تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/25 - 22:05
کد خبر: 248138

۳ دانشجوی معترض به مشکلات صنفی دانشگاه نوشیروانی انضباطی شدند

دبیر شورای صنفی دانشگاه نوشیرونی بابل بیان کرد: 3 دانشجو در نیمه تابستان به دلیل پیگیری مشکلات صنفی دانشگاه به کمیته انضباطی معرفی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمد امین حسینی، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیرونی بابل گفت: 29 اردیبهشت 1395 تجمع اعتراضی در دانشگاه شکل گرفت. در غذای دانشجویان کرم مشاهده شده بود اما مسئولین پاسخ قانع کننده‌ای به دانشجویان ندادند و این تجمع شکل گرفت.

حسینی ادامه داد: در این تجمع حدود 100 تا 150 دانشجوی دانشگاه  شب را در محوطه خوابیدند. فردای آن روز یک توافق بین اعضای شورای صنفی و 4 نماینده رسمی رییس دانشگاه صورت گرفت. در این توافق 10 بند وجود داشت که دو بند آن شامل جلسات علنی با معاونت‌ها و هیئت رییسه دانشگاه بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیرونی بابل بیان کرد: پس از توافق، در اوایل سال 96 ما درخواست جلسه علنی درا ارائه کردیم اما مسئولین اهمیتی به این موضوع  ندادند سپس یک جلسه اضطراری برگزار کردیم و منتظر مسئولین ماندیم اما خبری از حضور مسئولین نشد. در نتیجه تجمعی در دانشگاه مجددا شکل گرفت. این تجمع بدون هیچ جنبه سیاسی و کاملا درسکوت و با هدف صنفی برگزار شد. تنها خواسته دانشجویان برگزاری جلسه با مسئولین بود. این ماجرا گذشت تا در اواسط تابستان کمیته انظباطی تشکیل شد و با 3 دانشجو تماس گرفتند.

وی افزود: کمیته انظباطی در حالی مرا در نیمه تابستان احظار کرد که من ترم تابستانی نداشتم و مجبور شدم مسافت زیادی را از شهر خودم تا دانشگاه صنعتی بابل طی کنم. یکی دیگر از دوستان را در مرداد ماه از ایلام احظار کردند و او به این جا آمد اما اطلاع دادن که کمیته تشکیل نمی‌شود به همین جهت این دانشجو مجبور به بازگشت به ایلام شد بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌‎ای.

حسینی عنوان کرد: همچنین اصل برائت در این دانشگاه معنا ندارد. بلکه برخورد با فرد به صورت تفهیم اتهام است و هر شخص باید از خود در برابر اتهام بدون مدرک، دفاع کند. حتی یکی از دوستان به اتهام توهین فراخوانده شد اما مدرکی دال بر توهین او به شخص یا مسئولی وجود نداشت.

دبیر شورای صنفی نوشیروانی بایل در رابطه با وضعیت صنفی این دانشگاه گفت: این دانشگاه در اکثر قسمت‌های خود دچار مشکلات صنفی است. به طور مثال 2 خوابگاه این دانشگاه در فصل تابستان و یا ایام امتحانات نیم سال دوم غیر قابل تحمل هستند. زیرا سیستم سرمایشی بجز پنکه وجود ندارد و حشرات موذی نیز دانشجویان را آزار می‌دهند. امروز نیز مجددا دانشجویان در خرمای صبحانه خود کرم پیدا کردند و همچنین هفته گذشته درون غذای دانشجویان خرده شیشه پیدا شد. کلاس ها و امکانات نیز مناسب نیست. به طوری که دانشجویان ارشد

در سوئیت‌هایی با تعداد افراد بالا حتی تا ۷ نفر زندگی می‌کنند. همچنین در یکی از خوابگاه‌های دختران مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان  حتی از داشتن بوفه داخل خوابگاه نیز محروم هستند.

دانشجوی دانشگاه نوشیروانی بابل اعلام کرد: اتهامی که به ما زده شد عدم رعایت مقررات دانشگاه یا اخلال و ایجاد وقفه در برنامه ها یا نظم دانشگاه است. احکامی هم که صادر شده توبیخ کتبی بدون درج در پرونده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top