تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/30 - 18:53
کد خبر: 227302

واکنش وزارت خارجه به اقدام ضد ایرانی «سوئد»

متاسفانه بدلیل شرایط و فضای منفی ساخته و پرداخته شده علیه کشورمان برای ایجاد موج ایران هراسی، از حدود هفت سال پیش به رهبری آمریکا و رژیم صیهونیستی و با همراهی تعدادی از کشورهای غربی در شورای حقوق بشر در ژنو، هر ساله در یک کار مشترک، این کشورها اقدام به ارائه پیش نویس قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران می کنند که سوئد یکی از این کشورهاست.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با محکومیت ارائه قطعنامه حقوق بشری سوئد علیه ایران گفت: ارائه پیش نویس قطعنامه حقوق بشری موضوع جدیدی نیست و ارتباطی با سفر نخست وزیر سوئد به کشورمان ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، بهرام قاسمی با اشاره به نوع واکنش های رسانه ای در ارتباط با اقدام سوئد در ارائه قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان و ارتباط آن به سفر اخیر نخست وزیر این کشور به تهران اظهار داشت: انتظار ما این است که اگر رسانه ای قصد ورود به موضوعی در حوزه سیاست خارجی کشور را دارد، بهتر است بر اساس داده ها و اطلاعات دقیق و مبتنی بر واقعیات اقدام و تمامی ابعاد و سوابق آن را بررسی کرده باشد.

وی افزود: متاسفانه بدلیل شرایط و فضای منفی ساخته و پرداخته شده علیه کشورمان برای ایجاد موج ایران هراسی، از حدود هفت سال پیش به رهبری آمریکا و رژیم صیهونیستی و با همراهی تعدادی از کشورهای غربی در شورای حقوق بشر در ژنو، هر ساله در یک کار مشترک، این کشورها اقدام به ارائه پیش نویس قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران می کنند که سوئد یکی از این کشورهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: براساس این قطعنامه که به اصطلاح قطعنامه ای محتوایی نیست، شورای حقوق بشر هر ساله ماموریت گزارشگر ویژه را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را تمدید می کند.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام هر کشوری در ارائه قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان را به شدت محکوم می کند؛ ما براساس سیاست اصولی خود معتقدیم که اینگونه اقدامات غیرمنصفانه، نادرست و برخلاف واقعیات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اینگونه اقدامات و سیاست های دو گانه علیه کشورمان در حالی صورت می گیرد که بسیاری از این کشورها، به سادگی نگاه خود را بروی کشتار مردم بی گناه یمن و سوریه و عراق و جنایات حامیان منطقه ای گروه های تروریستی می بندند و بر خلاف هر ونه منطق، از اظهار نظر در مورد برخی کشورهای فاقد پارلمان و انتخابات به دلایل سیاسی پرهیز میکنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top