تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 13:11
کد خبر: 261100

آزمون علوم پایه از داروسازی حذف شد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ بازنگری دکتری حرفه ای داروسازی گفت: آزمون علوم پایه از داروسازی حذف شد و دانشجویان کارآموزی در صنعت را طی می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از مهر، دکتر حمید اکبری افزود: برنامه آموزش داروسازی در مقطع دکتری عمومی به طور کامل بازنگری و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی با اشاره به ویژگی های برنامه بازنگری شده دکتری حرفه ای داروسازی گفت: آزمون جامع علوم پایه از رشته داروسازی حذف شد و دانشجویان داروسازی در سال پنجم در یک آزمون جامع شرکت خواهند کرد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: بیشترین تغییراتی که در بازنگری برنامه آموزشی داروسازی صورت گرفته است بر مبنای افزایش توانمندی و مهارت های حرفه ای است.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان داروسازی در سال آخر تحصیل خود در داروخانه ها کار می کنند برای اینکه از توانمندی آنها برای ارائه خدمات اطمینان حاصل شود، در سال پنجم آزمون جامع داروسازی برای آنها گذاشته شده است.

اکبری درباره آزمون جامع داروسازی یادآور شد: در این آزمون از دروس تخصصی داروسازی سئوال طرح می شود و برخلاف قبل که آزمون جامع علوم پایه در سال دوم برگزار می شد و درس های علوم پایه تنها آزمون گرفته می شد، در بازنگری دکتری حرفه ای داروسازی، از دروس تخصصی داروسازی در سال پنجم آزمون گرفته می شود. این آزمون ملی و کشوری است.

وی درباره کارآموزی در صنعت برای دانشجویان داروسازی گفت: کارآموزی در صنعت نیز در بازنگری آموزش داروسازی جامع تر و وسیع تر دیده شده است. دانشجویانی که ۸۰ واحد گذرانده باشند می توانند کارآموزی در صنعت و محیط را بگذرانند. به این ترتیب فرصت دانشجویان برای آشنایی با محیط بیشتر می شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: البته در سایر برنامه های بازنگری شده نیز برنامه آموزش در محیط در اولویت کاری بازنگری قرار گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top