تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/25 - 16:08
کد خبر: 230136

خوش و ناخوش آموزش عالی خراسان شمالی

در دانشگاه فرهنگیان خبر برخورداری دانشجویان دختر از جوایز بنیاد نخبگان که به سختی حاصل می شود خبر خوبی در ترم جاری بود که در دی ماه اعلام شد و البته نصب یادمان شهدای دانشگاه فرهنگیان استان و انتخاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به عنوان مدیر برتر دانشگاه فرهنگیان کشور از جمله خبرهای مهم این دانشگاه بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: در سالی که گذشت دانشگاه های استان با اتفاقات زیادی مواجه شدند و آموزش عالی در این خطه روزهای خوش و ناخوشی را گذراند. سال در حالی رو به پایان است که سال تحصیلی دانشگاه ها همچنان ادامه دارد و دانشگاه های استان چشم انتظار روزهایی بهتر هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از خراسان، در سالی که گذشت دانشگاه های استان با اتفاقات زیادی مواجه شدند و آموزش عالی در این خطه روزهای خوش و ناخوشی را گذراند. سال در حالی رو به پایان است که سال تحصیلی دانشگاه ها همچنان ادامه دارد و دانشگاه های استان چشم انتظار روزهایی بهتر هستند.

از مهمترین رویدادهای امسال حضور وزیر علوم در استان و بجنورد بود که طرح ها و پروژه هایی مانند ساختمان دانشگاه علمی - کاربردی و خوابگاه خیر ساز دانشگاه دولتی با حضور وزیر افتتاح شد و وزیر علوم با کاستی های آموزش عالی و ظرفیت های این بخش در استان به طور ملموس آشنا شد.

در دانشگاه فرهنگیان خبر برخورداری دانشجویان دختر از جوایز بنیاد نخبگان که به سختی حاصل می شود خبر خوبی در ترم جاری بود که در دی ماه اعلام شد و البته نصب یادمان شهدای دانشگاه فرهنگیان استان و انتخاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به عنوان مدیر برتر دانشگاه فرهنگیان کشور از جمله خبرهای مهم این دانشگاه بود.

یکی از مهمترین رویداد های امسال در دانشگاه بجنورد برآورده نشدن مطالبات صنفی دانشجویان بود.

تردد دانشجویان به دانشگاه که رایگان بود پولی شد و بعد قیمت آن افزایش یافت و پرداخت کرایه 500 تومانی برای رفت و برگشت به دانشگاه از توان دانشجویان زیادی خارج بود و از سویی غذایی که در سلف دانشگاه ارائه می شد نیز کیفیت لازم را نداشت که همه این موارد موجب شد تا دانشجویان دست به تحصن بزنند و از ورود اتوبوس ها به دانشگاه جلوگیری کنند که بعد از چند ساعت این تحصن با قول رفع شدن  مشکلات پایان یافت.

در جلسه هایی که برگزار شد روسای دانشگاه های استان از کمبودهایی نام بردند که دانشگاه های استان با آن ها مواجه اند کمبود هایی مانند نبود فضای فیزیکی مناسب، کمبودهای زیرساختی و کمبود سرانه موسسات آموزش عالی فنی و حرفه ای. کمبود هیئت علمی از مهمترین موارد بود و کمبود خوابگاه های مناسب دانشجویی و امکانات تردد نیز از دیگر مواردی بود که در این سفر وزیر علوم آن ها را خیلی ملموس مشاهده کرد. برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد که با حضور 22 دانشگاه استان انجام شد و در آن دستاوردهای پژوهشی استان و اختراعات و نوآوری ها به نمایش گذاشته شد از مهمترین اتفاقاتی بود که در دانشگاه آزاد رخ داد. یکی از مهمترین وقایعی که دانشگاه آزاد را تحت تأثیر قرار داد رحلت جانسوز یار امام و رهبری آیت ا... «هاشمی رفسنجانی» بود که تعطیلی 3 روزه دانشگاه آزاد را در استان و کشور به همراه داشت.

یکی از مهمترین رویدادهای دانشگاه های شیروان، موافقت نکردن شورای توسعه دانشگاه ها با ارتقای مجتمع مهندسی کشاورزی شیروان بود که با تلاش های نمایندگان و روسای دانشگاه ها دوباره این مجتمع مستقل شد و به جمع مجتمع های آموزش عالی استان پیوست.

از جمله برنامه های دیگری  که به دانشگاه های ما  رنگ و بوی شادی داد نام نویسی زوج های دانشجو در مراسم ازدواج دانشجویی بود. البته خبرهای خوش ورزشی هم دانشجویان این دانشگاه را خوشحال کرد.

کسب 3 مدال برنز حاصل تلاش دانشجویان پیام نور خراسان شمالی در مسابقات فرهنگی، ورزشی دانشگاه پیام نور کشور بود و هم چنین در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته های هنرهای فردی، ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور در مجموع امتیازات تیمی به مقام نخست دست یافتند که خبر خوشحال کننده ای برای ورزش دوستان بود.

رویدادی که در ماه جاری در دانشگاه پیام نور اتفاق افتاد برپایی برنامه استارت آپ  ویکند و حواشی آن بود که موجب تحصن تعدادی از دانشجویان این دانشگاه شد که با صحبت های مطرح شده تحصن پایان یافت.

از مهمترین رویدادهایی که در هفته گذشته در دانشگاه های استان شاهد  آن بودیم حضور پر شور و پر تعداد دانشجویان در اردوهای راهیان نور بود. در این دوره از اردو تعدادی از اساتید و کارکنان دانشگاه های استان هم حضور داشتند و هم چنین راهی شدن تعداد زیادی از دانشجویان به سفرهای زیارتی و عتبات  از خبرهای قابل ذکر بود.

در دیگر دانشگاه های استان نیز رویداد های مختلفی رخ داد. مسابقات ورزشی و علمی، نمایشگاه ها و برنامه های مختلف و کارگاه های آموزشی روزهای خوشی را برای دانشگاه ها رقم زد و موجب شد تا دانشجویانی که با تمام کاستی ها در دانشگاه های استان تحصیل می کنند روزهای خوش و ناخوشی را تجربه کنند اما در یک نگاه و با توجه به آمار ها می توان دریافت که دانشگاه های خراسان شمالی نیازمند حمایت دولت هستند. خراسان شمالی با 39 واحد دانشگاهی و 46 هزار دانشجو کاستی هایی دارد. با توجه به گزارش دانشگاه مادر خراسان شمالی از بین 642 رشته تحصیلی دایر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این استان حدود 30درصد  از این رشته ها در دوره کاردانی، 50 درصد در دوره کارشناسی، 10 درصد در دوره کارشناسی ارشد و بقیه نیز در دوره دکترا دانشجو می گیرند  که 3 هزار و 862 استاد کار تدریس را انجام می دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top