تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/01/31 - 17:27
کد خبر: 233110

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی و کازان تاتارستان

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در این جلسه ضمن خوش‌امد گویی به رئیس جمهور تاتارستان و هیئت همراه با اشاره به این‌نکته که جمهوری تاتارستان یکی از قطب‌های مهم جمهوری روسیه است، گفت: در کنار اشتراکاتی که بین خراسان و تاتارستان وجود دارد، توجه به علم بین این دو نهاد در حد ملیت موج می‌زند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یادداشت تفاهم‌نامه‌ای امروز با حضور رئیس جمهور تاتارستان و هیئت همراه در دانشگاه فردوسی مشهد بین دو دانشگاه فردوسی مشهد و کازان تاتارستان در زمینه‌های شیمی، فیزیک، پتروشیمی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی امضاء شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، ظهر امروز با حضور مینیخالف، رئیس جمهور تاتارستان در دانشگاه فردوسی مشهد یادداشت تفاهم نامه بین دانشگاه کازان تاتارستان و دانشگاه فردوسی مشهد امضاء شد.

این یادداشت تفاهم در راستای تفاهم نامه‌ای است که قبلا بین این دو دانشگاه به امضاء رسیده بود.

بر اساس این یادداشت تفاهم دو دانشگاه در زمینه‌های شیمی، فیزیک، پتروشیمی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی همکاری خواهند داشت.

در ضمن جهت تبیین راهکارهای بهتر در خصوص پژوهش‌های مشترک بین این دو دانشگاه در زمینه‌های شیمی، فیزیک، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و پتروشیمی، کمیته مشترکی ایجاد خواهد شد، کار این کمیته بررسی انجام پروژهای مشترک بین دانشگاه فردوسی مشهد و کازان تاتارستان می‌باشد.

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در  این جلسه ضمن خوش‌امد گویی به رئیس جمهور تاتارستان و هیئت همراه با اشاره به این‌نکته که جمهوری تاتارستان یکی از قطب‌های مهم جمهوری روسیه است، گفت: در کنار اشتراکاتی که بین خراسان و تاتارستان وجود دارد، توجه به علم  بین این دو نهاد در حد ملیت موج می‌زند.

وی افزود: انتظار داریم که از این پس مبنای همکاری بین خراسان و تاتارستان از مسیر علم و دانش عبور کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ضمن سخنان خود با یادآوری این موضوع که همکاری بین این دو نهاد از دو سال گذشته شروع شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که از این پس همکاری بیشتری بین این دو نهاد را شاهد باشیم.

کافی در ادامه حضور پرفسور لینار لیتپف را در دانشگاه کازان باعث ایجاد این تفاهم نامه بین دو دانشگاه  دانست و بیان داشت: حضور این پرفسور همچنین باعث شد که این دو دانشگاه طرح‌های علمی برای آینده داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به رئیس جمهور تاتارستان یادآور شد: جناب رئیس جمهور حضور شما باعث دلگرمی دانشگاه فردوسی است.

در ادامه این نشست مینیخالف، رئیس جمعهور تاتارستان  ضمن ابراز خرسندی از امضاء تفاهم نامه بین دو دانشگاه فردوسی مشهد و کازان تاتارستان، در خصوص دانشگاه کازان گفت: این دانشگاه یکی از پیشرفته‌ترین آموزشگاه‌های سطح فدرال روسیه است و در راستای پژوهش و مطالعه فعالیت دارد و تلاش داریم که دانشجویان برتر را جذب کنیم. به نظر من ارتباط دانشگاه کازان با دانشگاه فردوسی مشهد به ما در این زمینه کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور تاتارستان به این نکته که قرن 21 عصر علم و دانش است، اشاره کرد و افزود: کشورهایی که به دانش توجه دارند، پیشرفت می‌کنند و توسعه اقتصاد، فرهنگ و انسانیت در دانشگاه‌ها می‌باشد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان دانشگاه فردوسی در خصوص اجرایی شدن یادداشت تفاهم نامه، خاطرنشان کرد: من علاوه بر ریاست جمهوری، رئیس کمیته حمایت و نظارت بر دانشگاه کارزان نیز می‌باشم، بنابراین  ارتباط بین دو دانشگاه را در قالب این تفاهم نامه کنترل و پیگیری خواهم کرد.

مینیخالف در پایان سخنان خود یادآورشد: به منظور اجرایی شدن این تفاهم نامه سفارت روسیه ارائه ویزا را تسهیل خواهد کرد.

در ادامه نشست پرفسور لینار لیتپف، معاون روابط بین‌المللی دانشگاه کارزان تاتارستان با بیان این‌که دانشگاه کازان 501 برنامه آموزشی، 10 هزار کارمند و سه هزار پرفسور دارد، گفت: در این دانشگاه همچنین 45 هزار دانشجو از 80کشور مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی افزود: این دانشگاه ارتباط گسترده بین المللی برخوردار می‌باشد و اکنون 16 برنامه مشترک همکاری با دیگر دانشگاه‌های جهان دارد و تاکنون 290 توافق نامه با دانشگاه‌های کشورهای دیگر به امضاء رسانده است.

معاون روابط بین‌الملل دانشگاه کازان تاتارستان در پایان یادآور شد: این دانشگاه چهار ستاره رتینگ جهانی را نیز دریافت کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top