تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/10 - 13:00
کد خبر: 254269

دیدار دانشجویان دانشگاه‌های تهران با سعید جلیلی

وقتی عده ای به خیابان می آیند و برای جنایتکاری مثل رضاخان ابراز احساسات می کنند، جای تردید باقی نمی ماند که این حرکت نه تنها برای مردم نیست بلکه یک «ارتجاع» آشکار است و باید در برابر آن ایستاد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران از اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی (دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با  جلیلی دیدار و گفتگو کردند.

گزیده‌ای از مهمترین محورهای سخنان جلیلی را در ادامه می‌خوانید:

در قرآن کریم «فتنه» شدید تر و بزرگ تر از «قتل» توصیف شده است.

فتنه ترکیب شدن «حق» و «باطل» است و اگر قرار بود هیچ نشانه ای از «حق» در فتنه نباشد، تشخیص آن اینقدر دشوار نبود.

وقتی عده ای به خیابان می آیند و برای جنایتکاری مثل رضاخان ابراز احساسات می کنند، جای تردید باقی نمی ماند که این حرکت نه تنها برای مردم نیست بلکه یک «ارتجاع» آشکار است و باید در برابر آن ایستاد.

در باطل بودن حرکتی که دشمنان مردم مثل ترامپ را به وجد می آورد نباید تردید کرد.

فتنه امروز این است که مردم را نسبت به آینده «ناامید» کرده و تمام دستاوردهای بزرگ و مثبت جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر را نفی کنند.

فتنه این است که فضایی ایجاد شود که عده ای برای دفاع از دستاوردها و نقاط قوت نظام دچار تعارف شوند.

حتی بسیاری از دشمنان نیز تاکید دارند که جمهوری اسلامی در خیلی از عرصه ها موفقیت های چشمگیری داشته اما عده ای تمام موفقیت ها و نقاط مثبت را نفی کرده و تنها بر بزرگ نمایی نقاط ضعف به صورت یاس آفرین تاکید دارند.

سند استراتژی امنیت ملی امریکا را که اخیرا منتشر شده بخوانید، اگر این نظام در ابعاد کلان ناکارآمد است چرا امریکا در میان نزدیک به 200 کشور بر مقابله با ایران تمرکز کرده است؟

اگر امروز بعد از 40 سال در بسیاری از عرصه ها از جمله تامین امنیت کشور در یک منطقه سراسر ناآرام موفق هستیم و در عرصه نظامی و موشکی نیز موفقیت های چشمگیری داریم به همین علت و با همین نگاه انقلابی، نقاط ضعف در سایر حوزه ها نیز می تواند رفع شود.

ابتدای انقلاب دانشجویان به طور جهادی هرجا که نیاز بود باری را از دوش مردم و انقلاب بردارند، این کار را انجام می دادند و از نهضت سواد آموزی تا حضور در جهاد سازندگی و به ویژه دفاع مقدس حضور فعال داشتند.

امروز نیز دانشجویان باید با رصد دقیق مشکلات اصلی کشور، با «مطالبه تخصصی» از مسئولان و دستگاه ها به حل مشکلات اقدام کنند.

نمونه ای از مسایل اصلی کشور که دانشجویان باید به آن ورود کنند «بودجه» است ولی ندیدم در چند هفته گذشته در این باره حرف تخصصی و دقیقی از سوی دانشجویان مطرح شود.

اینکه اخیرا جمله ای از بنده پخش شد که « اگر امروز بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم اما چون دولت دستمان نیست این کار را نکنیم، این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است.» را صادقانه گفتم و معنای «دولت سایه» هم همین است.

امروز اگر به هر علت مسئولیتی نداریم قرار نیست در نقش اپوزیسیون نظام حاضر شویم، انقلابی گری به معنای کمک کردن برای رفع مشکلات کشور در هر دوره از جمله زمانی است که مسئولیت اداره کشور بر عهده ما نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top