تاریخ انتشار: 11 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2273

آیت الله نوری همدانی:

وحدت با تکیه کنندگان به غرب میسر نیست

وی با اشاره به راه‌حل‌های مشکلات جامعه، افزود: وحدت محور می‌خواهد رهبری جامعه مسلمین نقطه‌اتکا وحدت مردم است، اگر اعتراف به اشتباه کردند و از رفتن به مسیر دشمنان اسلام توبه کردند و در برابر و رهبری سرتعظیم فرود آمدند می شود با آنها وحدت کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به برخی اظهارات در مورد حل مشکلات جامعه و موضوع وحدت تاکید کرد: با کسانی که تکیه‌گاه آنها آمریکا و اروپاست نمی‌شود وحدت کرد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار دبیر کل اعضای شورای مرکزی و هیات اجرایی حزب موتلفه اسلامی، وی تاکید کرد: چه طور می‌شود با کسانی که الان به نفع صهیونیست‌ها و علیه رهبری گام برمی‌دارند، وحدت ایجاد کرد یا کسانی که اصرار دارند راه سارکوزی و اوباما را بروند چه طور می‌شود وحدت ایجاد کرد آنها هنوز نغمه مخالفت سر می‌دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: امام می‌فرماید ما با خدای خویش عهد کردیم دنباله رو راه سیدالشهدا باشیم؛ هیهات که خمینی(ره) ساکت و آرام بماند یا نظاره‌گر صحنه‌های جنایات کسانی باشد که به اسلام و ملت‌ها تجاوز می‌کنند، خمینی تنها هم بماند راه را ادامه خواهد داد به یاری خدا در کنار بسیجیان خواب راحت را از ستمگران سلب می‌کند لذا ما باید تابع چنین امامی باشیم.

وی با اشاره به رهبری‌های هوشمندانه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 30 سال گذشته خاطرنشان کرد: راه ما بسیار روشن است ما باید راه امام(ره) را برویم بعد از امام(ره) 20 سال است سکان این کشتی انقلاب در دستان با کفایت مقام معظم رهبری است ایشان نعمت بسیار بزرگی و این کشتی را در تمام توفان‌ها و تلاطم‌ها حفظ کرده است محور وحدت اطاعت از خدا و رسول است ما باید برگردیم در آن مسیر گام برداریم.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید روی فرهنگ انقلاب کار کنیم پایه‌های اصلی و اساسی انقلاب سه چیز است: 1- دین اسلام 2- رهبری 3- مردم . ما باید دین خود را خوب بشناسیم و تفقه در دین داشته باشیم. معارف عبادی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی،‌قضایی و جهادی دین باید به دقت مورد تفقه قرار گیرد.

این مرجع تقلید همچنین در مورد اهمیت رهبری تاکید کرد: مسئله رهبری خیلی مهم است دنیا از حادثه خالی نیست رخدادهای فراوانی به وقوع می‌پیوندد رهبری باید هدایت را به عهده بگیرد خدا می‌گوید من یا تعیین رهبری دین را کامل کردم وقتی رهبری الهی تعیین شد دشمن مایوس می‌شود دیگر ترس از دشمن معنا ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی در مورد جایگاه مردم در جمهوری اسلامی افزود: ما باید با مردم عزیز و هماهنگ باشیم همین مردم بودند که استبداد داخلی و استعمار خارجی را شکست دادند. مردم از پایه‌های اساس انقلاب هستند ما باید در جهت جلب رضایت مردم حرکت کنیم ومسائلی که مردم را رنج می‌دهد مثل گرانی و بیکاری را حل کنیم.

وی با اشاره به برخی روایات تصریح کرد: شناخت زمان خیلی مهم است عاقل کسی است که زمان خود را بشناسد و موقعیت خود را تنظیم کند که الحمدالله ما در زمانی زندگی می‌کنیم که به برکت رهبری امام(ره) قدرت‌های استکباری واستبدادی را عقب راندیم. خداوند یک فقیه زمان‌شناس مدیر،‌مدبر و فریادگر با صلابت و بت‌شکن، مثل امام خمینی(ره) را به ما داد تا با مجاهدات عظیم انشاءالله زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها و دیدگاه‌های حزب در مورد مسائل اخیر را ارائه داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top