تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/18 - 17:16
کد خبر: 234647

آموزشگاه موسیقی یا آموزش شاگرد محور؟

در این دوره ها هم آموزش و هم ایجاد انگیزه در نظر گرفته شده به گونه ای که مثل ادوار گذشته فقط به آموزش نمی پردازد بلکه در این بین علایق و سلایق هنرجو در نظر گرفته می شود تا آموزش بر پایه علاقه باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از اوقات شاهد بوده ایم که آموزش انجام می شود مطالب تدریس میگردد اما هنرجویان با علاقه و میل و رغبت با انجام آن همت نمیگمارند و یا خیلی اوقات شاهد این بوده ایم که درسی را که تدریس شده کودکان اشتیاقی به تمرین و انجام آن ندارند.

بهترین آموزشگاه موسیقی که می توانیم به شما معرفی کنیم آموزشگاه موسیقی منظومه است برای آموزش اصولی دوره های خاص آموزشی را طرحی کرده است.

در این دوره ها هم آموزش و هم ایجاد انگیزه در نظر گرفته شده به گونه ای که مثل ادوار گذشته فقط به آموزش نمی پردازد بلکه در این بین علایق و سلایق هنرجو در نظر گرفته می شود تا آموزش بر پایه علاقه باشد.

در این راستا با طراحی دوره های آموزشی بر پایه شاگرد محوری و همگام با اصول جهانی آموزش ،اقدام به برگزاری دوره های موسیقی مینماید.

در دوره های آموزشی کلیه حساسیت ها و علاقه های هنرجویان ارزیابی شده و سعی کرده ایم بر اساس آنها آموزش را استوار سازیم.

ایجاد انگیزه در هنرجویان
به عقیده ما تمرینی که قرار باشد با اصرار والدین و یا بدون میل و رغبت انجام شود نه تنها از هیچ ارزش آموزشی برخوردار نیست بلکه ما شاهد این بوده ایم که در برخی موارد هنرجویان را از موسیقی زده می کند و حتی گاها باعث می شود فرد موسیقی را برای همیشه کنار بگذارد و این در حالی است که شاید استعداد ویژه در موسیقی داشته باشد.

به همین خاطر ما دوره هایی طراحی کرده ایم که با ایجاد انگیزه و علاقه در کودک بتواند به رشد و شکوفایی استعداد کودکان نیز کمک کند.

در این دوره ها اساتید می کوشند تا در هر درس هنرجو را ملاک قرار دهند و اگر درسی علاقه هنرجو را برنینگیزاند از راه های مختلف (نظیر اینکه آهنگ مورد علاقه فرد را درس بگنجانند و ...) آن درس را برای هنرجو شیرین و قابل فهم می کنند.

به عقیده ما همه انسان ها موسیقی را در درون خود به صورت نهفته دارند و فقط باید با آموزش صحیح و ایجاد انگیزه آن را شکوفا کرد.

در تمام دوره های آموزشگاه این موضوع در نظر گرفته می شود و سعی بر آن داریم تا هنرجو را وادار به تفکر و خلاقیت نماییم.و به تجربه دریافته ایم که کودکان در این زمینه فوق العاده عمل می کنند و هر یک به نوعی موزیسین های بزرگی هستند که وظیفه ما فقط باز کردن راه آنها از طریق آموزش صحیح و اصولی می باشد.

مهارت نواختن در جمع
یکی دیگر از دغدغه های هنرجویان مثلاً در آموزش گیتار این است که پس از چندی که موسیقی را یاد می گیرند و نواززنده می شوند، قادر نیستند در جمع بنوازند و خیلی اوقات می بینیم که در منزل خود به تنهایی مشکلی ندارند ولی در حضور یک فرد دیگر به مشکل برمیخورند.

برای برطرف کردن این موضوع در هنرآموزان آموزشگاه برنامه های مختلفی را تدارک دیده تا نه تنها این مشکل برطرف شود بلکه هنرآموزان بتوانند به خوبی و با اعتماد به نفس بالا در جمع بنوازند.

در هر دوره دو یا سه ماهه کلیه هنرجویان آموزشگاه در جمع بقیه اقدام به نوازندگی می کنند تا هم در جمع نواختن را تمرین کنند و هم علل ضعف یا پیشرفت آنها بررسی گردد و هم برای ایجاد انگیزه در هنرجویان جوایزی برایشان در نظر گرفته می شود.

ضمن اینکه آموزشگاه هر شش ماه یعنی دو بار در سال اقدام به برگزاری کنسرت های هنرجویی میکند که در سالن های بزرگ تهران ،هنرجویان به هنرنمایی میپردازند.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top