تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/10 - 14:39
کد خبر: 224856

روزهای پایانی امتحانات را چگونه تلاش می‌کنید؟

آخرین دوپینگ‌های دانشجویی برای فرار از مردودی

آخرین دوپینگ‌های دانشجویی برای فرار از مردودی

راه‌های مختلفی برای کسب نمره مطلوب از استاد وجود دارد که بهترین آنها، مطالعه کافی، اشراف روی مباحث امتحانی، حضور مستمر و منظم در کلاس‌های درس استاد، حل تمرین‌های کلاسی، پروژه‌های کلاسی و مواردی از این دست که برای دانشجویان ممتاز بسیار عادی و طبیعی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در روزهای پایانی امتحانات، راهکارهایی که می‌تواند منجر به افزایش نمره و فرار از مردودی، رساندن معدل به نمره دلخواه یا حتی فرار از مشروطی شود، بی شک مشتری‌های خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ راه‌های مختلفی برای کسب نمره مطلوب از استاد وجود دارد که بهترین آنها، مطالعه کافی، اشراف روی مباحث امتحانی، حضور مستمر و منظم در کلاس‌های درس استاد، حل تمرین‌های کلاسی، پروژه‌های کلاسی و مواردی از این دست که برای دانشجویان ممتاز بسیار عادی و طبیعی است.

اما این راه‌ها همیشه جوابگو نیست؛ در واقع اکثر مواقع دانشجویان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در نهایت منجر به نمره نامطلوبی می‌شود و احتمالا برای فرار از دردسرهای دیگر باید هر طور که شده نسبت به بهبود آن اقدام کنند.

روش‌های مختلفی که هم برای پیشگیری و برای این روزهای پس از امتحان می‌تواند به عنوان دوپینگی به منظور افزایش نمره به مشا کمک کند، در چند مورد قابل دسته بندی است:

روش اول: آه ، ناله و قسم دادن استاد
این روش جنسیتی نبوده و در بین آقایان و خانم ها دانشجو به کار برده می‌شود. در این روش دانشجو نیازمند است که انشاء قوی داشته باشد و معمولاً کاربرد آن چنین است که آخر برگه شعر و غزل رو ردیف کنی و از بدبختی هات برای استاد بنویسی و اینکه اگه تو این درس نمره نیاری چی میشی و ... که به قلم شخص بستگی داره!

روش دوم: پاچه خواری
در این روش دانشجویان، سعی می‌کنند در سر جلسه امتحانی و هنگامی که به یک سوال مواجه می‌شوند که جوابی ندارد، وارد فاز محبت شده و با محبت و پاچه خواری، در برگه امتحان و بعد از امتحان برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند. این روش در بین خانم ها و آقایان مرسوم است.

روش سوم: استفاده از همه داشته ها ذهنی
دانشجو در این قسمت وقتی با سوالی مواجه می شود که جوابی برایش ندارد. ابتدا ضمن حفظ خونسردی هر چی به ذهن اش آمد مینویسد و آخرش هم با جمله «استاد وقت کم آوردیم» و یا «استاد برای من کاری نداشت که عین محتوای کتاب را برایتان کپی کنم اما شما با روش زیبای تدریس خود به ما یاد دادید که چگونه تنها به منابع اکتفا نکنیم. پس من ترجیح دادم مفهوم را بفهمم ولی کپی نکنم بلکه از دانسته های خود بنویسم»، امیدوار می‌مانند.  این روش بیشتر در بین دانشجو آقا بیشتر مرسوم است.

روش چهارم: استفاده ناز و عشوه از استفاده کلمات استــــاددد...
در این روش، که نیاز به پیش نیازهایی مثل تفحص در زندگی خصوصی استاد و ... دارد، دانشجویان بعد از امتحان، با مراجعه حضوری، تلفن، اس ام اس، ایمیل، لاین، وایبر، وات ساپ، فیس بوک و... با استاد ارتباط برقرار کرده و سعی می ‌کنند با آوردن ناز و عشوه به نمره خواهی مبادرت ورزند. این روش که بیشتر در بین بعضی از خانم‌ها رواج دارد، منجر به مشکلات زیادی حتی در زندگی شخصی اساتید می‌شود.

روش پنجم: روش خوش خط نوشتن
در این روش، دانشجو با چنان دقت و خوش خط، دو سه خط داشته های ذهنی خودشان را می‌نویسند، که استاد تحت تاثیر خط زییا و منظم بودن قرار می‌‎گیرد. این روش بیشتر در خانم ها مرسوم است.

روش ششم: شیرین زبانی
در این روش دانشجویان به بهانه‌های گوناگون(استاد تمرین هامو بفرستم، استاد اینو بلد نیستم و...) در طول ترم با مراجعه حضوری و یا گیر آوردن شماره استاد و یا آدرس ایمیل، با استاد ارتباط برقرار میکنند تا بعد امتحان این ارتباط سبب ساز امداد غیبی شود. این روش بیشتر در بین خانم‌ها مرسوم بوده است.

روش هفتم: سوئیچ بدم خدمتتون؟ مسیرتان از کدام طرف است
در این روش که برای دانشجویان طبقه بالای اجتماعی (دارای ماشین) کارکرد دارد، ضمن تفحص دقیق متوجه می‌شوند که استاد وسیله نقلیه ندارد، در این زمان سوییچ را در آورده و دو دستی تقدیم استاد میکنند و می گویند استاد من تا چند روز نیاز به وسیله ندارم و یا قابلی ندارد استاد، استاد را در وضعیتی قرار می‌دهند که استاد از شما تشکر نماید،  در این زمان با تبحری خاص و یا با اصرار بسیار استاد را تا درب منزل مشایعت می‌کنند. این روش ویژه آقایان پولدار است، توجه کند که هر چه ماشین گران قیمت تر باشد، احتمال رسیدن به هدف نهایی دانشجو بیشتر است.

روش هشتم: استاد نوش جان کنید
در این روش که مجدداً برای طبقات بالای اجتماع  کارکرد دارد، زمانهای که استاد یقیناً خسته و گرسنه است، دانشجویان، یک سینی با محتویات چای، آبمیوه، کیک، شکلات و ... تهیه کرده و برای استاد آورده تا نوش جان کنند. این روش ویژه پولدارهاست.

روش نهم: احترام گذاشتن خاص
دانشجو در این روش وقتی کلاس تمام شد، اول به سراغ استاد می رود و کمی با استاد خوش و بش می‌کنند و سپس اعمال زیر را با دقت انجام می‌دهد، گفتن جمله تاثیر گذار «خسته نباشید»، 2- سپس از استاد می‌خواهند کیف استاد و یا لیست حضور و غیاب را از دست استاد بگیرند و برایش بیاورند. در هنگام خروج تعارفات معمول جایز نیست و باید از تعارفات خاص و تاثیر گذار استفاده شود. این روش کاربرد بیشتری در خانم‌ها دارد. 

روش دهم: عکسی با بهترین استاد
در این روش دانشجو سر کلاس استاد دوربین آورده و سپس به استاد می گوید "استاد با توجه به اینکه از نظر بچه‌ها شما بهترین و دوست داشتنیترین استاد هستید، مایه افتخار است که با شما عکس یادگاری داشته باشیم!" در گام بعدی دانشجو در یک زمان خاص عکس ها  را بر روی یک سی‌دی ریخته و با یک شاخه گل تقدیم استاد می‌کند. نوشتن نام و نام خانوادگی در این روش الزامی است. جنسیت در این روش متغییر تاثیر گذار نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top