تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/14 - 01:25
کد خبر: 260511

آمادگی دانشگاه خوارزمی برای کمک به دانشگاه موصل

رییس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با توجه به خرابی‌های پس از جنگ، به دانشگاه موصل در حوزۀ تربیت استاد و دانشجو کمک کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر سبحان اللهی در دیدار با رؤسای دانشگاه­های عراق شامل(دانشگاه بابل، دانشگاه موصل، دانشگاه میسان، دانشگاه واسط) ضمن معرفی دانشگاه خوارزمی گفت: عراق در بین کشورهای اسلامی برای ما جایگاه ویژه­ای دارد ما حدود ۵۰ دانشجوی عراقی داریم و تسهیلات خاصی هم با مجوز هیات امنا برای آنها گرفته‌­ایم.

وی ادامه داد: بین دانشگاه­های ایران و عراق فرصتهای خوبی برای همکاری وجود دارد به خصوص در زمینه روابط بین الملل، برگزاری دوره­‌ها و پروژه­‌های مشترک. اکثر کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه­های خارجی متعلق به دانشگاه خوارزمی است و ما این آمادگی را داریم که این ظرفیت را در دانشگاه­های عراق ایجاد کنیم، با توجه به خرابی‌های پس از جنگ، دانشگاه خوارزمی آمادگی کمک به دانشگاه موصل را در حوزۀ تربیت استاد و دانشجو را دارد.

در ادامه "اُبِی"رئیس دانشگاه موصل، در سخنانی عنوان کرد: در دانشگاه موصل همه تخصص ها وجود دارد. ما گروه های زبانی مختلفی داریم و امیدواریم بتوانیم گروه زبان فارسی را هم راه اندازی کنیم. در دانشگاه موصل پژوهشکده مطالعات منطقه ای وجود دارد  اما متاسفانه فقط در خصوص عراق و ترکیه مشغول به فعالیت است.امیدواریم با وجود اساتید خوب دانشگاه خوارزمی این مطالعات در خصوص ایران هم انجام شود. دانشگاه موصل قدمت زیادی دارد ولی با توجه به جنگ داعش خرابی های زیادی در این دانشگاه به بار آمده است. کتابخانه­‌ها، موزه­‌ها و کتب نفیس خطی توسط داعش آتش زده و تخریب شدند. کشور ایران در این زمینه به دانشگاه موصل کمک فراوانی کرده است.

سپس علی عبدالعزیزالشاوی رئیس دانشگاه میسان گفت: دانشگاه میسان دانشگاهی تازه تأسیس است و در زمینه‌های پزشکی ، انسانی و ... فعالیت دارد. بسیاری از دانشجویان ما به خصوص خواهران امیدوار هستند بتوانند در ایران ادامه تحصیل دهند.

در ادامه دکتر هادی العتابی، رئیس دانشگاه واسط ضمن معرفی دانشگاه گفت: این دانشگاه 5 دانشکده و سه مرکز علمی در زمینه های علوم انسانی ، پایه ، ادبیات، پزشکی... دارد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من همکاری علمی در هزاره سوم یکی از ملزومات است و به همین خاطر احساس می­کنیم در زمینه علمی پیشرفت­های خوبی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه واسط  تاکید کرد: من به شما اطمینان می دهم که عراق از بند هفتم سازمان ملل خارج شده و می تواند دانش علمی را به خصوص از ایران وارد کند.

در پایان خالد ابراهیمی، رایزن عراق در ایران طی سخنانی اظهار کرد: رایزنی فرهنگی عراق در ایران سعی دارد که توافق های این دو کشور را که مهمترین گام همکاری بین وزارت ایران و عراق است به نتیجه برساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top