تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/21 - 20:01
کد خبر: 232107

عوامل موفقیت یک کسب‌و‌کار آن لاین؛

۸ ویژگی لازم برای موفقیت وب‌سایت‌های تجاری

۸ ویژگی لازم برای موفقیت وب‌سایت‌های تجاری

طبق آمار اعلام شده 90 درصد کل ترافیک اینترنت در اختیار درصد کمی از وب سایت های مطرح است. اما چه عواملی باعث می شود تا یک سایت تا این اندازه موفق یا به اصطلاح پربازدید باشد؟ مسلما مهمترین عامل موفقیت یک وب سایت محتوای ارائه شده توسط آن است، اما همین محتوا اگر به درستی و با رعایت نکات فنی آماده نشود، آن گونه که باید در اختیار مخاطب قرار نخواهد گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: طبق آمار اعلام شده 90 درصد کل ترافیک اینترنت در اختیار درصد کمی‎ از وب‎سایت‎های مطرح است. اما چه عواملی باعث می‎شود تا یک سایت تا این اندازه موفق یا به اصطلاح پربازدید باشد؟ مسلما مهمترین عامل موفقیت یک وب‎سایت محتوای ارائه شده توسط آن است، اما همین محتوا اگر به درستی و با رعایت نکات فنی آماده نشود، آن گونه که باید در اختیار مخاطب قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دلیل یکسان بودن محتوا و تعداد زیاد رقبا، این موضوع در مورد وب‎سایت‎های تجاری بیشتر صادق است. اگر می‎خواهید وب‎سایت شما در فهرست برندگان جای گیرد، باید مطمئن شوید که سایت شما به درستی آماده شده باشد. در ادامه چند ویژگی مهم که می‎تواند وب‎سایت شما را به یک پایگاه تجاری موفق و پربازدید تبدیل کند را بررسی خواهیم کرد.

تصاویر بزرگ پس‌زمینه
همه ما با این جمله معروف که می‎گوید یک عکس از 1000 کلمه گویاتر است، آشنا هستیم. این موضوع در مورد وب نیز صادق است. یک عکس پس‌زمینه و متنی که روی آن قرار می‎گیرد به شما کمک می‎کند تا یک پیام ویژه را با تاکید بیشتری به مخاطبین بیان کنید. همچنین برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که زمان زیادی را برای خواندن یک متن صرف نمی‎کنند یک عکس می‎تواند گزینه خوبی برای انتقال پیام شما باشد. از آنجا که این روزها بازدیدکنندگان از ابزار مختلفی برای بازدید صفحات وب استفاده می‎کنند، شما باید مطمئن باشید که تصاویری که استفاده می‎کنید با تبلت‎ها، تلفن‎های هوشمند، لپ‎تاپ‌ها و سایر دستگاه‎های دیگر سازگار باشد. اگر یک بازدیدکننده بتواند متن روی عکس را ببیند اما عکس زیر آن قابل مشاهده نباشد، ممکن است معنایی که شما در تلاش برای به تصویر کشیدن آن هستید را منحرف کند. همچنین نباید فراموش کنید که هر چه تعداد عکس‎های به کار رفته در یک صفحه وب بیشتر باشد زمان بارگذاری این صفحه نیز بیشتر و در نتیجه کندتر خواهد شد و ممکن است استفاده از تصاویر زیاد نتیجه معکوس داشته و میزان بازدیدکنندگان را کمتر می‎کند. بنابراین در تعداد و نحوه استفاده از تصاویر با دقت عمل کنید.

طراحی نیمه تخت
در سال 2013 اپل به منظور ساده کردن نحوه مشاهده صفحات خود طراحی تخت را به کار گرفت. طراحی تخت ظاهر سه بعدی هنگام ساخت یک وب‎سایت را از بین می‎برد. این نوع از طراحی با حفظ سادگی به بازدیدکننده اجازه می‎دهد بدون درگیر شدن با موضوعات فنی در طراحی بیشتر روی محتوای ارائه شده تمرکز داشته باشد. همچنین سرعت بارگذاری صفحات تخت بسیار سریع‎تر انجام می‎شود.

در طراحی نیمه تخت، صفحات وب از سایه‎های جزیی به منظور به تصویر کشیدن سطح متوسطی از درک عمق استفاده می‎کنند. صرف‌نظر از این که شما از طراحی تخت یا نیمه تخت استفاده می‎کنید، موضوع مهم این است که یکنواختی و ثبات را در کار خود حفظ کنید و تا حد ممکن سعی کنید وب‎سایت شما برای بازدیدکنندگان قابل فهم باشد.

