تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/02 - 14:46
کد خبر: 253468

پشت پرده جلسات ماهانه ناطق نوری چیست؟

یکی از چهره‌های سیاسی که در سال‌های اخیر با وجود اینکه چندان فعالیت‌های سیاسی‌اش به چشم نمی‌آید و حتی خود وی نیز از اظهار نظر سیاسی چندان استقبال نمی‌کند، بی‌شک حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز: برخی از چهره های سیاس در ظاهر از فعالیت سیاسی گریزان هستند و اینگونه تصور می شود که آنها از سیاست فاصله گرفته اند. این در حالیست که جلسات منظم سیاسی با محوریت آنها در حال برگزاری است و در ایام انتخابات نیز تاثیرات جدی در پشت پرده دارند، یکی از این چهره های سیاسی که در سالهای اخیر با وجود اینکه چندان فعالیت های سیاسی اش به چشم نمی آید و حتی خود وی نیز از اظهار نظر سیاسی چندان استقبال نمی کند، بی شک حجت الاسلام  علی اکبر ناطق نوری می باشد.

این در حالیست که ناطق نوری در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یکی از چهره های بود که در پشت پرده برای ریاست جمهوری حسن روحانی نقش آفرینی موثری داشت. وی در انتخابات 96 نیز با اتحاد با هاشمی رفسنجانی و برخی از چهره های جریان چپ برای ریاست جمهوری مجدد روحانی تلاش کرد.

با این وجود روزنامه اصلاح طلب آرمان و نزدیک به خانواده هاشمی درباره فعالیت های سیاسی ناطق نوری نوشته است: " ناطق نوری سال‌هاست که جلسات ماهانه برگزار می‌کند و در این جلسات سیاسیونی از هر دو طیف حضور دارند هر چند گفته می‌شود که ناطق از استانداران و فرمانداران زمانی دعوت به حضور در این جلسات می‌کند که در زمان جلوس او بر کرسی وزارت کشور دارای مسئولیت بودند اما بسیاری از آنها هم اکنون از تاثیرگذاران عرصه سیاست کشور هستند. به عنوان مثال کرباسچی از اعضای اصلی این جلسات است که نقش مهمی در تصمیمات اصلاح‌طلبان دارد و از سوی دیگر میرسلیم هم به دعوت ناطق نوری لبیک می‌گوید."

در همین حال این روزنامه درباره جلسه تحت عنوان "گعده کرمانی‌ها" نیز نوشته است: "از سوی دیگر جلساتی برگزار می‌شود که از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن حضور دارند که همان گعده‌ کرمانی‌هاست. چندی پیش محمدرضا باهنر به «آرمان» از تدام برگزاری این جلسات خبر داد و گفت: « گعده‌کرمانی‌ها هم همچنان به راه است و این دیدارها و نشست‌ها ادامه دارد. با هر دو جریان اصلاح‌طلب و نیز اصولگرا گپ و گفتی داریم. به‌طور مثال در حاشیه مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت‌ها با انصاری گفت‌وگو کردم. دو جریان سیاسی کشور به‌رغم همه اختلاف نظرها سخنان مشترک بسیاری با یکدیگر می‌توانند داشته باشند.» در این جلسات علاوه بر باهنر، جهانگیری و مرعشی حضور دارند و به بحث و تبادل نظر سیاسی می‌پردازند."

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top