تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/12 - 18:31
کد خبر: 254510

کیوسک‌های نشریات دانشجویی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه برپایی کیوسک ارائه نشریات دانشجویی در دانشگاه را به صورت جدی پیگیری کردیم، گفت: تا پایان سال کیوسک مرکزی نشریات را با شکل مناسبی در پردیس مرکزی دانشگاه افتتاح خواهیم کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: با حضور مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و مدیران و فعالان نشریات دانشجویی از برگزیدگان نشریات دانشجویی دانشگاه تهران تقدیر شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ابتدای این نشست ضمن تبریک بمناسبت کسب مقام اول دانشجویان دانشگاه تهران در دهمین جشنواره ملی حرکت، گفت: خوشحالیم که دانشجویان دانشگاه تهران در هر حوزه‌ای که حضور پیدا می‌کنند، می‌درخشند؛ این باعث افتخار معلمان، همکاران، مدیران و دوستان شما دانشجویان است. امیدواریم این توفیقات در نسل‌های بعدی دانشجویان دانشگاه تهران نیز ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش نشریات دانشجویی، افزود: من اعتقاد جدی به حضور نشریات دانشجویی دارم و فکر می‌کنم جامعه سالم جامعه‌ای است که نشریات خوب داشته باشد. نشریه در واقع، بخش منتقد و آینه جامعه است؛ اگر به تاریخ نشریات در ایران از پیش از دوران مشروطیت نگاه کنیم، می‌بینیم که نخبه‌ترین افراد این جامعه آدم‌هایی بودند که دستی بر آتش مطبوعات داشتند. مخصوصا نشریاتی که در زمان مشروطه منتشر می‌شد آزادی خواهی مردم ایران را منعکس می‌کرد، بعد از آن هم همینطور در جامعه ایرانی حضور در مطبوعات نشان از تفکر و روشنفکری بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: ما در ایران خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نشریات خوبی داشته و داریم، هر چند که باید اذعان کنیم که مردم ما به صورت عام خیلی روزنامه، نشریه و مجله خوان نیستند و سرانه مطالعه مطبوعاتی‌مان بسیار کم است. باید توجه داشت که حتی امروز هم که فضای مجازی فراگیر شده است، نشریات روی دکه‌ها مورد توجه هستند و کارکرد خود را دارند.

سرسنگی با اشاره به اهمیت نشریات دانشجویی، تصریح کرد: دانشگاهی که حداقل 200-300 نشریه فعال دارد نباید از نظر فرهنگی مشکل داشته باشد؛ یعنی اینقدر نشریات دانشگاه می‌توانند در توسعه فرهنگی دانشگاه موثر باشند که حد و مرز ندارد. به همین علت بسیار خوشحالم که در دوران اخیر توانسته‌ایم از نشریات حمایت کنیم تا بتوانند در توسعه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانشگاه نقش بیشتری ایفا کنند.

وی تاکید کرد: نشریات عمومی دانشگاه باید فعال‌تر باشند، محتوای جذاب تولید کنند، ارتباط بیشتر و موثرتری با دانشجویان برقرار کنند و گرافیک کارها را نیز ارتقا بدهند. امیدوارم نشریات ما در دانشگاه تهران هم به لحاظ محتوا و هم شکل، روز به روز ارتقا پیدا کنند برای اینکه مخاطبی بیشتر و بهتری پیدا کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به این نکته که کار نشریه یک کار علمی است، گفت: علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری امروز در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می‌شود. دانشجویان ما در دانشگاه تهران باید بهترین دانش را در حوزه روزنامه‌نگاری و نشریات در حوزه های مختلف داشته باشند و من از همکارانم در اداره کل فرهنگی و اجتماعی خواستم که حتما دوره‌های آموزشی خوبی برای دانشجویان برگزار کنیم و بهترین اساتید را بیاوریم حتی اگر لازم باشد این استاد از خارج از کشور بیاید ما هزینه های آن را متقبل خواهیم شد برای اینکه نشریات دانشگاه تهران نشریات تخصصی و ارزنده‌تری باشد. در نشریات علمی البته بیشتر شاهد کارهای تخصصی هستیم.

سرسنگی گفت: کیوسک نشریات را به صورت جدی پیگیری کرده‌ایم و به دانشکده‌ها و پردیس‌ها اعلام کرده‌ایم که باید بخشی را به کیوسک نشریات دانشجویی اختصاص بدهند و تا کنون دانشکده دامپزشکی این کیوسک را راه اندازی کرده است. ما نیز تا پایان سال کیوسک مرکزی نشریات را با شکل مناسبی در پردیس مرکزی افتتاح خواهیم کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان سخنانش، گفت: لازم می‌دانم از کمیته نظارت بر نشریات چه اعضای دانشجویی و چه اعضای هیئت علمی آن تشکر کنم. با همت و تلاش و دقت آنها در نزدیک به 3 سال اخیر، ما حتی یک مورد توقیف و برخورد با نشریات در دانشگاه تهران نداشته‌ایم و بر عکی، هر روز شاهد افزوده شدن نشریات جدید به خانواده نشریات دانشجویی هستیم.

در ادامه این نشست، محمدعلی زارع چاهوکی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به معرفی و تشریح سامانه نشریات دانشجویی دانشگاه تهران و طرح حمایت از نشریات دانشجویی پرداخت.

بخشی از این نشست به پرسش و پاسخ و تبادل نظر در خصوص نشریات دانشجویی بین دانشجویان و معاون فرهنگی و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اختصاص پیدا کرد که طی آن دانشجویان از سامانه نشریات ابراز رضایت کردند و قرار شد که یک کارگاه عملی جهت آموزش کار با سامانه نیز برگزار شود.

 در انتهای این نشست، از رتبه‌های برتر در جشنواره تیتر 10 و شایسته تقدیر از سوی دانشگاه تهران تقدیر شد.

لازم به ذکر است، امین رمضانی، آراد نوذری، محمدرضا علمی‌فرد، شیما پاکزاد، حبیب دانشور، حمید‌رضا رضایی، میلاد شاهی اردکانی، گلاره مرادی، مائده واحد، بهزاد صادقی، شهریار ارشاد سرابی، محمد‌صادق فغفوری، جواد کاوندی، یسنا مهرجو، ابوالفضل عرب، عبدالکریم تاجیک، بامداد لاجوردی، عباس امیری، محمدهادی مهدی زواره، پیمان قاسمی، محسن رمضانی، صیاد شیخی، محمد کیا صدری، پیمان زینتی و محمد امامی دانشجویان برگزیده و مورد تقدیر بودند.

همچنین نشریه شهرت، نشریه خرد مانا، نشریه جریان، کانال کوی‌ستان، نشریه سیناپس، نشریه سیماچه، نشریه دنا، نشریه سفیر، نشریه چشمک، نشریه بیوتک، نشریه کسب و کار و کارآفرینی، نشریه زیست سپهر، نشریه افرا و نشریه برنا، نشریات برگزیده و مورد تقدیر این مراسم بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top