تاریخ انتشار: شنبه 1397/01/18 - 20:24
کد خبر: 262663

مسئول سازمان بسیج دانشجویی:

دشمن می‌داند که امت حزب‌الله با نامه اخیر منتشر شده همراهی ندارد

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: دشمن می‌داند که با سابقه‌تر از منتشرکنندگان نامه اخیر در انقلاب اسلامی چه به واسطه مسئولیت‌ها و چه به واسطه سوابق انقلابی هم وجود داشته‌اند که در محاسباتشان دچار اشتباهاتی شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی، محمدجواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی امروز در دیدار نوروزی با اعضا و همکاران سازمان بسیج دانشجویی گفت: تجربه تکراری نامه اخیری که منتشر شد و دستمایه شماتت بیش از پیش دشمنان قرار گرفت نشان داد که منتسبین به این تشکل مقدس و موثر حتی آن موقع که ارتباطی با این سازمان هم نداشته باشند از سوی دوست و دشمن محل توجه و اثر هستند.

وی با بیان اینکه مسائل سازمان بسیج دانشجویی با دیگر سازمان ها و دیگر مجموعه های مهم و موثر در انقلاب که ممکن است مسئولیت های خطیری هم داشته باشند متفاوت است چون آنها به مانند بسیج دانشجویی پیوند وسیعی با مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه انتشار نامه اخیر بیانگر این است که ما در چه سنگر حساسی توفیق حضور داریم، گفت: بسیج دانشجویی به واسطه مولفه های مختلفی که دارد به مثابه یک لشگر ویژه و نیروی مخصوص در میدان نبرد است؛ درست مانند لشکرهای ویژه ای که در دوران دفاع مقدس صف شکن بودند و فرماندهان در زمان برنامه ریزی روی آنها حساب ویژه ای باز می کردند چون می دانستند هر کجا این لشکرها وارد عمل شوند به دلیل ورزیدگی و قدرت ایمانی که داشتند صف را می شکنند.

نیک روش افزود: باور کنید که امروز بسیج دانشجویی برای نظام آن جایگاه نیرو مخصوص را دارد و اگر کسی شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل خودش است و از اهمیت این جایگاه و مجموعه و ضریب تاثیر گذاری و نفوذ آن کاسته نمی شود. با این وجود هر یک از ما باید این فکر را بکنیم که چقدر این حس را داریم که سنگر و محل خدمتمان در نسبت با ولایت آن جایگاه نیروی مخصوص را دارد.

وی با طرح این سوال که آیا امروز تمام آحاد بسیج دانشجویی که واقعا نیروی مخصوص نامیده می شوند در همین قد و قواره برای ولی نقش آفرینی می کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید با این وجود باید بدانیم که اهمیت تنگه احد زمانی مشخص می شود که اهمیت آن از دست می رود و دشمن هم دقیقا در جایی سرمایه گذاری می کند که ضعفی وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دشمن هم می داند که امت حزب الله با آنچه که در قالب نامه اخیر منتشر شده هم آوایی و همراهی ندارد گفت: دشمن می داند که با سابقه تر از منتشر کنندگان این نامه در انقلاب اسلامی چه به واسطه مسئولیت ها و چه به واسطه مبارزات و سوابق انقلابی ویژه هم وجود داشته اند که در محاسباتشان دچار اشتباهاتی شده اند. در هر حال کسانی که از بین این افراد از مسیر اشتباه خود برگشته اند برای اسلام و انقلاب خوب بوده است اما کسانی که برنگشته اند شاید موانعی را ایجاد کرده باشند و یا موجب کاستن شتاب در مسیر اسلام و انقلاب شده باشند اما هیچ وقت مسیر که تحت اشراف ولایت است منحرف و یا متوقف نشده است و تجربه افتخار آمیز چهار دهه انقلاب اسلامی این مسئله را نیز اثبات می کند.

نیک روش اظهار کرد: هر چه زمان می گذرد عبرت آموزی تاریخ و ضرورت بهره مندی از آن برای ما بیشتر می شود. با این وجود رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اشرافی که خودشان به مسائل تاریخی دارند همواره جوانان را به مطالعه تاریخ چه تاریخ معاصر به ویژه تاریخ چهار دهه افتخارآمیز انقلاب اسلامی که همراه با فراز و فرودها و مشکلات، ریزش ها و رویش ها، فتوحات و احیانا عدم الفتح ها بوده و هم تاریخ اسلام توصیه کرده اند.

وی با بیان اینکه عبرت آموزی تاریخی با بررسی تطبیقی می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد، از این جهت که چطور می شود افراد انقلابی، تلاشگر، مومن و مجاهد در تحلیل و محاسبه دچار خطا شوند، افزود: موضوع نفوذ که رهبر معظم انقلاب در این سالها به آنها تاکید دارند نیز به این موضوع ربط دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی مجموعه خاصی است و خدمت در آن آمادگی خاصی را نیز می خواهد، افزود: ایمان و مجاهدت لازمه نقش آفرینی در بسیج دانشجویی است. مجاهدت دو مولفه اصلی دارد که یکی تلاش مضاعف و دیگری پرداخت هزینه است با این وجود مجاهدت صرف پرکاری نیست از این رو پرداخت هزینه می خواهد و این پرداخت هزینه یک زمانی با مال و یک زمانی با نفس و یک زمانی با آبرو اتفاق می افتد. در هر حال تا زمانی که این روحیه در مجموعه بسیج دانشجویی ساری و جاری نشود نمی توانیم به نحو مقتضی بسیج دانشجویی را به عنوان یک نیروی مخصوص به جایگاه خود برسانیم.

نیک روش افزود: اگر به لوازم مورد نیاز برای رساندن بسیج دانشجویی به جایگاه اصلی خود به عنوان یک نیروی ویژه مجهز شویم گام بعدی این است که رویه ها، سیاست ها و آیین نامه ها اصلاح می شوند چون اینها تابع افراد هستند. در واقع تمام این مسائل مرهون اصلاح رفتارهای ما هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با خوشحالی و دوستان با تاسف از اینکه بسیج دانشجویی آنجوری که باید و شاید در جاهایی یاریگر ولایت نیست، یاد می کنند به همین دلیل دوستان منتظر یک تحول هستند، افزود: این تحول زمانی رقم می خورد که منابع انسانی سازمان تحولی بیندیشند و تحولی عمل کنند و شک نکنید که این تحول با ابلاغ محقق نمی شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: صداهایی که بعضا از بین دانشجویان بسیجی و بعضا از بین کسانی هم که مسئولیت هایی دارند به گوش می رسد حاکی از این است که واقعا باید دنبال غنای محتوایی باشیم و دنبال این باشیم که اندیشه خود و بچه های بسیج را به پایگاههای متقن اندیشه ای که همان منظومه اندیشه ای امامین انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه اسلامی است گره بزنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top