تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/26 - 21:43
کد خبر: 223175

نقض حقوق بشر با اجبار شنای مختلط دختران مسلمان سوئیسی

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین‌الملل اجبار دختران مسلمان در سوئیس به انجام شنای مختلط را، نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر و تقابل با اسلام دانست.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین‌الملل اجبار دختران مسلمان در سوئیس به انجام شنای مختلط را، نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر و تقابل با اسلام دانست.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، محسن صفریان، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل گفت: در ذیل ماده ۹ کنوانسیون حقوق بشر اروپا که در برگیرنده آزادی نظر، عقیده و مذهب است، آمده که هر کس از آزادی نظر، عقیده و مذهب برخوردار است؛ این حق آزادی تغییر مذهب یا اعتقادات شخصی چه به تنهایی یا به صورت دسته‌ جمعی همراه با دیگران، در حضور دیگران یا به صورت خصوصی، و آزادی اجرای شعائر دینی یا عقیدتی به صورت‌های پرستش، آموزش، انجام و نظارت بر آنها را شامل می‌شود و با این حال حکم دادگاه حقوق بشر اروپا در راستای اجبار دختران مسلمان در سوئیس به شنا کردن در استخرهای مختلط مغایر با این بند از کنوانسیون حقوق بشر اروپاست.

 وی افزود: در ذیل ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز آمده که هر کس حق آزادی اندیشه، عقیده و مذهب دارد. این حق شامل اختیار و آزادی در پذیرش یک مذهب و یا عقیده ای، به انتخاب خود است. همچنین هر کسی، در بیان آشکار مذهب یا عقیده خود بطور فردی یا گروهی آشکارا یا در نهان و نیز انجام تعلیمات مذهبی خود اختیار و آزادی دارد. همچنین در ذیل همین ماده اضافه شده که هیچکس نباید با زور و اجبار شده و نباید به آزادی او در پذیرش یک مذهب یا عقیده ای که بر اساس انتخاب خودش انجام گرفته است، آسیب رساند. با این اوصاف باز هم می توان مدعی شد که دادگاه حقوق بشر اروپا بر خلاف میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی رای صادر کرده است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه گفت: همچنین در بند ۴ ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تاکید شده است که کشورهای عضو این میثاق، متعهد می گردند که آزادی والدین و سرپرستان قانونی را در مورد آموزش مذهبی و اخلاقی کودکانشان مطابق با عقایدشان محترم شمارند و با این حال سوال ما این است که جریمه ۱۳۰۰ یورویی والدین معترض به حکم شنای دختران مسلمان در استخرهای مختلط کشور سوئیس با کدام بخش از این بند از ماده ۱۸مطابقت دارد.

 صفریان با تاکید بر اینکه میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی یک اعلامیه جهان شمول بوده و احترام به آن احترام به حقوق بشر است، اما دادگاه حقوق بشر اروپا با رای خود به نوعی در این میثاق بین المللی خلل وارد کرده، افزود: این رای مسلمانان کشور سوئیس را از حق آزای عقیده محروم کرده است.

 وی با بیان اینکه استانداردهای دوگانه غربی ها در پذیرش حقوق بشر جای نگرانی بسیاری برای کشورها دارد، تصریح کرد: به طور قطع اعمال سلیقه و اعمال سیاست های دوگانه در خصوص مسائل حقوق بشر توسط کشورهای غربی موجب بی اعتبار شدن حقوق بشر می شود.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه گفت: در هر حال امروز دادگاه حقوق بشر اروپا به نقض حقوق مسلمان در کشور سوئیس متهم است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top