تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/19 - 00:26
کد خبر: 222283

نگاه پدرانه ریاست دانشگاه ارومیه به حمایت یک تشکل دانشجویی از ضدانقلاب

نشست خبری رئیس دانشگاه ارومیه همراه با حواشی جالبی بود که بیش از آمار و اعداد ارائه‌شده باید به آن توجه شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری رئیس دانشگاه ارومیه همراه با حواشی جالبی بود که بیش از آمار و اعداد ارائه‌شده باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از اروم نیوز، صبح امروز نشست خبری «حب‌نقی» با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی در محل سالن اجتماعات پردیس شهری این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه توضیحاتی را در خصوص وضعیت قبلی و فعلی و آینده دانشگاه ارائه کرد و با ارائه آماری نسبت به عملکرد خود و گذشتگان دانشگاه واکنش نشان داد.

اما آن‌چه در این نشست خبری بیش از دیگر موارد مورد توجه خبرنگاران قرار داشت، اقدام یکی از تشکل‌های دانشجویی نزدیک به تفکرات رئیس دانشگاه بود که در اقدامی غیرقابل اغماض نسبت به حمایت از متهمان امنیتی که جرمشان ثابت شده و در زندان به‌سر می‌برند اقدام کرده است.

حب‌نقی، در پاسخ به سوال خبرنگارانی که پیگیر این موضوع بوده و خواهان اعلام موضع ریاست دانشگاه در برابر چنین اقدامی بودند، تنها به بیان این نکته بسنده کرد که رئیس دانشگاه به‌عنوان پدر دانشجویان باید مساوات را رعایت کرده و نسبت به اتفاقات با حساسیت رفتار کند!

البته وی این موضوع را هم اظهار داشت که برخی تشکل‌های دانشجویی خاص! نسبت به افراد خاص مواضعی دارند که در صورت برخورد با تشکل حامی ضدانقلاب بایدبا آن‌ها نیز برخورد شود!

در خصوص همین سخنان رئیس دانشگاه ارومیه که اشاره شد، چند کلامی بیان می‌شود تا شاید ایشان به خودشان اجازه دهند در برابر تشکل حامی چهره‌های معلوم‌الحال و مجرم اثبات‌شده جامعه بیانیه که نه! حداقل به موضع‌گیری بپردازند!

جالب است که رئیس دانشگاه در مقام اصلی‌ترین تصمیم‌گیر آن محل از این نکته اظهار عجز کند که در برابر اقدامات ضدانقلاب برخی اشخاص موضع‌گیری داشته باشد، آن‌هم تنها به‌دلیل اینکه آن‌ها هم‌فکر وی بوده و هم‌راستا با اهدافش قدم بر می‌دارند!

آیا در این مورد نظرات رهبری معظم انقلاب اسلامی فصل‌الاخطاب قرار ندارد که فرموده‌اند: « لازمه تأمین و حفظ استقلال، موضع‌گیری صریح و شفاف و بدون پرده پوشی درخصوص مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خطوط اصلی امام بزرگوار از جمله موضوع امریکا است»!

حال برخلاف این فرمایش رهبری، رئیس دانشگاه ارومیه خود را مبرا از هرگونه موضع‌گیری در برابر حمایت‌کنندگان از مجرمان امنیتی می‌داند!

اینکه رئیس دانشگاه داعیه پدری بر گردن دانشجویان بنهد و در برابر حمایت از یک محکوم امنیتی و قضایی سکوت کرده و موضع‌گیری خود را به نتیجه هیات 3 نفره دانشگاه حواله کند شاید اندکی با ادعای وی فاصله داشته و نشانگر غلبه احساسات جریانی بر تکالیف محول‌شده بر دوش وی باشد!

اظهار بی‌اطلاعی رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه آذربایجان‌غربی از وضعیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خود نیز از همین‌جا مشخص می‌شود که وی در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل حمایت تشکل از مجرم امنیتی، چنین می‌گوید: باید شرایط مساوی را در دانشگاه ایجاد کنیم! دانشجو جور احزاب سیاسی را می‌کشد چراکه اگر احزاب در ایران فعالیت مناسبی داشتند قطعا دانشجو هم به کار خود یعنی درس‌خواندن می‌پرداخت!

حب‌نقی، در بیان این امر که چرا باید در برابر اهانت یک تشکل دانشجویی نسبت به یک محکوم و مجرم امنیتی سکوت کنید؟، از بی‌اطلاعی خود نسبت به جرم آن فرد پرده برداشت. این همان امری است که بزرگ‌ترین نقطه ضعف رئیس دانشگاه ارومیه است. رئیسی که هنوز از نحوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی اطلاعی ندارد و حتی نمی‌داند در پانل‌های اطلاع‌رسانی، بروشورها و البته شبکه‌های اجتماعی که امروزه بزرگ‌ترین عامل همدلی میان منافقین و ضدانقلاب شده، چگونه می‌تواند در برابر اقدامات تخریبی و ضدامنیت ملی اعلام موضع کند؟!

به هر ترتیب، گویا رئیس دانشگاه ارومیه در جلسه امروز خود آمادگی کافی برای مواجهه با این امر نداشته و تنها برای بیان آمار و اطلاعات و به تعریف دقیق‌تر ارائه عملکرد خود حاضر شده‌بود!

فردی که صندلی ریاست دانشگاه را تصاحب کرده و به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی در دانشگاه حضور دارد، بهتر است نسبت به مواردی نظیر همین حمایت از ضدانقلاب و توانایی خود در خصوص برخورداری از مواضع انقلابی و نه حزبی بیشتر آگاهی داشته باشد تا شاید زودتر از این‌ها موضع خود را بیان کرده و در کنار آن چنین تحرکاتی را در نطفه خفه کند!

شاید ارتباط دادن چنین مواردی به انتقاد و حتی توهین برخی تشکل‌ها به افراد حاکی از ضعف ریاست در مقام برخورد با متخلفین باشد و به همین دلیل موضع‌گیری درست و اصولی همراه با سرعت‌عمل در برخورد انتظاری فراتر از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در این خصوص است.

بر اساس وعده‌های رئیس دانشگاه در برابر سوالات مکرر خبرنگاران چند رسانه مبنی بر اعلام موضع وی نسبت به اقدام تشکل دانشجویی، افکار عمومی و به‌خصوص دانشجویان و رسانه‌های انقلابی در انتظار صدور بیانیه یا اعلام موضع قاطعانه ریاست دانشگاه و نیز تعیین تکلیف آن تشکل خاطی هستند.

سخن پایانی خطاب به ریاست دانشگاه ارومیه این‌که؛ لطفا تنها یک کلام نسبت به آن تشکل دانشجویی بیان کنید تا مواضع انقلابیتان برای ما هم روشن شود: «غلط کردند»!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top