تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/08 - 09:19
کد خبر: 251263

کسب جایزه مصطفی(ص) توسط ایران و ترکیه

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: دومین دوره این جایزه به محمدامین شکرالهی از ایران با اثر مربوط به رپتور کد و ارول گلنبی از ترکیه با اثری در زمینه مدلسازی شبکه های اطلاعات و فناوری اعطا می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، حسن ظهور روز سه شنبه در نشست خبری دومین دوره جایزه مصطفی(ص) اظهار داشت: دو دانشمند ایرانی و ترکیه ای بعد از داوری اثار رسیده به دبیرخانه جایزه، انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان در اردیبشهت ٩٥ به ٧٠٠ دانشمند جهان اسلام و ٢٠٠ نهاد علمی و دانشگاهی حهان اسلام، نامزدها آثار خود را در چهار زمینه علم و فناوری نانو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و سایر علوم به دبیرخانه ارسال کردند.

وی با بیان این که آثار برگزیده این دوره در زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات است گفت: یک برگزیده از بخش علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و یک برنده هم از بخش سایر است که هر دو اثر به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط می شود و بخش های دیگر برگزیده نداشت.

ظهور درباره شرایط شرکت کنندگان در جایزه مصطفی(ص) گفت: برای حوزه های علم و فناوری نانو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی افراد باید اقامت و تابعیت یکی از کشورهای اسلامی را داشته باشند؛ می توانند مقیم آن کشور نباشند اما باید در رفت و امد باشند و ارتباط موثری داشته باشند اما محدودیت سن، جنسیت و مذهب وجود ندارد، در بخش سایر نیز تابعیت با داشتن اقامت یکی از کشورهای اسلامی لزومی ندارد اما باید مسلمان باشد، همچنین محدودیت سن و جنس هم وجود ندارد.

رییس کارگروه علم جایزه مصطفی(ص) گفت: فراخوان این جایزه به 363 موسسه و سازمان بین المللی 51 کشور از 57 کشور اسلامی و هزار و 622 دانشمند در 28 کشور ارسال شد و تا 10دی ماه که آخرین مهلت ارسال بود، 241 اثر از 31 کشور دریافت شد .

وی با اشاره به این که افراد پیشنهاد شده برای دریافت جایزه باید سه مشخصه داشته باشند افزود: نخست این که دانشمند برجسته ای در زمینه علمی حوزه فعالیت خود باشد، دارای اثر علمی خاص و مشخص باشد و سوم این که اثرش نفوذ جهانی و یا حداقل منطقه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: دراین راستا 57 اثر در گروه علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری دو اثر انتخاب و برای انتخاب نهایی به شورای سیاستگذاری ارسال شد که بعد از بررسی یک اثر برگزیده شد.

ظهور افزود: در بخش سایر علوم نیز 23 اثر به دبیرخانه ارسال که یک اثر برگزیده شد اما در زمینه علوم و فناوری زیستی و پزشکی و نانو اثری انتخاب نشد.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top