تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/31 - 09:58
کد خبر: 241487

انتقاد تند بازیگر پیشکسوت از سینما

مهدی فقیه، بازیگر خوشنام و پیشکسوت سینمای ایران که با لهجه دوست داشتنی شیرازی اش در بسیاری از فیلم های ماندگار درخشیده است، این روزها انتقادات جدی از وضعیت هنر هفتم و سینمای ایران دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  مهدی فقیه، بازیگر خوشنام و پیشکسوت سینمای ایران که با لهجه دوست داشتنی شیرازی اش در بسیاری از فیلم های ماندگار درخشیده است، این روزها انتقادات جدی از وضعیت هنر هفتم و سینمای ایران دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نقش آفرینی در آثاری همچون هور در آتش، لیلی با من است ، سفر به چذابه ، ملک سلیمان و سریال هایی مانند مریم مقدس، شوق پرواز و ... تنها بخشی از کارنامه قابل اعتنای مهدی فقیه است.

این بازیگر که دانش آموخته فرانسه است و برای تئاتر شیراز هم زحمات زیادی کشیده است با گلایه از شرایط موجود سینما و کاهش تولیدات و زد و بندهای موجود به جام جم آنلاین گفت: فعلا مدتی است که مشغول انجام کاری نیستم،‌از یک طرف تولیدات در سینما و تلویزیون به دلیل مشکلات مالی بشدت کاهش داشته است و از طرفی آنها که باتجربه هستند و درس خوانده متاسفانه مورد کم مهری و بی اعتنایی قرار می گیرند.

فقیه افزود: شرایط کار کردن در سینما واقعا تاسف برانگیز شده است، جوانی پیش من آمد و می پرسید که چگونه می تواند وارد سینما شود و بازیگری کند، چند وقت بعد او را دیدم که در یکی دو فیلم بازی کرده بود، از او پرسیدم چطور شد که وارد فیلم شدی که با تعجب گفت تهیه کننده از من 45 میلیون تومان پول خواست و من دادم و نقشی را در فیلمش گرفتم.

بازیگر لیلی با من است و سریال مریم مقدس تاکید کرد: با این شرایط باید در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران را بست در این سینما آنچه اهمیت ندارد تحصیل و تجربه است.

این بازیگر شیرازی و برنده سیمرغ بهترین بازیگری در جشنواره فیلم فجر سال 1388، با یادآوری تلاش های خودش و همنسلانش برای ورود به سینما و تئاتر و داشتن تحصیلات مرتبط توضیح داد: به خاطر دارم قبل از انقلاب، آقای علی نصیریان پنج شنبه و جمعه ها می آمد شیراز و علاقه مندان را آموزش می دادند یا آقای عزت الله انتظامی، این مرد بزرگ یک فولکس قرمز داشت و از تهران این راه را می کوبید و می آمد شیراز و با من و دوستان دیگر کار می کرد و ما از او می آموختیم، اکنون شما بلیت هواپیما بگیرید و به یکی از همین چهره های جوان بدهید بگویید برو فلان شهرستان کارگاه برگزار کن! واقعا چه برخوردی می کند؟

مهدی فقیه در ادامه انتقاداتش گفت: راه و مسیری که من و امثال من در سینما پی گرفتیم و سبک و نوع کارمان مشخص است، اغلب در فیلم های دفاع مقدسی و قرآنی حضور داشتیم، هیچ وقت اهل لابی گری و زنگ زدن به این و آن و نقش گرفتن به هر قیمتی نبوده ام، در سینما نان مشکوک نخوردم، اما الان فکر میکنم این نان و این گونه نان خوردن سالم نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top