تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/22 - 15:48
کد خبر: 247825

باخواص زنجبیل، دارچین و عسل بیشتر آشنا شوید

گینجرول.از میان ۱۱۵ ترکیب شیمیایی مختلف موجود در ریشه‌ی زنجبیل، خواص درمانی به دلیل گینجرول‌ها است، رزین (صمغ گیاهی) چرب از ریشه که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و فاکتوری ضد التهاب عمل می‌کند

خبرنامه دانشجویان ایران: زنجبیل گیاهی که خیلی ها آن را به عنوان ادویه در غذاها استفاده میکنند، میتوان گفت که خواص زنجبیل بسیار زیاد است.

باخواص زنجبیل، دارچین و عسل بیشتر آشنا شوید

از خواص زنجبیل می توان به موارد زیر کرد:

  • زنجبیل برای قلب مفید است و باعث جلوگیری از لخته شدن خون میشود.
  • ضد باکتری است
  • زنجیل دارای انبوهی از آنتی اکسیدان ها است
  • از زمان قدیم چینی‌ها و هندی ‌ها زنجبیل را برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند، و به دلیل خواص خواص زیاد زنجبیل این گیاه در طول امپراتوری روم و نزدیک به ظهور حضرت مسیح کالایی گرانبها بود. سرفه، ضد تهوع، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده ی کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی غذا اشاره کرد.ازکاربردهای جدید زنجبیل می توان پیشگیری از:تهوع و استفراغ، کم اشتهایی، بی اشتهایی روانی، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی نیز می باشد
  • چی باعث می‌شه که زنجبیل برای بدن ما اینقدر مفید باشه؟ جواب یک کلمه است: گینجرول.از میان ۱۱۵ ترکیب شیمیایی مختلف موجود در ریشه‌ی زنجبیل، خواص درمانی به دلیل گینجرول‌ها است، رزین (صمغ گیاهی) چرب از ریشه که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و فاکتوری ضد التهاب عمل می‌کند.

خواص دارچین و عسل
عسل ماده ای بسیار ارزشمند برای سلامتی ،زیبایی پوست و مو است. مخلوط کردن عسل و دارچین با هم درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال میباشد. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. در ادامه با خواص عسل و دارچین بیشتر می شوید.

باخواص زنجبیل، دارچین و عسل بیشتر آشنا شوید

  •  دارچین و عسل برای ورم مفاصل مفید هستند ، مطالعات انجام شده روی یک سری از بیماران نشان داده است که، اگر این بیماران قبل از صبحانه مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل با ۴/۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را میل کنند، درد آنها بعد از ۱ ماه از بین خواهد رفت. بیماران مورد مطالعه نمی توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از این روش، توانستند به راحتی شروع به راه رفتن بدون درد کنند.
  • دارچین و عسل برای پیشگیری از ریزش مو مفید هستند : قبل از حمام ، ۱ قاشق غذاخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و روی سر خود بمالید و ۵-۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشوئید.
  • برای سرماخوردگی  باید به مدت ۳ روز از مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل گرم با ۴/۱ قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن، سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.
  • برای درمان عفونت مثانه : ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین در ۱ لیوان آب گرم حل کرده و آن را میل کنید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه را از بین برود.

جهت اطلاع ازخواص سیر و دیگر مواد غذایی به سایت مجله پزشکی 7ganj.ir مراجعه نمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top