تایپوگرافی منحصربه‌فرد
طی سال‎های اخیر شرکت‎ها از انواع خاصی از متون گرافیکی (typography) برای شناخته شدن خود استفاده کرده‎اند. استفاده از یک تایپوگرافی حرفه‎ای و منحصر‌به‌فرد باعث می‎شود تا محتوای ارائه شده و نام شرکت شما در ذهن مخاطبین نقش ببندد. نوع تایپوگرافی که شما استفاده می‎کنید، می‎تواند معرف نوع شرکت یا خدمات شما باشد. اگر شما از متون خلاقانه و سرزنده استفاده کنید همین حس به خوانندگان شما منتقل خواهد شد. به عنوان نمونه نشریه The New Yorker از این استراتژی برای انتقال خوانندگان به وب‎سایت خود استفاده کرده است.

ویدیوهای پس‌زمینه
از ویدیوهای پس‌زمینه به عنوان روشی برای جذب فوری بیننده برای توجه بیشتر به صفحه وب مورد نظر شما استفاده می‎شود. پردازش محتوای یک ویدیو بسیار سریع‎تر از متن انجام می‎شود. فردی که از صفحه وب شما بازدید می‎کند با مشاهده یک ویدیو می‎تواند بدون نیاز به خواندن حجم زیادی از متن به سرعت موضوعی را که شما قصد انتقال آن را دارید را متوجه شود. با پیشرفت فناوری وب و افزایش سرعت اینترنت می‎توان بسیار راحت‎تر از گذشته از محتوای ویدیویی در یک وب‎سایت استفاده کرد. همچنین می‎توان از ویدیوهای پس‌زمینه برای معرفی خلاصه و کلی یک محصول و تشویق بازدیدکنندگان به بازدید سایر ویدیوهای مرتبط استفاده کرد. هر چند استفاده از ویدیو برای معرفی کالا و خدمات شما روش بسیار کارآمدی است اما نباید فراموش کنید که استفاده در مکان نامناسب و بیش از اندازه از آن می‎تواند به شدت روی سرعت بارگذاری و راندمان کلی وب‎سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

ویدیوهای کوتاه در مورد محصول یا خدمات
ویدیوهای کوتاه روش بسیار مناسبی هستند تا شما خدمات و محصولات خود را به شکل واقعی‎تری به مشتریان خود معرفی کنید. برای شروع، اگر یک مشتری بالقوه زمانی را برای مشاهده یک ویدیو صرف کند، نشان‌دهنده آن است که از قبل به آن چه شما ارائه می‎کنید، علاقه‎مند شده است. از طرفی ویدیوهای کوتاه درک بهتری از خدمات و محصول شما را به بازدیدکننده منتقل می‎کنند. آمار نشان داده است که تقریبا 50 درصد از مشتریانی که مصمم به خرید یک محصول خاص هستند ویدیوهای مرتبط با آن را در اینترنت مشاهده می‎کنند.

طراحی کارتی
طراحی کارتی یکی از جدیدترین شیوه‎های ارائه محتوای وب است. در این نوع از طراحی محتوا به بخش‎های کوچک اطلاعاتی شبیه به کارت‎های ویزیت تقسیم بندی می‎شود. هر کدام از این بخش‎ها به یک تصویر مزین هستند و بازدیدکننده با کلیک روی آنها می‎تواند جزئیات بیشتر و دقیق‎تری در مورد این محتوا کسب کند.

این نوع از طراحی به شما اجازه می‎دهد بدون درگیر کردن مخاطب با حجم زیادی از متن اطلاعات خود را به شکل سازمان یافته ارائه کنید. شما می‎توانید محصولات شاخص خود را از باقی محتوا متمایز کنید تا نگاه مشتری روی این آیتم خاص متمرکز شود.ن

ناوبری واضح و سرراست
با وجود تمام قابلیت‎های جدیدی که در حال حاضر برای استفاده در وب‎سایت‎ها فراهم شده است، اما شما همچنان باید اصول پایه طراحی وب را در نظر داشته باشید. وقتی شخصی به بازدید از وب‎سایت شما می‎پردازد باید این امکان برای او فراهم شود تا به راحتی و با سرعت به بخش‎های مختلف سایت دسترسی داشته باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که بازدیدکننده نتواند محتوای داخل یک سایت را پیدا کند.

امنیت
این قابلیتی است که اغلب در زمان ساخت یک وب‎سایت فراموش می‎شود. وب‎سایت شما باید هم برای بازدیدکننده و هم خود شما امن باشد. انواع مختلفی از گواهینامه‎های SSL وجود دارد که این اطمینان را به وجود می‎آورد که اطلاعاتی مثل مشخصات فردی و اطلاعات کارت‎های اعتباری بین شما و مخاطبین شما محفوظ باقی بماند.

بعضی از گواهینامه‎های SSL موجود که بهتر است نگاهی به آنها بیاندازید، شامل VeriSign و TRUSTe هستند. یک توسعه دهنده وب باید بداند که کدام گواهینامه بیشتر مناسب کسب و کار شما است. اما فراموش نکنید که خودتان نیز باید در این زمینه تحقیق کنید، چرا که یکی از مهمترین موضوعات راه‌اندازی یک وب‎سایت حفظ امنیت آن است.

منبع: topofy

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top