تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 10:18
کد خبر: 260997

وزیر علوم تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در برنامه های فرهنگی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب برنامه‌های راهبردی ۵ ساله در دانشگاه‌ها گفت: حتماً این برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، منصور غلامی در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: از آنجا که معیار فعالیت فرهنگی در دانشگاههای کشور، تطابق با آرمانهای انقلاب اسلامی و دیدگاههای مقام معظم رهبری است، بسیار ارزشمند و با اهمیت است و حمایت ویژه ای می طلبد.

وی تصریح کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاهها حساس، ظریف و سنگین است و علاوه بر بخش سیاستگذاری، در بخش اجرا و هماهنگی نیز بسیار دشوار است زیرا با سلایق فرهنگی متفاوت و بخش های اجرایی گوناگونی مرتبط است.

وزیر علوم اظهار داشت: هماهنگی معاونت های فرهنگی دانشگاهها با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی می تواند به توفیق بیشتر برنامه های فرهنگی کمک کند.

غلامی با اشاره به تصویب برنامه های راهبردی 5 ساله در دانشگاهها گفت: حتماً این برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و هر یکی دوسال باید با توجه به شرایط، برنامه های فرهنگی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

وزیر علوم در خصوص موضوع تلفیق معاونت های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاهها گفت: بر اساس طرحی که در مرحله تدوین است معاونت فرهنگی دانشگاهها ساختار مستقلی دارد و وظایف معاونت دانشجویی به دفتر نمایندگی سازمان امور دانشجویان واگذار می شود.

وی تاکید کرد: تعامل با دستگاههای اجرایی و استانداری ها می تواند به توفیق بیشتر برنامه های دانشگاهها و از جمله بخش معاونت فرهنگی کمک کند.

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح آیین نامه‌های معاونت فرهنگی آماده همکاری با این معاونت هستیم.

وی با تاکید بر بازنگری و اصلاح بسیاری از آیین نامه‌های موجود گفت: باید در اصلاح آیین نامه‌های موجود به تطابق آنها با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور توجه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به ضرورت مشاوره با مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاهها گفت: هر معاونت و اداره کلی که درصدد تعیین آیین نامه و ضوابط قانونی است باید در قوانین بالادستی اجازه تدوین آیین نامه را داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگهداری تَک پلاک جرم است
شهادت امام صادق(ع) هیأت کجا برویم؟
آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان
بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند +فیلم
دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» فردا برگزار می‌شود
اعطای «گرنت» به تشکل‌های دانشجویی تصویب شد
«بازداشت اتوبوسی» دانشجویان آمریکایی! +فیلم
ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد +جزئیات
سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار
شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
کرمان باز هم لرزید/ زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
حمله مسلحانه به هنگ مرزی +جزئیات
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها
مرد بحث و درس/ به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top