقاد از برخی افراد گفت: عده ای در صدد تدارک همان معامله ای که در عراق شد بودند این ها می خواستند همین معامله را در ایران پیاده کنند این معامله همان مبادله نفت با غذا است که اگر سیاست های دولت قبل ادامه پیدا می کرد دور از انتظار نبود.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ما قبول نداریم ایران تهدیدی علیه نظم جهانی است ولی متاسفانه بر اثر یک سری مسائل آن ها توانسته اند ایران را خطری علیه نظم جهانی معرفی کنند.

قنبری با اشاره به یکی از ثمرات برجام گفت: بر اثر تحریم ها تا قبل از برجام 250 هزار شغل در ایران از بین رفت. همچنین اگر برجام را نمی پذیرفتیم جهان به سمت اجرای ماده 42 که حمله نظامی بود حرکت می کرد و یا در غیر این صورت تحریم ها علیه ما شدیدتر می شد .

قنبری با اشاره به تمدید تحریم های داماتو گفت: طرف آمریکایی دلیل این تمدیدها را دلیل هسته ای می داند و آن را نقض برجام نمی داند ولی طرف ایرانی آن را خلاف روح برجام می داند به نظر من روح برجام حکم می کند که سایر تحریم ها برداشته شود  و ما انتظارمان رعایت روح برجام است.

وی با اشاره به صحبت های رامین که گفته بود مگر چین و روسیه با ما  مشکل داشتند که ما به سراغ برجام رفتیم تصریح کرد: بله ما با چین و روسیه مشکل داشتیم که به سراغ برجام رفتیم همین کشورها در زمان آقای احمدی نژاد برای تحریم های ایران رای دادند در واقع ما با کل جهان و ابرقدرت ها روبرو بودیم.

قنبری در ادامه گفت: گفتمان غلط و ناعادلانه جهان و نظام بین الملل فعلاً حاکم بر جهان است و اراده ما در سطح بین الملل نقشی ندارد. هیچ کسی از نظام عادلانه فعلی دفاع نمی کند و نباید بحث ها را با هم خلط کرد. آرمان ها خوب هستند ولی واقعیت ها در سطح بین اللملل هستند واقعیت این است که تشکل دهندگان سازمان ملل که فاتحان جنگ جهانی دوم هستند و قوانین ظالمانه تعیین کرده اند را باید در نظر بگیریم عقل حکم می کند که آرمان ها را در جریان این واقعیت ها دنبال کنیم .

وی با اشاره به مائو رهبر چین گفت: مائو در آن زمان می گفت درست است آمریکا ببر کاغذی است ولی دندان اتمی نیز دارد. کوتاه آمدن چین در مقابل واقعیت آمریکا و جهانی در آن زمان توانست او را به جایگاه چین امروزی برساند واقعیت در جهان بین الملل بر اساس قدرت توزیع شده و نه عدالت

قنبری در ادامه گفت: هیچ کشوری در تحریم ها رشد نیافته است اصلاً همان هایی که می گفتند که تحریم ها نعمت است الان می گویند چرا تحریم ها برداشته نشده خب اگر الان تحریم ها برداشته شود که خوب است و اگر برداشته نشود به گفته خودتان نعمت ها هنوز پابرجاست.

وی تصریح کرد: مولفه های سخت افزاری قدرت در سطح بین الملل باید در نظر گرفته شود. یک کشور هر چقدر هم که قدرتمند باشد نمی تواند با نظام بین الملل مقابله کند .

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور 120 کشور در اجلاس غیرمتعهدها در زمان احمدی نژاد گفت: اصولاً وزن کشورها بر اساس قدرتشان تعریف می شود. 120 کشوری که در اجلاس غیرمتعهدها حضور یافتند مگر چقدر وزن دارند وزن همه این کشورها شاید به اندازه یکی از این کشورهای قدرتمند نباشد هر چند هر کدام از این 120 کشور اقداماتی علیه ایران انجام می دهند .

قنبری در مورد برجام در انتها افزود: برجام نمره 100 نمی گیرد بلکه چیزی بین ده تا 12 نمره برجام است ما حرفمان این است که اگر این هم نبود وضعیت فعلی ما خیلی بدتر از این می شد .

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top