تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/03 - 14:08
کد خبر: 246373

بسته آموزشی دانشگاه حسینی ارائه شد

از آنجا که نسل چهارم انقلاب که جوانان و به ویژه دانشجویان امروز دانشگاه‌های کشور را شامل می‌شوند همچون نسل‌های پیشین عاشق و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(علیه السلام) هستند و این محبت و ارادت نسل به نسل و سینه به سینه تا به امروز منتقل شده است لذا در کنار این شور حسینی ، شناخت و درک عظمت حادثه عاشورا و نقش نهضت امام حسین(ع) در تحولات امروز جهان اسلام ضروری است.

مرتضی فاضلی مدیر آموزش‌های فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(علیه السلام) و ثبت نام ورودی جدیدهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بسته آموزش مجازی تحت عنوان «دانشگاه حسینی» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه کرد.

فاضلی درخصوص اهداف این بسته آموزشی گفت: از آنجا که نسل چهارم انقلاب که جوانان و به ویژه دانشجویان امروز دانشگاه‌های کشور را شامل می‌شوند همچون نسل‌های پیشین عاشق و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(علیه السلام) هستند و این محبت و ارادت نسل به نسل و سینه به سینه تا به امروز منتقل شده است لذا در کنار این شور حسینی ، شناخت و درک عظمت حادثه عاشورا و نقش نهضت امام حسین(ع) در تحولات امروز جهان اسلام ضروری است و تأثیر به سزایی در ارتقای بینش سیاسی و کسب منظومه فکری و چارچوب اعتقادی و معرفتی آنان خواهد داشت.

وی در خصوص منابع مورد مطالعه جهت حضور در این بسته آموزشی گفت: سه درس «گفتارهایی پیرامون عاشورا» ، «نگاهی نو به نهضت حسینی»، و «واجبِ فراموش‌شده» (آشنایی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر) با هدف آموزش مخاطب دانشگاهی در راستای تعمیق و ارتقای معارف عاشورایی متناسب با نیازهای روز جامعه تولید و ارائه گردیده است.

مدیرکل آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد با بیان اینکه در درس گفتارهایی پیرامون عاشورا آیت الله مصباح یزدی به بیان موضوعاتی همچون زمینه های تحریفات عاشورا، هدف از قیام امام حسین و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته گفت: آشنایی با این مباحث می‌تواند به درک عظمت و فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) علیه جریان سلطه ظلم و فساد کمک بسزایی کند.

فاضلی اضافه کرد: درس واجب فراموش شده اختصاص به تبیین فلسفه و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر دارد که بنا به تصریح سالار شهیدان احیای این فریضه از اهداف اصلی قیام آن حضرت بوده است.

لازم به ذکر است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 400 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند. دانشجویان جهت اطلاع بیشتر از این بسته آموزشی می‌توانند به وب سایت آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی http://ec.nahad.ir مراجعه کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top